branding
Bungie propouští 220 lidí a vydává se novým směrem

Bungie propouští 220 lidí a vydává se novým směrem

Další vývojáři se přesunou jinam v rámci Sony. Studio se soustředí na Destiny a Marathon

Zdroj: Bungie
31. 7. 2024

Studiu Bungie se v poslední době příliš nevedlo a bohužel to má následky. Před dvěma roky společnost Sony dokončila akvizici studia, to ovšem zůstávalo nezávislé, nicméně ke konci roku 2023 se začalo mluvit o možnosti, že by mohli o svou nezávislost vývojáři přijít právě kvůli nedávným nezdarům. Na konci října došlo ve studiu k propouštění, hráče poté trápily problémy s Destiny 2 a panovaly obavy z toho, jak dopadne DLC The Final Shape. V souvislosti s propuštěním ovšem mělo dojít i k internímu odkladu Marathonu a letos v březnu jsme se dozvěděli, že se proměnilo vedení hry a rovněž i některé části hry. Bungie si každopádně nyní prochází dalším kolem propouštěním.

O propouštění oficiálně na webu informoval generální ředitel Pete Parsons, přičemž důvodem jsou dle jeho vyjádření zvyšující se náklady na vývoj a ekonomická situace, jak kolem propouštění slýcháme běžně. Bungie opouští celkem 220 lidí, což v tuto chvíli představuje 17 % zaměstnanců. Ke snižování stavů dochází napříč celým studiem a dotýká se i vedoucích zaměstnanců a oddělení. Loni bylo oproti tomu propuštěno „jen“ 100 lidí. Dalších 155 lidí je pak součástí snahy přesunout a integrovat zaměstnance do jiných týmů v rámci Sony Interactive Entertainment, aby se nemuseli zbavovat talentovaných vývojářů. Minulý rok bylo v Bungie zaměstnáno 1200 až 1300 lidí, což od loňského propouštění znamená značný úbytek. The Final Shape, které po odkladu vyšlo 4. června, zaznamenalo úspěch, ale přesto museli učinit nezbytné rozhodnutí, aby se studio soustředilo na „realističtější cíle a životaschopné finance“.

Studio nyní musí provést změny ve své struktuře a své úsilí stran vývoje zaměřit na Destiny a Marathon. Kromě již zmíněné integrace se Sony Interactive Entertainment spolupracuje Bungie s PlayStation Studios na vyčlenění jednoho z projektů, jímž má být akční hra zasazená do zbrusu nového sci-fi a fantasy vesmíru. V tomto případě jde o zformování nového studia, které bude dal pokračovat v práci na tomto projektu. K tomu Jason Schreier doplnil, že by mělo jít o přibližně 75 lidí. Parsons zároveň vysvětlil, jak se do této situace dostali, a to kvůli velkému množství projektů, rozšíření tohoto modelu a kvůli tomu i zvětšení studia, aby se mohli věnovat všemu. Následně doplatili na přehnané ambice, propadli se do červených čísel a vše se nešťastně spojilo s propadem Destiny 2: Lightfall a ekonomickou situací. Navzdory  snaze zabránit předchozími kroky tomuto rozhodnutí se jim to bohužel nepodařilo.

Ve studiu zůstává kolem 850 lidí, ohledně dalších projektech ovšem zatím nejsou připraveni mluvit. V tuto chvíli bude zásadní zvládnout nadcházející náročné období změn, odchodů a zpracování toho všeho. „Ještě bude čas mluvit o našich cílech a projektech, ale dnes není ten den. Dnes se soustředíme na podporu našich lidí,“ uvedl v závěru zprávy Parsons.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru