Včera se svého uvedení dočkalo pokračování akce Helldivers od vývojářů z Arrowhead Game Studios, a nutno uznat, že zájem o titul byl opravdu velký. Pokud se podíváme jen na čísla ze Steamu, hned první den se ve hře v jednu chvíli sešlo přes 81 tisíc hráčů a v době psaní této zprávy hraje Helldivers 2 na počítači více než 50 tisíc lidí. V kontextu dalších her, které vydávala Sony na PC, tak Helldivers 2 zaznamenávají nejsilnější start právě s odkazem na počet souběžně hrajících hráčů, když novinka překonala God of War, které dosud drželo rekord s hodnotou 73 529. Bohužel, úspěchu si teď lidé z Arrowhead nemohou užívat naplno, protože hru sužují problémy, které vedle nízkého hodnocení na Steamu přiměly vývojáři k reakci a rychlé přípravě patche.
Už v průběhu našeho včerejšího streamu jsme reflektovali, že hru na Steamu doporučuje jen přibližně polovina z těch, kdo už zanechali na stránce Helldivers 2 svojí recenzi. Kritika mířila nejčastěji k neuspokojivé stabilitě hry, případně nemožnosti vůbec spustit mise, hráčům se rovněž nezamlouvá anti-cheatovací systém nProtect Gameguard, operující na úrovni kernelu, a nelíbily se ani mikrotransakce či v některých případech slabší grafická stránka. Ne všechno jsou schopní vývojáři opravit obratem, ale jak už je uvedeno výše, situaci nenechali bez reakce a naznačili, že v těchto chvílích opravdu usilovně a co nejrychleji pracují na hotfixu, který by ty nejpalčivější problémy odstranil.
A message to the HELLDIVERS 2 community from Game Director Mikael Eriksson: pic.twitter.com/LC38UgcSQV
— Arrowhead Game Studios (@ArrowheadGS) February 8, 2024
„Ahoj, všichni, tady Mikael,“ ozval se hráčům game director Mikael Eriksson. V příspěvku sdíleném na sociálních sítích se snažil vysvětlit, že vývojáři už zaznamenali problémy se servery, podařilo se jim již vylepšit matchmaking a momentálně řeší padání hry. „Připravili jsme patch, začínáme ho [ve hrách] společně s vámi testovat, abychom zjistili, že funguje, jak jsme zamýšleli,“ vysvětluje pak Eriksson a slibuje, že hotfix dorazí co nejdříve. Jako první se jej dočkají hráči na PC, a pak, co nejrychleji, také komunita na PlayStationu 5. „Vážně díky všem za trpělivost. Opravdu chceme, abyste si hraní naší hry užili. Vydržte, už se tam dostáváme,“ uzavřel game director.
Reakce na příspěvek i postup vývojářů jsou smíšené, někdo vyzdvihuje velkou zábavu, kterou si zatím v Helldivers 2 užil, další trochu kritičtěji poukazují na to, že hra měla projít veřejným betatestem, případně pečlivějším interním testováním. Mnoho PC hráčů se ale stále vrací k použitému anti-cheatu a volají po tom, aby jej lidé z Arrowhead nahradili nějakým jiným. Z pohledu hráčů na PlayStationu 5 je pak situace špatná právě z toho důvodu, že na konzoli alespoň prozatím nedorazilo ještě ono vylepšení matchmakingu, takže se hráči jen s velkými obtížemi připojují do veřejných lobby a zakouší titul ve více lidech. Celková nálada se ale přeci jen začíná trochu zlepšovat, protože poslední vývoj na poli recenzí na Steamu naznačuje pozitivní trend a hru nyní z necelých 10 tisíc recenzí chválí 67 procent hráčů. Snad se tedy vývojářům podaří všechny problémy rychle překlenout a budou se moci soustředit na obsah a zkvalitňování zážitku jako takového.