branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Baldur’s Gate III se příští týden dočká velkého updatu

Baldur’s Gate III se příští týden dočká velkého updatu

Chystají se vylepšené hody kostkou, odměny za role playing, kempy nebo nesmrtící souboje

Zdroj: Larian Studios
9. 7. 2021
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Třetí díl slavné série Baldur’s Gate, který vzniká ve studiu Larian pod dohledem designéra Swena Vinckeho, se už příští úterý dočká další velké aktualizace. Hra, která je dostupná v programu předběžného přístupu, dostává od autorů láskyplnou péči a lze poměrně jasně sledovat, jaký pokrok v uplynulých měsících učinila. Pátý velký patch se soustředí nejen na opravu mnoha chyb a balanc některých prvků, ale přinese i zcela nové herní mechanismy, ještě prohlubující těsné spojení hry a obecných pravidel Dungeons & Dragons, ze kterých Baldur’s Gate III pochopitelně vychází. Swen Vincke v novém vývojářském deníčku popsal některé z nich, už dopředu ale můžeme prozradit, že nemluvil o úplně všech novinkách a očekáváme tudíž dlouhý seznam, až patch 13. července dorazí.

První novinku, kterou Vincke zmínil, se týká přepracovaného systému hodu kostkou. Jak nepochybně víte, Baldur’s Gate III chce být věrný zmiňovaným pravidlům D&D co nejvíce, takže jde o tahovou záležitost, kde se o většině akcí rozhoduje právě hodem virtuální kostkou. Nově však budou moci být k hodům připočítávány nejrůznější náhodné bonusy, vycházející z charakteru vaší postavy, případně dalších postav ve družině, jsou-li fyzicky přítomné a mohou konkrétní hod ovlivnit. Díky tomu je možné uspět i na místech, kde by to před novým patchem nešlo, což Vincke demonstruje na vstupu do kaple. Přes zamčenou hlavní bránu to nejde úplně snadno, s bonusy k hodu ale nakonec dokázal Vincke tento vstup otevřít, namísto hledání alternativní cesty. Hra přitom samozřejmě sleduje, jak jí procházíte a v dalších interakcích zohledňuje váš postup i třeba konkrétní způsob, jak jste se dostali do zmiňované kaple.

Do hry prostřednictvím chystaného patche přibude právě také opulentní sada hlášek – údajně až 800 pro každou postavu.

Další věcí, která do Baldru’s Gate III přibude, jsou odměny za snahu skutečně „hrát“ vaší postavu. Mechanismus je přímo navázaný na další novinku – tedy sociálně-společenské pozadí, ze kterého vaše postava vychází – s čímž se pojí i drobné úkoly. Pokud je splníte, hra vás obdaruje body inspirace, případně zkušenostmi a velmi pravděpodobně půjde o zábavné odbočky od hlavních úkolů, které se neobejdou bez vtipného komentáře. Ostatně, do hry prostřednictvím chystaného patche přibude právě také opulentní sada hlášek – údajně až 800 pro každou postavu s tím, že další budou doplněny v budoucnu – komentujících jakékoliv kliknutí s určením pohybu či další činností. Podle Vinckeho to přidává na celkové uvěřitelnosti a bohatosti zážitku, jen je za tím nepochybně spoustu práce, která nemusí být hned na první pohled patrná.

V souladu s vylepšením celkového dojmu hraní pak lidé z Larianu sáhli také na kempy, kde si vaše družina může odpočinout po náročných dnech dobrodruhování. Změny jsou zejména vizuálního charakteru, kdy pozadí kempu a všechny cutscény odpovídají místu, kde jste tábor skutečně rozbili. Takže namísto divočiny, která byla univerzálním místem odpočinku bez ohledu na to, pokud jste si dávali šlofíka zrovna třeba v nějaké jeskyni, teď uvidíte odpovídající prostředí, které – nutno přiznat – vypadá opravdu hezky. Přibyla ale také nová vrstva hratelnosti, navázaná na kvalitu a rozsah odpočinku. Vincke upozornil, že by vás nový mechanismus měl přimět víc se starat o jídlo, které je jedním z klíčových aspektů odpočinku a zároveň musíte počítat s tím, že postavy na vyšších úrovních už jen tak ledajaká dušenina z ryby neuspokojí.

Stejně jako hlavní designér hry, asi i my bychom popsali spoustu virtuálního papíru, pokud bychom chtěli vystihnout vše podstatné a zajímavé, nicméně za zmínku ještě nepochybně stojí možnost nesmrtících útoků, řadíte-li se k pacifistům. Vylepšená umělá inteligence protivníků, která se neprojevuje jen zvýšenou obtížností soubojů, ale také jejich bohatostí ve smyslu nápadů a využívání všech dostupných prostředků nejen od vás, ale i nepřátel. Na přetřes přišly údajně také animace při sesílání kouzel, ve hře se objeví nový způsob nápovědy a ti z vás, jejichž srdce zahořelo směrem k Shadowheart, dostanou další porci jejího příběhu a také možnost osvobodit ji v průběhu tutoriálu. Anebo ne, to už je – stejně jako většina věcí v Baldur’s Gate III – zcela na vás.

Jediná zpráva, která nás zároveň rmoutí, ale vlastně trochu uklidňuje, je předpokládané datum vydání – vývojáři nechtějí nic slibovat, což už mnohokrát zopakovali, ale doufají, že očekávané pokračování jedné z nejslavnějších RPG sérií bude připravené k opuštění early accessu někdy v příštím roce.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru