branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Autoři Cyberpunku: Podcenili jsme rozsah problémů na konzolích

Autoři Cyberpunku: Podcenili jsme rozsah problémů

CD Projekt o vracení peněz, certifikaci na konzolích, testování, ztrátě důvěry a videích z PC

Zdroj: CD Projekt RED
15. 12. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Stav Cyberpunku se stal předmětem nejen mnoha diskuzí a článků na internetu, ale i konferenčního hovoru s investory a zástupci finančních médií, v němž představitelé CD Projektu odpovídali na některé nepříjemné otázky stran launche a technické stránky. Jeho celý přepis v angličtině najdete na webu studia, my proto vybereme jen některé důležité otázky, protože celý vydá na bezmála deset hustě popsaných stránek. I tak se připravte na pořádnou nálož informací.

Je prý příliš brzy na to říct, kolik reklamací bude, tým by nicméně raději, aby zákazníci počkali a nechali se přesvědčit dalšími updaty.

Spoluzakladatel studia Marcin Iwiński prohlásil, že nepovzbuzují hráče k tomu, aby hru vraceli, a doufají, že dají autorům šanci Cyberpunk vylepšit i na starých konzolích. Ale je to možnost. Hráči mohou o vrácení peněz požádat. Je prý příliš brzy na to říct, kolik reklamací bude, tým by nicméně raději, aby zákazníci počkali a nechali se přesvědčit dalšími updaty. Michał Nowakowski zodpovědný za vydavatelské aktivity zdůraznil, že o vracení peněz za digitální verze na konzolích rozhodují společnosti Sony a Microsoft. Mají na to podle něj vlastní pravidla, která se vztahují i na Cyberpunk. Částečně tak odpověděl i na otázku, proč reklamace digitálních verzí neprobíhají automaticky a proč s nimi mají někteří zákazníci problémy, jak jsme psali dnes dopoledne.

Nowakowski naznačil, že se nedomnívá, že by verzi pro staré konzole pomohlo, kdyby se k projektu připojilo ještě víc vývojářů. Šéf společnosti Adam Kiciński zase odpovídal na otázku, zda by jim nepomohlo více testerů a zda se hra neměla testovat i externě. Kiciński vysvětlil, že mají vlastní QA tým, ale spolupracují i s jinými firmami. Postěžoval si na důsledky pandemie s tím, že testeři externích firem nemohli zkoušet hru z domova. Testovat mohou jen v práci, což byla potíž, protože testerů bylo méně. Kiciński si ale nesmyslí, že by šlo o hlavní zdroj problémů.

Firmy Sony a Microsoft spoléhaly na to, že vývojáři do vydání chyby opraví. Což se nakonec nestalo tak, jak tým plánoval.

Otázky se týkaly také toho, zda studio nemělo Cyberpunk tedy znovu odložit až na příští rok. Michał Nowakowski prohlásil, že se tým víc soustředil na PC verzi a next-gen než na stárnoucí systémy. Připustil, že tomuto problému nevěnovali dost času. Pokud jde o certifikační proces na konzolích, Michał Nowakowski předpokládá, že se firmy Sony a Microsoft spoléhaly na to, že vývojáři do vydání chyby opraví. Což se nakonec nestalo tak, jak tým plánoval.

Padl i dotaz, zda jsou vývojáři přesvědčení, že nejpomalejší konzole budou schopné nabídnout přijatelnou verzi Cyberpunku. Michał Nowakowski prohlásil, že plánovali hru doručit v mnohem lepším stavu, než je nyní. Mnoho změn ještě přijde v průběhu prosince, ledna a února. Uvidíme prý velká zlepšení, ale nemáme samozřejmě očekávat, že by titul vypadal jako a PC nebo next-gen konzolích. Michał Nowakowski řekl, že výsledkem bude dobře hratelný titul bez glitchů a pádů.

„Nedali jsme médiím šanci správně ji (konzolovou verzi) zrecenzovat a je to nepochybně naše vina.“

Dotazující zajímalo, proč CD Projekt před vydání hry neukázal gameplay z dosluhujících konzolí. Marcin Iwiński uvedl, že tým ukázal hru, ale ne na nejslabších konzolích. Důvodem prý bylo, že hru na těchto systémech do poslední chvíle updatovali a mysleli si, že to stihnou včas. Proto se k této verzi i média dostala až těsně před vydáním, což bylo pozdě, jak nyní studio připouští. „Nedali jsme médiím šanci správně ji zrecenzovat a je to nepochybně naše vina,” uvedl Iwiński. Popřel však, že by šlo o záměr. Jen hru podle jeho slov do posledních okamžiků opravovali.

Řeč se stočila i k tomu, zda je možné, že by cena konzolové verze klesla, když není hra v takové kondici jako na PC. Adam Kiciński zopakoval, že Cyberpunk projde updaty tak, aby nepadal, neobsahoval závažné chyby a aby se zlepšil jeho výkon i grafika. Titul je podle něj hratelný i nyní, což je podle něj důležité. Protože to není tak, že by se Cyberpunk na konzolích nespouštěl nebo nešel hrát. “Plně rozumím tomu, že tenhle zážitek má pro mnoho lidí daleko k uspokojivému a my si to uvědomujeme,” uvedl Kiciński. Zřejmě i proto zatím o žádném zlevňování CD Projekt neuvažuje. Zaměřují se prý na opravy a na to, aby hráči byli s produktem spokojení.

Průměrné skóre od hráčů na PC roste. Čím více času podle něj se hrou stráví, tím více si ji užívají.

Mohli autoři vydat hru bez verze pro staré konzole? Adam Kiciński připustil, že teoreticky snad ano. Mohli vydat jen PC verzi a nemohli by rovnou vydat next-gen verzi, která je úplně jiná. Zatím neexistují žádné nativní next-gen verze. Marcin Iwiński zdůraznil, že next-gen verze není hotová, ale každý, kdo si koupil tu stávající, dostane příští rok zdarma slíbený upgrade. Tým i proto věří, že se zákazníci Cyberpunku nevzdají, protože mohou počítat s next-gen verzí bez dalších investic.

Finanční ředitel Piotr Nielubowicz uvedl, že počáteční prodeje hry byly velmi dobré a zpětná vazba od hráčů na PC je mnohem lepší než na konzolích. I hráči na PC mají s ohledem na různé konfigurace nějaké potíže, připustil Michał Nowakowski, ale to je obvyklé. Myslí si však, že většina hráčů na PC si Cyberpunk užívá a dělí se o své pozitivní dojmy. Adam Kiciński řekl, že každým dnem je odezva lepší. Průměrné skóre od hráčů na PC roste. Čím více času podle něj se hrou stráví, tím více si ji užívají. Odezva z konzolí je méně lichotivá, ale i tady prý autoři slyší hodně dobrých ohlasů. Adam Kiciński řekl, že to není tak, že by majitelé nejstarších konzolí byli jen nespokojení. Připustil však, že první vlna byla velmi negativní, zvlášť poté, co CD Projekt v kampani ukazoval PC verzi. Ale i spokojených hráčů na dosluhujících konzolích prý přibývá.

„Podcenili jsme rozsah a komplikovanost problémů, ignorovali jsme signály, že hra potřebuje víc času k vyladění na základních starých konzolích.“

Michał Nowakowski také naznačil, že chování umělé inteligence a NPC počítají vývojáři rovněž mezi bugy. Můžeme tak zřejmě čekat i nějaká zlepšení hratelnosti v tomto smyslu. Adam Kiciński přiznal, že po třech odkladech Cyberpunku byli jako vedení příliš zaměření na vydání hry. “Podcenili jsme rozsah a komplikovanost problémů, ignorovali jsme signály, že hra potřebuje víc času k vyladění na základních starých konzolích,” uvedl Kiciński. “Byl to špatný přístup a proti naší obchodní filosofii. A navíc jsme během kampaně ukazovali hru převážně na PC,” doplnil.

To podle něj vedlo ke ztrátě důvěry a pověsti, kterou dlouho budovali. Proto první kroky studia povedou k tomu, aby je znovu získali. Kiciński slíbil opravit Cyberpunk na last-gen konzolích. Další updaty přijdou během týdne. “Opravdu doufáme, že naše úsilí povede k obnovení důvěry, kterou jsme ztratili,” dodal.

Nahlásit chybu v článku

17

Napsat komentář

Další články
Nahoru