Novinář Jason Schreier ve svém článku na Bloombergu tvrdí, že vývoj Call of Duty: Modern Warfare III byl značně uspěchaný. Poslední díl prý vznikl za polovinu doby, kterou potřebovaly předchozí hry, což podle něj přispělo k rozpačitému přijetí. Většina her ze série Call of Duty podle Schreier vzniká tři roky, ale MWIII z větší části mělo vzniknout za mé ně než rok a půl, tvrdí zdroje Schreiera. Zkrácený harmonogram byl údajně pro vývojáře velmi stresující.
Zkrácený vývojový cyklus vznikl tak, že letošní hra měla vyplnit mezeru, která vznikla po zpoždění dalšího Call of Duty, které bylo původně plánované na rok 2023. Schreier znovu zmiňuje, že Call of Duty: Modern Warfare III bylo původně navrženo jako rozšíření pro loňskou hru, ale během vývoje se z něj stalo plnohodnotné pokračování. Mluvčí Activisionu to popřel s tím, že šlo od počátku o prémiovou hru.
Schreier se nicméně odvolává na víc než desítku současných i bývalých vývojářů Call of Duty, kteří tvrdí opak. Některým mělo být výslovně řečeno, že jde o rozšíření a všichni prý měli dlouho z projektu takový pocit. Řada vývojářů ze studia Sledgehammer se údajně cítí zrazena, protože museli pracovat po nocích a o víkendech, aby stihli hru dokončit. A přitom jim bylo předtím slíbeno, že nebudou znovu muset projít zkráceným vývojovým cyklem po Call of Duty: Vanguard, které vznikalo za podobných podmínek.
Během prvních pár měsíců byl projekt tehdy označovaný jako Jupiter koncipován jako menší spin-off Modern Warfare zasazený do Mexika. Mělo být snadnější ho realizovat ve zkráceném času na rozdíl od tradičních kampaní, které hráče protáhnou různými kouty světa. Ale loni v létě prý vedení Activisionu přepracovalo příběh a řeklo vývojářům, že namísto toho budou dělat plnohodnotné pokračování Modern Warfare II zaměřené na Makarova a s misemi po celém světě.
Call of Duty vychází každoročně od roku 2005 a Call of Duty 2.
Tahle změna plánu si vynutila, aby autoři dokončili novou kampaň za nějakých 16 měsíců, což má být zdaleka nejméně podle Schreiera za poslední roky. Stejně jako my i další média z celého světa zatím publikovala maximálně dojmy právě ze singlu. Na plnohodnotné recenze včetně multiplayeru a zombíků se teprve čeká, protože zbytek hry se na ostro rozjíždí až dnes.
Podle studia Sledgehammer autoři na hře tvrdě pracovali několik let, ale nejen kampaň, ale třeba i mapy v multiplayeru působí dojmem, jako by někdo potřeboval projekt uspěchat. Otázkou je, zda třeba novopečený majitel Microsoft může na tomto procesu a každoročním vydávání něco změnit. Není totiž pochyb o tom, že MWIII bude komerčně opět úspěšná hra. Ale za jakou cenu? Call of Duty vychází každoročně od roku 2005 a Call of Duty 2. První díl vyšel v roce 2003.
Frustrovat mělo vývojáře také to, že jejich nápady mělo schvalovat vedení studia Infinity Ward, které je normálně za Modern Warfare zodpovědné.
Sledgehammer původně po Vangauardu navrhoval projekt s kódovým označením Anvil. Měl být zasazený do futuristického světa Advanced Warfare. Nápad byl ale uložen k ledu, když byl tým přesměrován na další Modern Warfare. I to mělo vývojáře zaskočit. Frustrovat je mělo také to, že jejich nápady mělo schvalovat vedení studia Infinity Ward, které je normálně za Modern Warfare zodpovědné. Kvůli tomu se podle Schreiera práce zpožďovala a byla neefektivní, protože se muselo čekat na zpětnou vazbu a někdy na základě ní věci výrazně měnit.
Podezření, že MWIII do značné míry stojí na MWII mají, hráči i na základě nejrůznějších nepřímým důkazů. Naznačuje to třeba způsob, jakým se hra na PS5 instaluje, jak pracuje s novým obsahem a trofejemi, nebo skutečnost, že některým hráčům vyskakovala při pokusu zapnout nové Call of Duty žádost o disk s Modern Warfare II.