Od minulého úterý se mohou fanoušci série Baldur’s Gate těšit na novou ukázku z připravovaného třetího dílu, který už několik let vzniká pod rukama autorů RPG Divinity: Original Sin. Na konferenci PAX East proběhne 27. února prezentace, během které dojde na odhalení dalších detailů, a hlavně zveřejnění prvních záběrů přímo ze hry, které navážou na dosud jediný dostupný teaser. Vzhledem k tomu, že se legendární RPG vrací po dlouhých dvaceti letech, budeme celou událost pečlivě sledovat, zajímavé informace se nicméně objevují už během víkendu. Společnost Hasbro, pod kterou spadá vydavatelství Wizards of the Coast, promluvila o budoucích plánech týkajících se Dungeons & Dragons, které logicky zahrnují i videohry. Projektů je v přípravě hned sedm – do roku 2025 by měla každý rok vždy vyjít alespoň jedna hra – momentálně ale víme pouze o RPG Dark Alliance a právě Baldur’s Gate III, které se objeví už koncem roku v programu předběžného přístupu.
Informace zazněla na New York Toy Fair v pátek večer našeho času a rozproudila mezi fanoušky vášnivé debaty. Tématem je nejen načasování plánovaného uvedení hry, ale především zmíněný early access, který nemusí na první pohled dávat u příběhového RPG žádný smysl. Vracíme se ale k tomu, že hra vzniká ve studiu Larian, které shodně postupovalo i s oběma díly svého předchozího RPG Divinity a slavilo úspěch. Dalo by se tedy říct, že lidé z Larianu jen dělají to, co umí nejlépe – tedy vydat několik měsíců předem vybraný úsek ze hry, na základě ohlasů upravit jednotlivé prvky, implementovat změny do zbylé části a následně vydat maximálně odladěný titul. V případě Divinity došlo na zcela fenomenální přijetí a podle aktuálních ohlasů se zdá, že hráči nečekají nic menšího. Záležet samozřejmě bude na tom, jaký přesně bude obsah předběžného přístupu a zda budou lidé kolem designéra Swena Vinckeho skutečně schopní zvládnout projekt s tak obrovskými ambicemi, zkušeností by na to ale mohli mít dost.
Studio Larian nechtělo o možnost vývoje přijít, a tak s hrstkou scenáristů a designérů dal Swen Vincke dohromady důležitý koncept, který prý nebyl příliš dobrý, ale obsahoval několik skvělých myšlenek, které se lidem z Wizards of the Coast zalíbily.
Že jsou opatrní i zástupci Wizards of the Coast naznačuje také rozhovor s Vinckem pro PC Gamer, ve kterém uvedl, že se o Baldur’s Gate zajímal už po vydání prvního Divinity. „Byl jsem za nimi [v roce 2015] a snažil jsem se je přesvědčit už tehdy. Naznačili ale, že zatím nemáme dostatek zkušeností. Během vývoje Divinity: Original Sin 2 už ale za námi přišli sami – viděli, co připravujeme a ptali se nás, jestli bychom měli stále zájem [o Baldur’s Gate],“ říká Vincke. Odhaluje pak, že krátce před vydáním Divinity 2 měli přijít s první verzí designové dokumentace pro pokračování Baldur’s Gate, což mělo být v té době nesmírně stresující. Nechtěli však o možnost vývoje přijít, a tak s hrstkou scenáristů a designérů dali dohromady důležitý koncept, který podle Vinckeho nebyl příliš dobrý, ale obsahoval několik skvělých myšlenek, které se lidem z Wizards of the Coast zalíbily.
Odsud pak pramení také úvahy stran možného vydání finální verze, které by nemuselo být od spuštění předběžného přístupu vzdálené tak moc, jak se může na první pohled zdát. Bez ohledu na to, že hra byla odhalena teprve loni na E3, pracovat se na ní začalo souběžně s vydáním PC verze Divinity: Original Sin 2, tedy koncem roku 2017. Lidé ze studia Larian tak letos načnou čtvrtý rok vývoje a je velmi pravděpodobné, že po obsahové stránce bude Baldur’s Gate III s uvedením early accessu kompletní. Podobně jako v případě prvního Divinity by tak mohlo přijít jen období půlročního ladění a testování, po kterém by už mohla být připravena finální verze – těšit se na závěr roku 2021 tak považujeme za poměrně bezpečnou záležitost.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.