Od posledních informací ohledně třetího dílu legendárního RPG Baldur’s Gate uběhl více než měsíc. Vývojáři z Larian Studios uspořádali v polovině března rozsáhlé AMA na Redditu a pečlivě odpovídali i na velmi konkrétní dotazy, týkající se herního systému a dalších, zejména pro zanícené fanoušky Dungeons & Dragons důležitých záležitostí. Téměř obratem ale do hry vstoupila pandemie koronaviru, a jak se už pravděpodobně domýšlíte, ovlivnila i chod Larianu. Šéf studia Swen Vincke o aktuální situaci mluvil v rozhovoru pro New York Times a vysvětloval, že ne všechna práce lze zařídit na dálku. Vývoj hry se proto začíná zpomalovat a jejímu dokončení hrozí zpoždění, bez ohledu na to by se ale hráči měli v letošním roce dočkat slibovaného předběžného přístupu, na který alespoň v první fázi nebudou kladeny takové nároky.
„První týden probíhalo všechno opravdu dobře. Každý měl potřebné informace a práce z domu probíhala hladce,“ popisuje Vincke. Po dvou třech týdnech karanténních opatření v Belgii, kde studio sídlí, se ale začaly objevovat první problémy a vývoj začal drhnout. Jak Vincke například uvádí, z domu pracující vývojáři se najednou museli starat o děti, které nechodí do školy, kvůli čemuž se k práci dostávali v neobvyklých hodinách a začala tím trpět nejen produktivita, ale také komunikace. „Na vedoucí pracovníky začal kvůli těmto problémům dopadat stres. Trávili jsme celé dny debatováním nad tím, jak vyřešit problémy, zorganizovat všechny procesy a dát vývoji nějaký směr,“ uvádí šéf studia. Ani to ale nejsou zdaleka všechny problémy, kterými si Baldur’s Gate III momentálně prochází. Jak už vývojáři slíbili dříve, ve značné části hry budou zastoupeny cut-scény, na kterých si dává studio záležet. K tomu je ale potřeba strávit spoustu hodin v motion-capture studiu, což momentálně není možné. O to hůř, jde-li o komplexní, tzv. performance capture, v rámci kterého se nesnímá pouze pohyb, ale také dialogy a scéna jako taková.
First New York Times interview was not exactly about what I would’ve imagined, but it does bring some good news: While we’re slowed down, development on BG3 keeps on progressing and we still expect EA this year https://t.co/BvT7qCQD2V
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) April 21, 2020
Vincke proto doufá, že se budou moci k těmto záležitostem vrátit co nejdříve a rozjet práce v mocapu, protože na to, jak natáčet potřebné scény z domova prý ještě nenašli řešení. Podle Vinckeho nicméně i tak běží procesy v Larian Studios na 70-80 procent, a i když stále nedošlo k oznámení data vydání finální verze, předběžný přístup by měl být pro hráče připraven v letošním roce. „Vývoj probíhá, jen jsme museli trochu zpomalit,“ dodává Vincke a zůstává i nadále optimistou. Potvrzuje to ostatně i na svém Twitteru, kde citovaný článek sdílel s úsměvným komentářem, že si svůj první rozhovor pro New York Times představoval trochu jinak. Hned vzápětí ale fanoušky uklidňuje, že s důležitou etapou early accessu počítají a je zřejmé, že od ní budou chtít dokončení hry odrazit stejně jako v případě předchozích dvou dílů Divinity.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.