O hře Scorn od vývojářů z Ebb Software mohli hráči poprvé slyšet už v roce 2016. Projekt byl představen jako temná first person survival adventura, která měla dorazit už o rok později. Vývoj a neustálé iterování původního konceptu ale nakonec trval mnohem déle a hra podle nově oznámeného termínu vydání dorazí v říjnu příštího roku. Vývojáři o sobě dali po dlouhé době slyšet i jinak nežli textem na stránkách kampaně na Kickstarteru, když po The Game Awards – kterých se neúčastnili – zveřejnili krátký teaser s informací o vydání. Je to první video od loňského října, kdy se hra objevila na akci Inside Xbox a kdy si vzala více než roční pauzu od jakýchkoliv nových zpráv o vývoji.
„Chceme zajistit, aby byl Scorn tou nejlepší hrou, jakou může být. Tajuplná, lahodně temná a oplývající atmosférou,“ vymezují vývojáři v aktualizaci na Kickstarteru. „Dodatečný čas umožní týmu zajistit, aby vize hry Scorn ožila v celé své mrazivé noční můře,“ dodává komunitní manažer a mezi řádky se omlouvá všem, kdo se hrou počítali ještě na letošek. Vývojáře z Ebb Software to mrzí, zejména vůči lidem, kteří je od samého začátku podporují na Kickstarteru, ale zdá se to i s ohledem na velikost studia a vysoké ambice jako nutnost. Právě s ambicemi a nelehkým úkolem je naplnit, se vývojáři perou delší dobu, což dali najevo v listopadové aktualizaci, která navazovala na po dlouhé době na zmiňovaný teaser z akce Inside Xbox.
Před měsícem vývojáři poměrně ostře mluvili o tom, že jednoduše nemají prostředky na to, aby si nechali u externí firmy vytvořit trailer, jako to dělá například CD Projekt a že je to možná pro někoho překvapivé, ale v uplynulém roce prostě jen vyvíjeli svou hru. Komentovali také zkazky, že se Scorn nachází ve vývojovém pekle, což ale zcela odmítli a vysvětlili, že vše probíhá zcela v souladu s tím, jak vznikají hry. „V našem případě jsme udělali spoustu chyb a v budoucnu jich uděláme ještě víc, ale to je normální proces pro nový a nezkušený tým,“ říkali zástupci Ebb Software v listopadu. Vysvětlili také, že od poloviny roku 2018 prodělal Scorn kompletní restart ve smyslu vývoje a 90 procent z toho, co už bylo do té doby připraveno, nebylo možné použít pro novou a pravděpodobně již finální verzi. „Když to není hotové, tak to zkrátka není hotové. Proč by lidé měli chtít hrát něco, o čem si myslíme, že to ještě není připravené k vydání,“ pokládali si vývojáři řečnickou otázku a z jejich slov byla cítit určitá frustrace.
Za příspěvek se ale nakonec omluvil CEO studia Ljubomir Peklar, který uznal, že rétorika byla zbytečně útočná a snažil se dopad listopadového informačního updatu zmírnit konstatováním, že tým je unavený a neustálými dotazy a narážkami mírně frustrovaný. O měsíc později se ale zdá být všechno znovu nasazené na kolejích, když vývojáři potvrzují, že ve smyslu obsahu už mají hotovo 75 procent a dobu do října vyplní pravděpodobně převážně testováním. Výsledná podoba hry by měla mít hodně z výtvarníka H. R. Gigera, tudíž by měla zapadat do žánru biopunku a rozhodně prý nebude šetřit gorem a nejrůznějšími detaily. „Během závěrečné etapy naší cesty vás budeme informovat na každém roku. Tyto aktualizace budou naplněny zajímavým obsahem – novinkami, rozhovory nebo náhledy na některé rozpracované části,“ slibuje v závěru příspěvku Peklar.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Teším sa na hru a radšej si počkám ako hrať niečo čo by bola frustrácia či sklamanie.