Za předpokladu, že vývojáři z Bethesdy nenarazí na žádné nečekané problémy, hra Starfield dorazí za necelých devět měsíců. Až hra vyjde, slavné studio si bude moci připsat na seznam svých značek první novinku po 25 letech, což je samo o sobě velkou událostí a z nejrůznějších prohlášení bylo cítit, že si to tým vývojářů plně uvědomuje. Vnímají to i hráči, kteří kladli na hru ty nejvyšší nároky i v době, kdy z ní ještě nic neviděli a je tudíž logické, že míra očekávání se zveřejněním prvního videa loni na E3 jenom stoupá. Jak to celé dopadne, si budeme muset počkat do listopadu, další střípek informací nicméně už v tuto chvíli předkládá vedoucí grafik Istvan Pely, který uspořádal spolu se svými kolegy soutěž pro všechny, koho hra zajímá.
Pely pověřil grafika Mika Butkuse, aby se pustil do kreslení plakátu Cesta vesmírem, který může vyhrát kdokoliv, kdo se na stránkách Starfieldu zaregistruje k odběru novinek. Rychlý průřez tím, jak umělecké dílo vzniklo, prezentuje Butkus v krátkém videu a nutno přiznat, že milovníky sci-fi – zvláště pak v očekávaném stylu vědeckofantastických děl 70. let minulého století – určitě neurazí. Zajímavostí pro hráče pak může být, že se kromě Butkusova podpisu bude na plakátu vyjímat také autogram game directora Todda Howarda. Jak je to ale s oním zmiňovaným stylem a kde se vývojáři inspirovali? Už dříve zaznělo, že by měl Starfield sloužit jako pocta vesmírné agentuře NASA a jejímu přistání na Měsíci v roce 1969, nejde však jen o nic abstraktního.
Jak Istvan Pely potvrdil v krátkém vyjádření pro web Xbox Wire, soudobá technika slouží lidem z Bethesdy jako základní reference, kterou následně skrze volnější uzdu žánru sci-fi posouvají do budoucnosti. „Na začátku projektu, při snaze nastavit celkovou estetiku, jsme vymysleli termín NASA-punk, abychom lépe popsali tenhle mírně přízemní a povědomý vesmír,“ vysvětluje Pely. „Chtěli jsme to pojmout realisticky, takže ze současné vesmírné technologie můžete načrtnout spojnici s budoucí vizí a vše zůstává vzájemně velmi propojené,“ dodává pak člověk, který je přímo zodpovědný za to, jak Starfield vypadá, ale také jak se prezentuje.
Hlavní animátor Rick Vicens pak dodal, že bylo zajímavé sledovat, jak si celý tým onen termín NASA-punk rychle osvojil a dával jim od prvních okamžiků smysl. „Když jste řekli NASA-punk, výtvarný tým dokázal tato dvě slova okamžitě uchopit a přetvořit je [v kýžený výsledek]. Byl to prostě ideální termín pro naše výtvarné směřování a udržení jednotného stylu,“ dodal Vicens a připustil, že i pro něj byl tento termín na začátku vývoje klíčový. I z tohoto důvodu proto bude velmi zajímavé sledovat, nakolik se Starfield posune do žánru hard sci-fi, tedy takových, které stojí z větší části na vědě, zakládající se na té naší, a zda to bude k užitku. Na každý pád by z vydání Starfieldu mohli svým způsobem těžit i ti, kdo sci-fi opravdu nemusí – po Starfieldu totiž dorazí další The Elder Scrolls a i svět vyznavačů fantasy bude zase v rovnováze.