Studiu Bungie se v poslední době příliš nevedlo a bohužel to má následky. Před dvěma roky společnost Sony dokončila akvizici studia, to ovšem zůstávalo nezávislé, nicméně ke konci roku 2023 se začalo mluvit o možnosti, že by mohli o svou nezávislost vývojáři přijít právě kvůli nedávným nezdarům. Na konci října došlo ve studiu k propouštění, hráče poté trápily problémy s Destiny 2 a panovaly obavy z toho, jak dopadne DLC The Final Shape. V souvislosti s propuštěním ovšem mělo dojít i k internímu odkladu Marathonu a letos v březnu jsme se dozvěděli, že se proměnilo vedení hry a rovněž i některé části hry. Bungie si každopádně nyní prochází dalším kolem propouštěním.
O propouštění oficiálně na webu informoval generální ředitel Pete Parsons, přičemž důvodem jsou dle jeho vyjádření zvyšující se náklady na vývoj a ekonomická situace, jak kolem propouštění slýcháme běžně. Bungie opouští celkem 220 lidí, což v tuto chvíli představuje 17 % zaměstnanců. Ke snižování stavů dochází napříč celým studiem a dotýká se i vedoucích zaměstnanců a oddělení. Loni bylo oproti tomu propuštěno „jen“ 100 lidí. Dalších 155 lidí je pak součástí snahy přesunout a integrovat zaměstnance do jiných týmů v rámci Sony Interactive Entertainment, aby se nemuseli zbavovat talentovaných vývojářů. Minulý rok bylo v Bungie zaměstnáno 1200 až 1300 lidí, což od loňského propouštění znamená značný úbytek. The Final Shape, které po odkladu vyšlo 4. června, zaznamenalo úspěch, ale přesto museli učinit nezbytné rozhodnutí, aby se studio soustředilo na „realističtější cíle a životaschopné finance“.
This morning, we shared an important update with the Bungie team on the difficult decision to eliminate 220 roles at Bungie.
You can read the full statement below.https://t.co/FVkWNSWDtZ
— Bungie (@Bungie) July 31, 2024
Studio nyní musí provést změny ve své struktuře a své úsilí stran vývoje zaměřit na Destiny a Marathon. Kromě již zmíněné integrace se Sony Interactive Entertainment spolupracuje Bungie s PlayStation Studios na vyčlenění jednoho z projektů, jímž má být akční hra zasazená do zbrusu nového sci-fi a fantasy vesmíru. V tomto případě jde o zformování nového studia, které bude dal pokračovat v práci na tomto projektu. K tomu Jason Schreier doplnil, že by mělo jít o přibližně 75 lidí. Parsons zároveň vysvětlil, jak se do této situace dostali, a to kvůli velkému množství projektů, rozšíření tohoto modelu a kvůli tomu i zvětšení studia, aby se mohli věnovat všemu. Následně doplatili na přehnané ambice, propadli se do červených čísel a vše se nešťastně spojilo s propadem Destiny 2: Lightfall a ekonomickou situací. Navzdory snaze zabránit předchozími kroky tomuto rozhodnutí se jim to bohužel nepodařilo.
Ve studiu zůstává kolem 850 lidí, ohledně dalších projektech ovšem zatím nejsou připraveni mluvit. V tuto chvíli bude zásadní zvládnout nadcházející náročné období změn, odchodů a zpracování toho všeho. „Ještě bude čas mluvit o našich cílech a projektech, ale dnes není ten den. Dnes se soustředíme na podporu našich lidí,“ uvedl v závěru zprávy Parsons.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jako náš místní Sony fanboy a všeználek, propouštění a rušení studií pravidelně a poctivě škodolibě komentuješ a samozřejmě, si nezapomeneš kopnout do MS kdykoliv.. (I když to nedává smysl)
Jak si to oduvodníš u svého milovaného Sony? 🤔
(my ostatní víme, že propouštění ≠ vždy špatně, takže jsme v klidu, a ani nemusíme hejtovat Sony, protože to nemáme zapotřebí..)
Zároveň má dotyčný dojem, že je majster svetla a múdros*áč, ktorý všetko vie a všade bol. Microsoft už dlhodobo dokazuje, že to nezvládajú. Často majú pokrytecké a klamlivé alebo zavádzajúce vyjadrenia. Lebo mnoho vecí je inak ako malo byť. Chvália sa, ako všetko je najlepšie na svete a potom prepúšťajú, rušia, zatvárajú, zdražujú a tak ďalej.
Hovoria o XBox Series X ako o najvýkonnejšej konzoli a potom tam Hellblade II aj napriek čiernym pásom nevie bežať na viac ako 30 FPS a ešte to občas padne pod 30. A to nie je jediná hra, kde to beží o kúsok horšie ako napríklad v porovnaní multiplaform hier s PS. Sony nikdy nepovedala niečo takéto o výkone, ale tie hry tam nebežia tragicky, aj keď aj PS5 je už dnes tak 3-4 roky pozadu s výkonom. Preto chystajú PS5 Pro.
A ešte sa MS chváli ich úžasnými hrami. Áno, niektoré sú skvelé a ďalšie skvelé hry chystajú najbližšie roky, lebo ich tohtoročná prezentácia bola skvelá. Sony má koncom septembra čo robiť, aby nadviazali na ponuku MS. Ale u nich obavy nemám. Pretože MS za prvé 3 roky ukázala toľko svojich hier, že tie skutočne dobré spočítam na prstoch rúk. U Sony ich majú viac. Bohužiaľ. Ale našťastie sa to asi zmení. Konečne.
Keby si skúsil viac vnímať a porozumieť tomu, čo hovorím a píšem, a ak by si vedel skutočne to podstatné, tak ako sa pokúšaš tváriť a nejde ti to… vedel by si, že Sony je za mňa síce na tom lepšie a mám proste ich konzolu a hry radšej. Ale tiež robia raz za čas nejaké hlúposti, ktoré sú mimo. Najnovšie je to trebárs tá hovadina s povinnosťou PSN na PC. Sami si kazia biznis. Ani PS Plus stále nemá na Game Pass, aj keď ten je teraz o niečo menej výhodný a trošku sa znížil a priblížil úrovni PS Plus. To ako sa starajú o ponuku PSVR 2 je tiež žalostné, keďže to dokazujú aj tie nedostatočné predaje.
Takže asi nejak takto, pán Zvejkal. Ak nabudúce prídeš s niečím rozumným, okej. Inak takýchto majstrov svetla zväčša ignorujem. Prajem ešte pekný deň 🙂
Není nad to, do diskuze o propouštění v Bungie zamíchat psychoanalýzu, Hellblade II a zdražení Game Passu. – ale díky za radu a odborné posouzení..
Příště jistě přijdu s něčím rozumným, jak si přeješ. Taky přeji hezký den. Já jej mám..