branding
Autoři Oriho budou hrát s dalším titulem vabank

Autoři Oriho budou hrát s dalším titulem vabank

Nový projekt buďto uspěje, nebo studio zničí. Cílem je revoluce v žánru akčních RPG

Zdroj: Moon Studios
23. 2. 2023

Vývojáři z rakouského Moon Studios, které funguje od roku 2010, za sebou mají pouze dvojici titulů. Na druhou stranu jde o duo úspěšných a kritikou velmi dobře přijatých plošinovek s prvky metroidvanií Ori and the Blind Forest a Ori and the Will of the Wisps, které by mohly předznamenávat budoucí orientaci Moon Studios a jeho zaměstnanců. CEO studia Thomas Mahler nicméně už před lety potvrdil, a nyní aktivně začátkem února svá slova opakuje, že dalším projektem bude akční RPG s revolučním přístupem k žánru. V jednom z nejnovějších prohlášení stran nového, dosud blíže nepředstaveného projektu, se navíc objevil náznak, že Moon Studios nebudou hrát příliš na jistotu a po dvou hrách s Orim chtějí něco ještě většího. „Ori byl náš Mario, tohle bude naše Zelda,“ napsal Mahler a potvrdil, že stejnou myšlenku už měl v roce 2015, když nad novým projektem začal přemýšlet a vytvářet první prototypy.

Mahler dále potvrdil, že spojení s vydavatelským labelem Private Division znamená vydání hry na všechny platformy, tedy včetně PlayStationu, a rovněž uvedl, že i napotřetí bude mít hra od Moon Studios výraznou výtvarnou stylizaci, aby ji bylo možné na první pohled identifikovat a přiřadit do zatím dvoupoložkového portfolia. Ředitel studia ale v komentování situace kolem nového projektu neustal a v průběhu středy posunul očekávání ještě o kousek dál. „Nás příští projekt buďto uspěje, nebo to bude konec pro studio Moon,“ napsal Mahler a dovysvětlil, že pokud se studiu nepodaří revoluce v žánru ARPG, sláva studia vybledne a ztratí se v dálce. „I když to může znít děsivě, já miluji výzvy. Diablo, Pillars of Eternity a další – jdeme si pro vás, ať zvítězí ten nejlepší,“ dodal pak bojovně zakladatel studia.

V opozici s tímto postojem nicméně stáli někteří fanoušci, kteří poukazovali na to, že Moon Studios ve skutečnosti vůbec nic neriskuje, protože za nimi stojí Private Division. Jen připomínáme, že jde o vydavatelský label společnosti Take-Two Interactive, takže někdo, kdo nepochybně disponuje značným kapitálem a může vzít na sebe veškerou odpovědnost. „Takhle ale herní odvětví nefunguje. Je to byznys, který je určován úspěchem,“ kontroval Mahler. Snažil se tím dát najevo, že pokud udělají dobrý produkt, budou mít šanci dělat na něčem dalším, ale pokud ne, šance na další pokus se sníží. Mahler se rovněž vyjádřil k dotazu, proč se studio Moon nenechalo koupit Microsoftem, když existovaly náznaky možné akvizice. Důvodem je ale podle zakladatele studia fakt, že se jim povedly dvě hry a teď mají velmi ambiciózní plány na další, takže nevidí důvod, proč by k akvizici mělo vůbec dojít. „Vážně nerozumím převládajícímu názoru, že úspěch má za následek prodání [studia],“ řekl lodivod studia a dal jasně najevo, že cestu už mají vytyčenou a budou po ní kráčet.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru