Baldur’s Gate coby sérii nelze upřít obrovskou popularitu napříč táborem vyznavačů RPG. Třetí díl se možná na samém začátku vývoje, resp. po oznámení, nedočkal automaticky tak vřelého přijetí, jak by se mohlo zdát, ale vývojáři ze studia Larian – autoři skvělého Divinity – postupně přesvědčili i ty, kdo trochu pochybovali. Baldur’s Gate III se tváří skvostně, dobré náladě kolem hry výrazně pomohl skvěle zvládnutý early access s prvním aktem a vše je v tuto chvíli připravené na vydání, které se navíc nedávno uspíšilo téměř o měsíc. Vývojáři nicméně v posledních dnech hýří informacemi, které nemusí na všechny hráče působit úplně dobře, a jde především o prohlášení, jak velká hra bude, kolikrát ji hráči budou muset projít, aby viděli většinu obsahu a přidává se k tomu také informace, že je ve hře připraveno 17 000 variant možných konců.
Začněme od poslední informace, kterou zmínil youtuber Fextralife, který měl přibližně před týdnem možnost mluvit s vývojáři, včetně vedoucí scenáristky Chrystal Ding. Dozvěděl se od ní, že už přes půl roku pracuje na samém závěru hry, a když se zeptal, kolik variant konců hráčů čeká, dostal výše zmíněné číslo. Podstatné je ale dodat, že to automaticky neznamená konců jako takových – jde o varianty závislé na mnoha proměnných, které svým průchodem hrou ovlivníte. Přesto ale Ding potvrdila, že oněch 17 000 lidí může hrát a v závěru vidět mírně odlišné verze toho, co lidé z Larianu připravili, což je i v souvislosti s dalšími čísly ohromující. Ohromující a trochu děsivé.
Další podobně působící číslo zahrnuje délku cutscén, kterých má být 174 hodin. Vývojáři už o filmečcích mluvili dříve, stále nás ale nepřestává ohromovat, že jde například o více než dvojnásobnou délku, než kolik je stopáž seriálu Hra o trůny. Stejně jako v případě zmiňovaných variant konců ale samozřejmě hráči neuvidí během prvního průchodu všechno a filmečky se přirozeně odvíjí také od toho, jakou postavu si vyberete. I proto vývojáři otevřeně mluví o tom, že odhadem bude nutné projít hrou celkem osmnáctkrát, aby hráči viděli většinu z připraveného obsahu, což by ve finále činilo 1350-1800 hodin strávených ve hře. Jak ale uvedli vývojáři v jednom z rozhovorů pro magazín Game Rant, každý průchod hrou by měl být velmi unikátní a než prý spatříme konec – klidně i poněkolikáté – vždy prý spolu s naší postavou napíšeme vlastní příběh.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
V plné hře bude:
11 ras a 31 podras, 12 zázemí a 46 povolání, 308 pasivních vlastností – tj. božstev, oborů a domén.
Odborností bude 37.
Romantika bude možná u vícero postav než v EA.
Ke každé třídě přibude minimálně jedna podtřída.
V plné hře bude stropem 12 level. A až pro takto vysoké úrovně budou některá speciální kouzla, která při nižších úrovních prostě nepůjdou. V DOS2 jich bylo 225, zatímco v BG3 je jich přes 600!
Poznámka pro redakci: Šéfpřekladatel mi sdělil v komunitním chatu, že je schopen poskytnout i detailnější statistiky, takže pokud redakce usoudí, že by to stálo za článek, může ho zkontaktovat. Email na něj nemám, bohužel.
Jak Zaklínač, tak D:OS pouze v každém levelu podle koeficientu nasobily původní statusy postav, výbava a progres tak ztrácí smysl a je jen umělé nastavuje hratelnost, obtížnost.
BG prostě hodil do sveta banditu o schopnostech X, Y a tak zustal až do konce, stejně tak zbraně. Ultimatni předměty tak měly svůj smysl od začátku do konce.
A ne, že v první hodině bojuje hráč s myškou lvl1 a po čtyřiceti hodinách s myškou lvl40.