Česká budovatelská automatizační strategie Facteroids od vývojáře Jana Žižky po čtyřech letech vývoje a roce stráveném v předběžném přístupu směřuje k plné verzi. Do kolonizace vesmíru a budování svého těžařského impéria se budou moci hráči naplno pustit již 23. června, na kdy je vydání naplánováno. Sám Žižka pak svůj počin označuje jako strategii „o těžbě a stavbě továrny na asteroidech v blízké budoucnosti“.
Hra v některých ohledech připomíná jinou českou hru, a to věhlasné Factorio, nicméně Facteroids jde na jisté věci trochu jinak. Předně jde o 3D titul, přičemž další rozměr se projevuje nejen v podobě hry, ale i v hratelnosti. Prostředí je zničitelné, a tak lze tvarů jednotlivých asteroidů využívat. Cílem je na holém kusu skály kdesi ve vesmíru vybudovat těžební kolonii, vše propojit pásy a energií, automatizovat, budovat i rozšiřovat svou základnu a také se starat o kolonisty. Důležitou součástí je ovšem vedle těžby i výzkum nebo obchodování. Nechybí ani kampaň o 28 misích, jež postupně představují další a další herní mechanismy. Kromě toho je však možné využít i procedurálně generovaných map a začít budovat na náhodně stvořených nových světech. A kdo by už měl dost hraní a vlastní výstavby kolonií, může se pustit do tvorby map v editoru.
Za většinou hry stojí sám Jan Žižka, od samotného návrhu přes programování až k 3D, na 2D se pak podílel designér a umělec Josef Surý (Levelist4), o zvuk se postaral Denis Liudkevich a za hudbou stojí německý hudebník Martin Stürtzer. Hra bude stát 19,99 dolarů, tedy zhruba 440 korun, při vydání je však v plánu úvodní sleva. Pokud vás hra zaujala, ale kupříkladu váháte o pořízení její plné verze, můžete si vyzkoušet na Steamu dostupnou demoverzi.