Společnost Blizzard po týdnu “ohlušujícího” ticha konečně zareagovala na stížnosti zákazníků, kteří jsou nespokojení s kvalitou remasteru Warcraft III: Reforged. Výtkám fanoušků jsme se na Vortexu opakovaně věnovali a i když nám nedělá nejmenší radost rozebírat tyto okolnosti dál, nebylo by ani správné odejít od tohoto tématu v poločase ve snaze dát od nepříjemných tahanic ruce pryč.
Blizzard nezkoumá důvody žádosti o vrácení peněz ani počet odehraných hodin. Nespokojení zákazníci prostě dostanou zpět své peníze bez dalších podmínek.
Dobrou zprávou je, že každý, kdo je s produktem nespokojený, má nyní možnost požádat o vrácení peněz a automaticky mu bude vyhověno. Hráči, kteří nové nabídky už využili, se shodují, že jde v podstatě o instantní operaci a Blizzard nezkoumá důvody žádosti ani počet odehraných hodin. Nespokojení zákazníci prostě dostanou zpět své peníze bez dalších podmínek. To je velmi vstřícný krok.
Vývojáři ale také prostřednictvím oficiálního fóra publikovali dlouhé vyjádření, v němž reagují na nejčastější kritiku a některé výtky. V první řadě tým poděkoval za zpětnou vazbu a omluvil se všem, kteří se cítí hrou zklamaní. Rozjezd hry poznamenaly potíže s připojením, ale ty se povedlo Blizzardu brzy opravit. S dalšími body už je to složitější. Tým se zavázal hru nadále podporovat, opravovat a vylepšovat za pomocí dalších updatů. První patch by měl například opravit odstín barev v módu Classic, které se lišily od původní hry. Zaměří se ale také na další chyby, které se objevily v animovaných portrétech, uživatelském rozhraní nebo ozvučení.
Další hlasité a četné výtky veteránů se týkaly chybějících on-line a sociálních funkcí, mezi které patří žebříčky či klany. Tyto změny se navíc dotkly i těch, kteří si Reforged ani nekoupili. Jmenované a další podobné vlastnosti se mají ve hře znovu objevit, jak v remasteru tak ve verzi, která vychází z původního titulu, ale novinky ji ovlivnily kvůli spojení klientů. V dalších týdnech se máme dozvědět, kdy přesně bychom se mohli těchto prvků ve hře dočkat. Studio na nich ale podle vyjádření autorů tvrdě pracuje.
Ne všechny výtky ale padnou na úrodnou půdu, zdá se. Respektive ne všechny zklamané hráče zřejmě autoři potěší a ne vždy se pokusí vyslyšet všechna jejich přání. Týká se to například často probíraných in-game filmečků. Vývojáři podle svých slov nechtějí, aby se příliš vzdálili originálu. Kampaně podle nich vyprávějí klasické příběhy v historii Warcraftu a autoři chtěli uchovat skutečného ducha třetího dílu, aby tak hráči mohli znovu prožít tyto nezapomenutelné chvíle, jak byly. To samozřejmě nevylučuje novou grafiku, modely a animace.
Autoři prý doufají, že budou hráči věnovat pozornost updatu, který vyjde tento týden, i těm dalším a dají studiu vědět, co si o novinkách myslí.
“Víme, že tento update neodpovídá na všechny vaše otázky,” vzkazuje fanouškům tým Warcraft III: Reforged, ale jsou odhodlaní hru nadále vylepšovat. Autoři prý doufají, že budou hráči věnovat pozornost updatu, který vyjde tento týden, i těm dalším a dají studiu vědět, co si o novinkách myslí. Do té doby poděkovali vývojáři za podporu a slíbili, že budou pravidelně komunitu informovat o všem, na čem pracují.
Dříve kritizované oblasti jsme opakovaně popisovali v předchozích článcích. Stručně řečeno většina nespokojených zákazníků se domnívá, že Blizzard nezahrnul do hry všechny změny, které dříve slíbil. A jejich absenci pak podle nich dostatečně nezdůraznil. Chybí i některé dříve podporované funkce a tyto změny se týkají nejen remasteru, ale také updatu původní hry, jehož majitelé třeba o novinky vůbec nestáli. To vyústilo až v nelichotivé průměrné uživatelské hodnocení 0,5 na Metacriticu, historicky nejnižší známku, které nějaká hra dosáhla.
Ještě dnes se na polarizující remaster podíváme v živém vysílání.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.