Je načase, abychom uvěřili vývojářům z DICE, že se na Battlefield 2042 skutečně nevykašlali. Ačkoliv první sezóna dorazila do hry až dlouhých sedm měsíců po jejím vydání, mnoho věcí doznalo změn k lepšímu a zdá se, že hra ještě může nějakou dobu fungovat. I z toho důvodu nyní mluví vývojáři o druhé i třetí sezóně, které mají dorazit ještě v průběhu tohoto kalendářního roku a naznačují další změny, kterými chtějí vyhovět fanouškům a reagovat na četná přání, dotazy i stížnosti. A světe div se, změnou projde i dosud neoblomný postoj k hratelným postavám – specialistům – které kvůli absenci tradičního systému tříd ztratily svou identitu a ve výsledku je jedno, s kým na bojiště půjdete, protože z dostupných univerzálů si můžete vytvořit volbou výstroje a výzbroje v podstatě kohokoliv. Od třetí sezóny tomu ale bude jinak, když zástupci DICE potvrzují návrat ke třídám, které dobře znáte – střelec, průzkumník, inženýr a podpora.
O všech detailech se dočtete v dalším blogovém příspěvku na oficiálních stránkách hry, který je obligátně dlouhý a opravdu výživný. V první řadě vývojáři připouští, že právě směrem ke třídám vojáků směřovalo mnoho připomínek ze strany hráčů a naznačují, že už s nimi nechtějí příliš bojovat. „Naše specialisty zařadíme do jedné ze čtyř známých tříd a pozměníme jejich dostupné vybavení, abychom vytvořili srozumitelnější role, na které jste zvyklí,“ dodávají pak vývojáři. Díky tomu by mohlo dojít na přirozené vybalancování toho, kolik a jakých typů vojáků se bude po mapách pohybovat, což ale vzhledem k dalším informacím nebude eliminovat některé nepříjemné situace, například v kombinaci s množstvím odstřelovačů.
Jak už bylo uvedeno výše, vývojáři nechtějí s ničím experimentovat a do čtyř skupin zařadili aktuální specialisty následovně. Mackay, Sundance a Dozer budou střelci. Do skupiny inženýrů či ženistů se zapojí Lis, Boris a Irish. Průzkumníky bude tvořit trojice Casper, Paik a Rao. A nakonec vojáky podpory se stanou Angel, Falck a nový specialista, který dorazí v průběhu druhé sezóny. „Jsme přesvědčeni, že svoboda v nakládání s vlastní výbavou je důležitou součástí Battlefieldu 2042. Souhlasíme ale také s tím, že rozdělení na třídy je klíčovou vlastností Battlefieldu coby série a mnozí z vás ji chtějí mít k dispozici,“ říkají pak vývojáři z DICE a vysvětlují, proč se pro změnu rozhodli. Očekávat tak musíme omezení například v podobě základních gadgetů, které nebudou rázem dostupné univerzálně všem. Například defibrilátor bude mít u sebe pouze support, ale rychlou lékárnu má u sebe jen střelec, resp. možnost opravovat má ve vínku pouze inženýr.
Jak ale vývojáři dále popisují, všechny třídy budou moci nad rámec základní výbavy volit i další, takže budete moci například u inženýra volit mezi protitankovou minou nebo třeba Javelinem, což rázem znamená úplně odlišný přístup k boji a možnosti, které na bojišti budete mít. V mnoha ohledech se to samozřejmě týká i dalších tříd a jejich výbavy, nikoliv však zbraní. V tomto ohledu nechtějí vývojáři hráče jakkoliv limitovat a umožní jim nakládat se zbraněmi jako doposud. Tedy bez jakéhokoliv omezení, vycházejícího z tříd. Pokud tedy chcete bránit pozici s odstřelovačkou a všichni ostatní ve vaší skupině také, Battlefield 2042 vám to umožní a bude tedy zpětně záviset na designu či redesignu map, jak velkou nepříjemnost tím ostatním způsobíte.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
2. sezóna vypadá pěkně , to jo , trailery umí … ale téměř po roce dvě mapy a 4 zbraně ? par don … tohle trápení bych ukončil a soustředil se na nový díl .. jelikož v řijnu vyjde MW2 a to tento Battlefield pohřbí úplně.