Novinář Jason Schreier přišel s novými informacemi ohledně očekávaného titulu Star Wars: Knights of the Old Republic Remake, které určitě nepotěší nikoho z řad fanoušků a hráčů. Dle jeho informací, které sepsal pro web Bloomberg, byl vývoj pozastaven kvůli nedávným a stále probíhajícím otřesům ve studiu Aspyr, kde hra vzniká. Touto situací může být ovlivněn a ohrožen i další vývoj hry a v současnosti není zcela jasné, jak se to bude mít se hrou nadále.
NEWS: The Star Wars Knights of the Old Republic remake is indefinitely delayed, Bloomberg has learned. Developer Aspyr abruptly fired two directors this month and told staff that the project is on pause as it tries to figure out what comes next. https://t.co/3NUlKkenR6
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 26, 2022
Remake jedné z nejoblíbenějších her z galaxie Star Wars, takzvaného KOTORu z roku 2003 od BioWare, byl oficiálně oznámen a představen loni na PlayStation Showcase, ačkoli náznaky byly již dříve. Remake nicméně nevzniká v BioWare ani v jiném studiu v rámci EA, projekt nakonec připadl studiu Aspyr, které již dříve pracovalo na portu obou dílů. Víme však, že ve výběru bylo i studio Beamdog, jež vede právě spoluzakladatel BioWare Trent Oster. V Aspyru se nicméně v poslední době děje řada nepěkných věcí, jež vyústily až k vyhazovu hlavního designéra Brada Prince i hlavního výtvarníka Jasona Minora. Během tohoto měsíce mělo být ze strany vedení zaměstnancům, kteří o něčem takovém pochopitelně měli zakázáno mluvit veřejně, řečeno, že se vývoj pozastavuje a budou se hledat možnost, jak jej znovu spustit a uzavřít nové smlouvy.
Vývoj samotný, který běží – či v tuto chvíli spíše běžel – již tři roky, byl přitom podle některých vývojářů ještě před pár týdny na správné cestě. 30. června mělo být dokončeno demo hry, které studio prezentovalo Lucasfilmu a Sony. O týden později však došlo k již zmíněným vyhazovům, přičemž Minor se na sociálních sítí vyjádřil, že to přišlo zcela nečekaně. Společnosti Aspyr ani Embracer, která studio od minulého roku vlastní, se k situaci nijak nevyjádřily. Vývoj však podle všeho nebyl navzdory dojmům vývojářů na správné cestě. Dva lidé, kteří byli přítomni na schůzce s vedením, uvedli, že demo „nebylo tam, kde si ho přálo vedení mít“. Kdosi další pak uvedl, že pro jeho tvorbu bylo vynaloženo neúměrné množství času a že by byl takový postup nadále neudržitelný.
Původní plány počítaly s tím, že by mohl remake KOTORu vyjít již v roce 2022, což je pochopitelně v tuto chvíli nemyslitelné. Nyní by mohl být realistickým rok vydání 2025, což je samozřejmě odhad, na který se za těchto okolností nelze spoléhat. V květnu Embracer oznámil, že se k vývoji připojuje jejich další studio Saber Interactive, přičemž si někteří z Aspyru nyní myslí, že by mohlo Saber vývoj zcela převzít, či minimálně převzít kontrolu. Osud hry a jejího vývoje je ovšem v tuto chvíli nejasný.