Prokletí Payday 3, zdá se, nekončí. Opakovaně odkládaný první velký patch, který má vyřešit velké množství problémů, stále nikde a fanouškům už zjevně pomalu dochází trpělivost. Autoři teď zveřejnili vysvětlení, jak se věci mají. Začínají další omluvou za to, že dostatečně nekomunikovali, i když to není poprvé. Jedním dechem ale dodávají, že pro ně není snadné komunikovat, když nejsou schopní nabídnout nic nového k tématu, které všechny trápí, a sice termínu prvního patche. Ačkoli autoři mlčeli, chtějí podle svých slov ujistit, že tým usilovně pracuje na této prioritě – vydat patch co nejdřív a s dalšími už pokračovat v lepším tempu. Ani to ale neslyšíme poprvé, byť dříve se podobné zprávy objevovaly třeba na sociálních sítích.
Vývojáři ale podle svých slov ví, že je na prd poslouchat stále stejnou věc dokola, takže chtěli tentokrát prozradit trochu víc a nechat hráče nahlédnout, na čem přesně studio pracuje. První patch v tuto chvíli prochází testováním a certifikačním procesem. Autoři se přitom odvolávají na svůj vlastní dřívější závazek hráčům, že všechny verze na tom budou stejně. Důvod, proč trvalo tak dlouho první patch připravit, je podle Starbreeze Studios velmi komplikovaný. Tým stručně vysvětlil, že odhalil kritické chyby ve způsobu updatování krátce po vydání hry. Existovalo prý značné riziko, že hráči přijdou o svůj progress, pokud tenhle problém autoři nejprve neodstraní.
Vývojáři sledují také zpětnou vazbu na progression systém a designéři zjišťují, jak by mohl být přizpůsoben. Víc informací na tohle téma ale teprve přinesou. Až bude studio schopné průběžně vydávat updaty, zaměří se také na plány ohledně dalšího obsahu. Ještě do konce roku se mají hráči dočkat nějakých bezplatných novinek. Víc informací o tom ale opět přijde až později. Tady bude možná potřeba být štědřejší, aby si znovu získali sympatie hráčů. Umím si představit, že bezplatným obsahem bude chtíti studio leccos vynahradit.
Závěrem příspěvku se autoři znovu omlouvají za své mlčení. Chápou podle svých slov frustraci a hněv a ujišťují, že tohle není situace, ve které chtějí být. Tým prý tvrdě pracuje na hře a slibuje ji podporovat celé roky. Snad nebude pozdě. Payday 3 v tuto chvíli podle statistik SteamDB už hraje desetkrát méně lidí než Payday 2. A tato mezera se neustále zvětšuje.
Podle fanoušků došlo k narušení důvěry s komunitou.
Autoři odpovídají třeba na Twitteru i na individuální komentáře zklamaných hráčů, kteří jim kromě absence oprav vyčítají zejména právě mizernou komunikaci. Podle fanoušků došlo k narušení důvěry s komunitou. Už i pro optimisty je zjevně obtížné studio dál bránit. Autoři k takovým výtkám přistupují s pokorou a říkají, že to chápou, že se pokusí být transparentnější a získat si důvěru hráčů zase zpátky.
Payday 3 vyšlo oficiálně už 21. září. Early access dokonce už o tři dny dříve. Čekání na opravy je tedy vzhledem ke značným chybám opravdu neúnosně dlouhé. Jiné hry za takovou dobu dostanou celou řadu fixů.