Už v polovině července jsme vás informovali o zájmu čínské společnosti Tencent o honkongské Leyou Technologies. Informaci tehdy přinesl Bloomberg s odkazem na zdroje blízké oběma subjektům a následně ji potvrdila tisková zpráva, v níž Leyou vybízelo své investory ke spolupráci stran výhodné obchodní příležitosti. Spekulovalo se také, že akvizice bude završena už v červenci, nakonec jsme ale museli čekat až do těchto dní. Nic to ovšem nemění na konstatování, že společně s Leyou Technologies teď Tencentu patří studia Splash Damage, Digital Extremes a Athlon Games.
Částka, kterou musel Tencent zaplatit, byla známa už před necelými dvěma týdny, když ji v tiskové zprávě zveřejnilo samotné Leyou Technologies. Jde o platbu ve výši 1,5 miliardy dolarů, po jejímž zaplacení se Tencent stává absolutním vlastníkem a řadí Leyou i se zmiňovanými studii di své struktury. V případě Digital Extremes se nejčastěji zmiňuje multiplayerová akce Warframe, kanadští vývojáři se ale v minulosti zejména v roli pomocníků podepsali také pod značky jako Unreal, BioShock či Star Trek. Studio Splash Damage se pak v poslední době blýsklo strategií Gears Tactics, ale i jejich historie je poměrně pestrá a zahrnuje tituly jako Wolfenstein: Enemy Territory nebo Halo: The Master Chief Collection na PC. Trojlístek studií ukončují služebně nejmladší Athlon Games, kteří vznikli coby vydavatelský label pod Leyou v roce 2018, pomohli na svět hře Samurai Shodown, skoupili část zrušených Telltale Games a momentálně s Amazonem pracují na MMO ze světa Pána prstenů.
Tencent will acquire Leyou Technologies for $1.5 billion after the deal was approved by shareholders on Dec 11. Leyou will be taken private on Dec 23.
Leyou is the parent company of Digital Extremes (Warframe), Splash Damage and others, incl. a 20% stake in Certain Affinity. pic.twitter.com/t6xN8OCSr4
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 13, 2020
Co se týče reakcí jednotlivých studií, je podle očekávání pozitivní a všechny strany hledí s optimismem vstříc společné budoucnosti. Zástupci Splash Damage ve včerejším blogovém příspěvku uvádí, že jim akvizice umožní fungovat coby nezávislé studio pod střechou Tencentu a vyvíjet ještě lepší hry než kdykoliv předtím. „Vždycky jsme tíhli k vývoji týmových her, které podporují přátelství a budují se kolem nich vášnivé komunity. Jsme nadšení, že můžeme pracovat s partnery, kteří naší vizi věří,“ řekl CEO Splash Damage Richard Jolly. Potvrdil také, že s lidmi z Tencentu už několikrát jednali a věří, že čínská strana udělá maximum pro to, aby Splash Damage vstoupili do nové kapitoly své existence co nejúspěšněji.
Vývojáři z Digital Extremes zvolili pro informování o akvizici formu improvizovaných otázek a odpovědí, v nichž představili Tencent coby silného partnera zejména co se online her týče a vyjmenovali několik dalších studií, v nichž má Tencent podíl. Stejně jako jejich kolegové ze Splash Damage uklidňují, že zůstávají nezávislým subjektem, jak jen to ve struktuře a hierarchii korporací jde. „Ano, budeme i nadále pracovat na vývoji skvělého obsahu pro Warframe a zůstáváme kreativně nezávislí. Pořád vám budeme naslouchat a vylepšovat Warframe na základě zpětné vazby,“ říká Digital Extremes ve svém prohlášení. Výhodou pro čínské hráče Warframu pak je, že se budou lidé z Digital Extremes snažit ve spolupráci s Tencentem čínskou verzi hry co nejrychleji dostat na úroveň západního protějšku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Není nic horšího v herním průmyslu než vše-skupující Tencent a vše-parazitující Valve.