Studio Ninja Theory vydalo loni v březnu pod křídly Microsoftu multiplayerovou akci Bleeding Edge, která byla oficiálně představena na E3 2019. A krátce předtím unikla prostřednictvím slovenského webu Xboxer. Její autoři teď oznámili, že pouhých 10 měsíců od vydání přestávají pracovat na dalším obsahu.
Studio se chce zaměřit na nové projekty, jako jsou Senua’s Saga: Hellblade II, Project Mara a The Insight Project. Hra zůstává funkční na Xboxu i PC, ale dalších rozšíření a updatů už se nedočká. Vývojáři při této příležitosti poděkovali fanouškům, ale nabízí se otázka, zda by si Microsoft nemohl dovolit on-line hru podporovat o něco déle, i když neudělala velkou díru do světa.
With the studio now focusing on our new projects (Senua’s Saga, Project Mara & The Insight Project) we have decided that there will be no further content updates for Bleeding Edge. The game is still playable on Xbox and PC. Thank you to the fans & keep teaming up & causing chaos!
— Bleeding Edge (@BleedingEdgeNT) January 28, 2021
V Bleeding Edge se hráči utkávali v soubojích 4 na 4. Hra sázela na výraznou stylizaci a měla minimálně vizuálně zajímavé postavy. Titul se bohužel od počátku potýkal s nezájmem hráčů. Už představení nevyvolalo velký ohlas a následně se hra zařadila mezi ty nenápadné. Průměrné hodnocení v recenzích se pohybovalo okolo 60 procent.
Statistiky xboxové verze neznáme, ale ty neoficiální ze Steamu jsou znepokojivé. Podle Steam Charts hrálo Bleeding Edge v březnu, kdy hra vyšla, v průměru pouhých 479 lidí. Maximum bylo jen 828 hráčů. Od té doby se čísla dál propadala. Za posledních 30 dní hráli podle Steam Charts v průměru 4 lidé současně a maximum bylo pouhých 11. Další fanoušky měl samozřejmě titul mimo Steam a na Xboxu, ale jsou to přesto hrozivá čísla.
I když updaty oficiálně končí až nyní, jejich vydávání bylo také omezené. Poslední velký s hrdinou jménem Azrael vyšel loni v červenci. Navzdory tomu 70 procent uživatelů na Steamu ohodnotilo Bleeding Edge kladně.