Dění kolem hry Outriders začíná nabírat poměrně nepříjemný směr. Společnost PCF Group, která vlastní studio People Can Fly, totiž ve včerejší zprávě investorům sdělila, že dosud nedostala od vydavatelů ze Square Enix nic zaplaceno. PCF Group by přitom měly náležet podíly ze zisku, pokud dojde ke splnění stanovených podmínek, tedy prodeji určitého počtu kusů, který by pokryl veškeré náklady spojené s vývojem, marketingem i distribucí. Jenže polští vývojáři údajně nemají žádné informace o prodejích a mohou se tudíž pouze domnívat, že prodeje nakonec nebyly tak silné, jak se dalo po vydání Outriders předpokládat a/nebo se zvýšily náklady ze strany Square Enixu, ale ani o tom PCF Group neví.
„Nemáme k dispozici žádné údaje o prodejích Outriders – odhadujeme je na 2 až 3 miliony kusů a předpokládali jsme, že to je výsledek, který by projekt učinil ziskovým již v prvním čtvrtletí prodeje,“ říkají zástupci PCF. Fakt, že vydavatel nic nezaplatil ani po vypršení 45denní lhůty po skončení prvního čtvrtletí finančního období (duben-červen), však naznačuje, že prodeje nestačily. „Je možné, že to bylo dáno některými prvky prodejní politiky společnosti Square Enix, jejichž podrobnosti neznáme,“ říká generální ředitel PCF Sebastian Wojciechowski. Vyjmenovává pak, že by mohlo jít o specifická partnerství uzavřená mezi vydavatelem a distribučními platformami nebo subjekty nabízející Outriders jako doplněk ke svým dalším produktům, typicky grafickým kartám. „Nechci však spekulovat, situaci budeme nadále analyzovat. Je však třeba poznamenat, že taková vysvětlení vyžadují čas a náš vliv na postoj vydavatele je omezený,“ dodává ředitel PCF smírně.
Je totiž možné, že smluvená procenta z prodejů dorazí už po skončení druhého čtvrtletí, tedy ve lhůtě do poloviny listopadu, ani to ale nejde s určitostí odhadnout. Za připomenutí rovněž stojí, že hra Outriders byla dostupná od dne svého uvedení také na Game Passu, což mohlo prodeje ovlivnit, doplnit však musíme, že tímto způsobem bylo možné hrát pouze verzi pro Xbox. Na všech ostatních platformách, tedy PC, PlayStation a Stadia bylo nutné zaplatit plnou cenu. Dopad na prodeje proto nemusel být tak velký, zvlášť když Microsoft za vydání na Game Passu vydavateli hry nepochybně zaplatil. Wojciechowski se ale nevzdává naděje na to, že pro ně Outriders nebude jen nulovým projektem a nastiňuje, že toho má titul ještě docela hodně před sebou.
„Pracujeme na další podpoře a vývoji naší hry, takže doufám, že vám už brzy budeme moci sdělit podrobnosti a těšíme se i na další propagační aktivity na straně vydavatele,“ řekl ředitel PCF Group. Že za sebou polská společnost nepálí most a neukončuje partnerství se Square Enixem, pak podtrhují informace o další hře, která v rámci toho projektu vzniká – nese kódové označení Gemini a není jedinou, na které People Can Fly pracují. Další projekt – Dagger – vzniká za přítomnosti Take-Two Interactive a na rozdíl od Gemini na něm pracují studia v Severní Americe, konkrétně v New Yorku, Montrealu a Chicagu.