Prezident Blizzardu J. Allen Brack oznámil prostřednictvím blogu na oficiálních stránkách firmy nepříjemnou skutečnost, která se dotkla všech, kdo stále hrají Heroes of the Storm. Podle jeho slov nastal čas, převelet značnou část vývojářského týmu zmiňované MOBA hry k jiným, důležitějším projektům a společně s tím bylo nutné zauvažovat také nad budoucností esportových iniciativ v následujících letech. Výsledkem interních debat na toto téma bylo zrušení nadcházejícího ročníku soutěží Heroes Global Championship i vysokoškolské Heroes of the Dorm a nevypadá to, že by se mělo do příštích let cokoliv zlepšit. Neznamená to sice, že by hra ze dne na den vypadla z prostoru esportu, ale vzhledem k tomu, že oficiálně organizaovné soutěže patří k těm zdaleka nejsledovanějším a nejlépe finančně dotovaným, nejsou to pro profesionální hráče a komentátory HotS zrovna dobré vyhlídky. Společně se streamery nebo produkčními týmy přenosů tak bez varování ztrácí hlavní prostředek své obživy a reakce směrem k Blizzardu nejsou zrovna přátelské.
Málokdo si už dnes vzpomene, že hra Heroes of the Storm začínala podobně jako konkurenční Dota. Tedy coby mapa pro real-time strategii, avšak v tomto konkrétním případě nešlo o třetí Warcraft, nýbrž o StarCraft II: Wings of Liberty. Mapa nesla označení Blizzard DOTA a kvůli svému názvu se stala prostředkem soudních tahanic mezi Blizzardem a Valve. Dohodou však obě firmy došly k tomu, že Valve může pojmenovat svou hru Dota 2 a Blizzard přejmenoval svůj projekt na Blizzard All-Stars. V roce 2013 pak došlo na finální přejmenování a o dva roky později už spatřila hra světlo světa.
Hlavním důvodem panující rozladěnosti je zejména to, jakým způsobem Blizzard informaci zveřejnil, tedy bez přímé komunikace s jednotlivými hráči, kteří se připravovali na nadcházející sezónu, ani bez předchozích rozprav s esportovými organizacemi. Komunita kolem Heroes of the Storm se tím pádem cítí zrazena, zvlášť, když se objevují informace, že soukromě měli zaměstnanci Blizzardu některé z trenérů a tvůrců obsahu během BlizzConu ujišťovat, že sezóna 2019 proběhne podle plánů, dokonce i s větší finanční dotací. Konkrétně se v tomto duchu vyjádřil trenér a YouTuber Kala, resp. jeho kolega Pally z kanálu MFPallytime, kteří neskrývali zklamání a nešetřili nadávkami. Co se týče jednotlivých hráčů, reakce se pohybují od smutných k velmi rozzlobeným a všechny poukazují na to, že Blizzard neměl ochotu komunikovat. Nejčastější odpovědí na jakékoliv dotazy bylo podle hráče Johana Laubera, který hájil barvy týmu ePunks, že Blizzard dokončuje detaily a je paradoxní, že se právě Lauber dožadoval na svém Twitteru den před zrušením HGC informací, jak to tedy v příštím roce bude.
Přitom snížení investic, ať už lidských nebo finančních, je nanejvýš pochopitelné, s přihlédnutím k tomu, v jak konkurenčním prostředí se Heroes of the Storm pohybuje, a jak se hře dlouhodobě nedaří. Duo Dota 2 a League of Legends ukrajuje z celkového zájmu o kompetitivní MOBA hry převážnou část a HotS se těmto titulům jednoduše nemůže rovnat. Důkazem je i prostý fakt, že se na jednotlivé hry čeká klidně i několik desítek minut, než dá problémový matchmaking systém dohromady požadovaný počet deseti hráčů a může se přistoupit k dalšímu zápasu. Možná tedy stačilo na chystané změny všechny trochu citlivěji připravit a Blizzard by nemusel řešit v krátké době další aféru, vzniklou zejména kvůli špatné komunikaci.
Není to poprvé, co jsme museli udělat tak těžké rozhodnutí. Hry jako Diablo II, World of Warcraft, StarCraft II, Overwatch a další by neexistovaly, kdybychom podobná rozhodnutí v minulosti nečinili. – J. Allen Brack, CEO Blizzard
Není pak složité dovodit si, že i toto rozhodnutí vychází z množících se zpráv o špatné atmosféře uvnitř Blizzardu, který si dlouhé roky užíval výsadního postavení pod střechou Activisionu. Oddělená správa financí i lidských zdrojů byla po mnoho let bezpečným přístavem pro kreativní přístup firmy, která je ale nově přinucena šetřit a seškrtávat všechny skomírající větve, které by ji mohly potenciálně táhnout k zemi. Značnou roli v aktuálním směřování firmy hraje nová finanční ředitelka Activisionu Amirta Ahuja, která se svými kroky stará o přesouvání priorit a efektivní rozvoj stávajících i nově vznikajících značek nejen v područí Blizzardu. Jestli je to správná cesta, odhalí až čas, stejně jako konkrétní plány na budoucí rozšiřování Heroes of the Storm. Není totiž vůbec jisté, kolik přesně lidí u vývoje zůstává, ani jaké jsou jejich skutečné plány – na množící se dotazy totiž Blizzard nereaguje a pouze prohlubuje komunikační krizi, která orámovala druhou polovinu letošního roku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dovolil bych si ale upřesnit informaci o časech matchmakingu, ač uznávám, že nebyl kvalitně nastaven a namluveno okolo toho bylo dost a dost. Najít quickmatch běžně trvalo 30s, maximálně pár minut (pokud byl někdo top hráč s vysokým MMR). Čekání na ranked hru mě jako průměrnému hráči trvalo do 5 minut a i profi hráči na jejich streamech nečekali několik desítek minut, jak je zmíněno v článku. Taková čekací doba se vztahovala na případy kdy byl k dispozici nový hrdina a všichni ho chtěli hrát, tudíž bylo složitější dát dohromady 10 hráčů s rozdílným hrdinou. Jinak se desítky minut čekalo jen snad v Austrálii, kde prostě základna hráčů byla velmi nízká.