Během loňské PC Gaming Show představilo studio RocketWerkz designéra a autora DayZ Deana Halla svůj nový projekt. Survival Icarus se tehdy dočkal krátkého videa s několika in-game záběry a základního popisu vlastností. Dozvěděli jsme se, že RocketWerkz chtějí těžit z úvodních fází survivalů, tedy z momentů, kdy ještě nemáte žádné pokročilejší předměty a rizikem může být třeba jen nedostatek jídla, špatné počasí nebo absence jakékoliv skrýše. Na rozdíl od jiných her z tohoto žánru proto hráče čekají mise na planetě Icarus, kam budou sestupovat ze svého HUBu na oběžné dráze a vracet se zpět v případě, pokud zadání stanovené mise splní v časovém limitu. Zajímavá premisa však v těchto dnech utržil dost výraznou ránu se zveřejněním dalších detailů a souvislých záběrů ze hry. Nezdá se totiž, že by v tuhle chvíli hráči spatřovali genialitu v popisovaném konceptu a Icarus v komentářích označují za další obyčejný survival, kterých je nespočet.
Jediným výrazným rozdílem má být mapa, kterou vývojáři z RocketWerkz nesvěřili algoritmům procedurálního generátoru, ale modelují ji ručně. Jak uvádí Dean Hall v rozhovoru pro PC Gamer, ono automatické generování má za následek fakt, že návštěvou první takto vytvořené lokace jste už v podstatě viděli vše, co se v různých obměnách může opakovat na jakékoliv další mapě. I z toho důvodu raději studio přistoupilo k náročnějšímu, ale pro hráče zajímavějšímu procesu, během kterého nebudou ochuzeni o prozkoumávání a hlavně nacházení opravdu unikátních částí jednotlivých biomů. Ty se budou odemykat postupně, jak budou jednotlivé výsadky připravovat půdu pro další a z bezpečného lesa, ve kterém hrozí vážnější nebezpečí maximálně kvůli vrtochům počasí, se postupně hráči přesunou do lokací, kde jim o život může usilovat i roztodivná fauna a další vlivy přírody.
Aktuálně největším problémem hry je ale její grafická neotesanost a opravdu přílišná podobnost s mnoha a mnoha tituly v tomto žánru. Co víc, například padající stromy, které mohou hráčům ublížit, nechávají vzpomenout na Valheim, což se opakuje i s některými dalšími prvky. Dean Hall nicméně otevřeně přiznává, že právě Valheim hrál v poslední době opravdu hodně a je tudíž jisté, že se určité ovlivnění promítne i do vlastního projektu. To stejné se pak dá říct také o Ark: Survival Evolved, ze kterého si Dean Hall půjčuje vlastnosti, zaručující zábavu i v jednom hráči, což je prý bez ohledu na možnosti kooperace klíčové i pro Icarus. „Miluji aspekt naprostého klidu, stejně jako v Arku či Valheimu, kdy si jen jdete postavit chatku, v níž přežíváte, lovíte jeleny a pak konečně prozkoumáváte i příběh a svět, o kterém jste dosud nic nevěděli,“ popisuje Hall oblíbené prvky.
Příběh hry Icarus proto nově vysvětluje i speciální fiktivní dokument, v němž průzkumníci z tzv. První kohorty vzpomínají na chvíle, kdy vstoupili na planetu. Že to nebylo vždycky úplně jednoduché dokazuje příběh průzkumnice Mo, o jejím osudu se ale, hádáme, budeme postupně dozvídat až během hraní. Kdy se tak stane, zatím nevíme, vývojáři z RocketWerkz ale počítají s tím, že úvodní část hry vydají už v průběhu letošního roku a postupně na ni budou navazovat dalším obsahem. Důležité je také dodat, že Icarus má být free to play, momentálně ale neznáme žádné další detaily o jeho monetizaci. Vzhledem k oblíbeným passům a mikrotransakcím obecně ale neočekáváme žádné experimenty, což ale paradoxně hře v záplavě konkurenčních titulů opět trochu ubližuje.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.