Ačkoliv byla situace kolem Cities: Skylines II vážná už od vydání, celá situace se v uplynulých hodinách ještě zhoršila. Po masivní vlně kritiky, kterou hráči nasměrovali k DLC Beach Properties, přichází vývojáři s dalšími omluvami, vrací hráčům peníze a v dalším blogu bohužel potvrzují, že se věci nerýsují podle představ a vše podstatné musí opět odložit. Jen pro kontext, zmiňovaný balíček Beach Properties vyšel 25. března, zájemci za něj zaplatili 10 eur, a uvnitř našli nový druh rezidenční zóny pro evropské i severoamerické zasazení, šest významných budov a čtyři nové stromy. To ovšem hráčům nestačilo, poukazovali nejen na kvalitu zpracování, ale také na množství obsahu za zmíněných 10 eur, což se nakonec promítlo do „extrémně záporného“ hodnocení na Steamu a pouhé 4 procenta pozitivních recenzí. Zástupci Colossal Order proto zareagovali ve včerejším blogovém příspěvku a již poněkolikáté si začali lopatami házet na hlavu popel.
We have an update from the Cities: Skylines team on the way forward, as well as the many meaningful changes we want to make in how we approach the game’s development and communicate with you.
Read the complete statement here: https://t.co/3jKGxQm9cU pic.twitter.com/KwRo83AcC6
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) April 18, 2024
„Rozumíme zklamání, které mnozí z vás vyjádřili po vydání hry Cities: Skylines II i nedávném uvedení Beach Properties. Žádali jsme vás o trpělivost a podporu, které jste projevili. Na oplátku jsme vás ale zklamali,“ píší na úvod generální ředitelka studia Mariina Hallikainen a zastupující generální ředitel vydavatelů z Paradoxu Mattias Lilja. Dále přiznávají, že si mylně mysleli, nakolik jsou schopní vynahradit všechny nedostatky v reálném termínu a kapitulují tvrzením, že vydání zmiňovaného DLC uspěchali. „Za to všechno se vám upřímně omlouváme. Když jsme dříve vydávali podobná prohlášení, byl jejich součástí závazek, že budeme pokračovat ve vylepšování hry, a přestože na těchto aktualizacích pracujeme, rychlost vývoje ani jejich rozsah nejsou dostatečné,“ říkají zástupci obou společností.
Obratem proto dodávají, že rozšíření Beach Properties bylo staženo z prodeje a hráči, kteří si balíček zakoupili, mohou očekávat vrácení svých peněz. Problematické je to u majitelů edice Ultimate, kterým nelze vrátit jen část peněz kvůli tomu, jak fungují digitální distribuční sítě jako Steam, přesto ale vývojáři našli řešení a přirozeně odškodní i ty, kteří svůj zájem o hru vyjádřili koupí dražší edice. „Jsme odhodlání tuto věrnost oplatit, a proto držitele edice Ultimate odškodníme přidáním 3 Creator packů a 3 rádiových stanic, které mají dohromady hodnotu 40 dolarů,“ říkají autoři hry. Doufají, že toto řešení zajistí, že bez ohledu na způsob nákupu Beach Properties budou mít všichni pocit, že se jim dostává spravedlivé kompenzace.
Pokud bude podle zástupců studia vypadat dubnový interní build hry s nasazenými optimalizacemi dobře, přistoupí k sestavení konzolové verze, která by již mohla být považována za předfinální.
Pak ovšem přichází ještě důležitější informace o definitivním odsunu veškerého nového placeného obsahu až do chvíle, než bude základní hra uvedena do přijatelného stavu. V této souvislosti chtějí lidé z Colossal Order i nadále přinášet bezplatné updaty a patche, další rozšíření – Bridges and Ports – však odkládají až na rok 2025. Co se týče konzolové verze, tady jsou vývojáři mírně optimističtější, ve světle všech událostí bychom ale byli opatrní. Buď jak buď, pokud bude podle zástupců studia vypadat dubnový interní build hry s nasazenými optimalizacemi dobře, přistoupí k sestavení konzolové verze, která by již mohla být považována za předfinální. V říjnu by pak mohli mít na stole verzi, která bude určena k certifikaci a následně by už mohla v podobě ostré prodejní verze vyjít veřejně. I tak ale vývojáři varují, že kolem vydání na konzole panuje momentálně značná nejistota a právě z toho důvodu nechtějí slibovat žádné konkrétnější datum či termín, v němž by očekávaná verze mohla konečně dorazit.
Velkou naději teď lidé z Colossal Order vkládají do nově ustavené konzultantské skupiny, složené z předních tvůrců obsahu ze Cities: Skylines a Cities: Skylines II, s nimiž chtějí vývojáři mluvit o nejnutnějších změnách. Například v případě vývoje remaku Dead Space něco takového hře prospělo, uvidíme tedy, zda zpětná vazba od fanoušků povede k úspěchu i v tomto případě. V samotném závěru pak vývojáři opět děkují všem, kdo od hry nedoešel a dušují se, že hra v budoucnu dostane všem ambicím a očekávání.