branding
Kerbal Space Program 2, Private Division, Autor Kerbalu se o pokračování dozvěděl z traileru

Autor Kerbalu se o pokračování dozvěděl z traileru

Byla to směsice protichůdných pocitů. Vývojáři to nebudou mít lehké, řekl Felipe Falanghe

29. 11. 2019

Věřili byste tomu, že první veřejná hratelná verze Kerbal Space Program byla uvolněna už před více než osmi lety? Ano, od června 2011 mohli hráči poprvé zkoušet postavit svojí vlastní vesmírnou raketu, usadit do ní trojici vyděšených Kerbalů a snažit se s nimi překonat gravitační působení planety Kerbin. Honba za dobytím virtuálního vesmíru pak nadchla tisícovky hráčů po celém světě a přes několik fází se KSP dočkal v dubnu 2015 svého plnohodnotného vydání. Podpora hry samozřejmě pokračuje dodnes, od roku 2016 se tak ale děje bez otce původní myšlenky Felipeho Falanghea, který ze studia Squad odešel, aby se mohl věnovat dalšímu projektu. Podle svých slov z loňského AMA na Redditu ale na své dítko nezanevřel, občas prý po očku sleduje, co se s KSP děje a tvrdil, že má o vývoji určitý přehled. O to větším překvapením pro něj ale bylo, když se dozvěděl o vývoji druhého dílu, a to nikoliv prostřednictvím interních kontaktů, ale společně s hráči na Gamescomu z oznamovacího traileru.

„Byla to směsice protichůdných pocitů. Nejdříve jsem byl trochu překvapený a říkal si – fajn, ve Squad se pracuje na KSP 2. Pak jsem ale viděl, že vývoj svěřili někomu jinému, takže jsem byl překvapený dvojnásobně,“ prozradil Falanghe v rozhovoru pro britský Eurogamer. Symbolicky tím navíc odhalil, že už opravdu nemá se svojí hrou nic společného a od prodeje značky Kerbal Space Program společnosti Take-Two ztratil kontakt. „Věděl jsem, že IP prodali a věděl jsem také, že pracují na updatech a rozšířeních, myslel jsem ale, že nic dalšího se kolem KSP neděje. Překvapený jsem byl také proto, že se zdálo, jako kdyby na KSP 2 pracovali už několik let a já o tom skutečně neměl ani ponětí,“ vypráví Falanghe dál. A vzhledem k tomu, že pro vydavatelský label Private Division vyvíjí KSP 2 studio Star Theory, polemizuje pak Falanghe i nad tím, zda o druhém dílu vůbec ví původní vývojáři.

Pokud bude hra vypadat jako v záběrech traileru, pak to bude vážně skvělé.

Co se týče samotného traileru, Falanghe jej hodnotí kladně, nepomíjí však jednu důležitou věc: „Vypadá to opravdu hodně zajímavě, nádherně. Všimnul jsem si ale krátké poznámky, že záběry nereprezentují, jak se bude KSP 2 hrát, takže nakonec z videa nemůžeme nic usuzovat. Pokud ale bude hra vypadat jako v těchto záběrech, pak to bude vážně skvělé.“ Pozitivně hodnotí i detaily, které jsou o Kerbal Space Program 2 známy přímo od vývojářů a vyzdvihuje především multiplayer, nad kterým by sám uvažoval, kdyby měl vizi druhého dílu sám na starost. „Můj přístup by se pravděpodobně moc nelišil. Zaměřil bych se na multiplayer, kvůli kterému by ale bylo nutné hru značně upravit. A zase můžu jenom spekulovat, jestli to současní vývojáři vidí stejně,“ uzavírá Falanghe.

Na dálku pak lidem ze Star Theory přeje hodně štěstí, protože to podle jeho slov nebudou mít vůbec snadné. Ne proto, že by nedokázali vytvořit hru, ale hlavně kvůli očekávání komunity, která rozhodně nejsou nízká. „Vývojářům to moc přeji a jsem po všech směrech zvědavý, jak všechny novinky včetně zmiňovaného multiplayeru zpracují,“ uzavírá Falanghe. Současně se přitom těší, že si konečně bude moci hru užít a zahrát si ji, což mu prý v případě prvního dílu tolik nešlo: „Vždycky jsem chtěl vytvořit hru, kterou bych si sám rád zahrál, paradoxně jsem se do toho ale nikdy pořádně coby její vývojáři nepustil. Hrát svojí vlastní hru je totiž jako kdybyste lechtali sami sebe.“

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru