Zkraje tohoto týdne jsme vám přinesli zprávu o mobilní hře Area F2 od čínský vývojářů z čínského studia Qookka Games. Za normálních okolností bychom se bavili o jedné z nejpropracovanějších her, které si můžete na mobilních zařízení zahrát, Area F2 by však nesměla být nestydatou kopií Rainbow Six Siege. Právě tato skutečnost se pranic nelíbila lidem z Ubisoftu, kteří ani chvíli nezaváhali při ochraně svého duševního vlastnictví a podali stížnost na společnost Apple a Google u federálního soudu v Los Angeles. Důvod, proč si namísto vývojářů hry či vydavatele vybrali právě provozovatele dvou největších mobilních distribučních platforem aplikací, je nasnadě – právní dosah Spojených států do Číny není tak silný, jako směrem ke společnostem, které sídlí přímo v USA, a jak se zdá, tento krok Ubisoftu vyšel. Soud totiž vyhověl požadavkům francouzské společnosti a vývojářům nezbylo nic jiného, než hru z App Storu a Google Play stáhnout, způsob, kterým o tom ale informují fanoušky, je poněkud úsměvný.
Předně, v oficiálním vyjádření Qookka Games, které se v angličtině objevilo například na Discordu, nezazní jméno společnosti Ubisoft ani jakýkoliv náznak toho, že Area F2 připomínala jinou hru a právě kvůli tomu došlo k jejímu odstranění z distribuce. Vývojáři navíc naznačují, že se chtějí se hrou co nejdříve vrátit, to všechno ale až poté, co provedou důležité změny, které prý vyvolala reakce hráčů. „Drazí agenti, děkujeme za vaší podporu Area F2. Připravujeme vylepšení, abychom přinesli všem hráčům lepší zážitek. Z toho důvodu ukončujeme provoz současné verze k 13. hodině odpolední dne 20. května 2020,“ říkají vývojáři na úvod svého vzkazu. Dále doplňují, že zaznamenali vlnu pozitivních ohlasů, pochvalují si i skvělé umístění v žebříčku nejpopulárnějších free to play her na App Storu a několikrát děkují za cenný feedback. Zcela pochopitelně se však mezi chválou objevila i slova kritiky a právě ta měla přimět Qookka Games k tak drastickému kroku, kterým smazání hry zcela nepochybně je.
Rozsáhlé změny nelze provést jen za pomoci standardních updatů a patchů, takže musí ke slovu přijít kompletní změna designu
„Ačkoliv jsme zaznamenali pozitivní odezvu, našlo se také mnoho hráčů, kteří skončili s naší hrou ještě před tím, než se vůbec dostali k jádru hratelnosti. Strmá křivka osvojení naší hry způsobila, že mnoho hráčů opustilo hru za méně než 30 minut. Jako důvody uváděli nepochopení, co přesně dělat, kdo je nepřítel a kdo pro změnu spolubojovník, případně nedokázali poznat, proč zemřeli a kdo je přesně zabil,“ říkají vývojáři. V závěru proto dodávají, že nemohou takovou míru nespokojených hráčů akceptovat a proto se rozhodli vrátit se k rýsovacím prknům a tyto problémy odstranit. Jak už asi rozumíte, takhle rozsáhlé změny nelze provést jen za pomoci standardních updatů a patchů, takže musí ke slovu přijít kompletní změna designu, která zcela určitě nesouvisí s tím, že hra jednoduše okopírovala koncept jiného úspěšného titulu.
Buď jak buď, Area F2 skončila a bude snad ještě zajímavější sledovat, kam se ve smyslu popularity a kvality hry dostanou vývojáři za pomoci vlastních nápadů a postupů.