Hra Ancestors: The Humankind Odyssey neudělala takovou díru do světa, jak si její autoři ze studia Panache Digital Games představovali. Průměrné hodnocení původní PC verze se ustálilo na 64 procentech na Metacriticu. Později vydané konzolové verze si vedly o něco lépe – PS4 69 % a Xbox One 72 %. Přesto byl titul zajímavým experimentem a jeho autor Patrice Désilets naznačuje, že se k nápadu může vrátit v pokračování.
Patrice Désilets připomněl, že je možné zmapovat ještě přibližně dva miliony let.
Původní autor série Assassin’s Creed pro Official Xbox Magazine prozradil, že už má na papíře design možného druhého dílu. A o čem by měl být? “Neprošli jsme všechny etapy lidské evoluce,” vysvětlil s tím, že další roky zbývají. Patrice Désilets připomněl, že je možné zmapovat ještě přibližně dva miliony let.
To ovšem neznamená, že by se do hry studio pustilo v nejbližší době. Teprve čas ukáže, zda se nápady zhmotní. Momentálně totiž tým pracuje na jiné hře, kterou, jak doufáme, bude dříve zrušený projekt 1666: Amsterdam. Tomu by odpovídalo i to málo, co o něm Désilets zatím řekl, když pomineme fakt, že v minulosti opakovaně zdůrazňoval, že se chce k titulu vrátit, a proto se ze všech sil snažil získat na něj zpět práva.
Každopádně tato další hra podle designéra nemá být tak obskurní jako Ancestors: The Humankind Odyssey, pokud jde o téma, a hráče bude také lépe seznamovat s tím, co se děje okolo něj. To byla jedna z častých výčitek na adresu Ancestors. To ovšem neznamená, že by se tento styl nemohl vrátit v pokračování. Patrice Désilets si nadále chválí nápad držet hráče v nevědomosti.
Kladl si prý otázku, jak udělat hru o postavě, která toho moc neví, když ji ovládá někdo, kdo ví všechno. Odtud zjevně pramení snaha trochu hráče mást a nepodávat mu obvyklé informace o úkolech a podobně. Hráči měli za pomoci experimentování sami prožít lidskou evoluci a pocítit bázeň z neznáma. Autoři chtěli, abychom věděli stejné minimum jako naše postava. Což je nutno podotknout docela chytrý nápad. Není lehké jej ale realizovat.
Désilets obvinil nejmenované novináře, že Ancestors vůbec nehráli. Kritici si prý v recenzích vymýšleli a někteří se podle něj na hru vykašlali.
Že chce Désilets udělat po Ancestors hru 1666: Amsterdam, prohlásil například loni v říjnu na konferenci Reboot Develop Red v kanadském městě Banffu. Tehdy jsme o projektu psali další podrobnosti. Na stejné akci také obvinil nejmenované novináře, že Ancestors vůbec nehráli. Kritici si prý v recenzích vymýšleli a někteří se podle něj na hru vykašlali. Tak si vysvětloval nižší známky, na které podle svých slov nebyl zvyklí. “Lidé očekávali, že mé studio o 35 lidech vydá hru, která se podobá Assassin’s Creedu. To prostě není možné,” zlobil se Désilets.
Patrice Désilets na sebe také upozornil, když se v nadsázce “omluvil” za věže ve hrách, které do značné míry zpopularizoval právě jeho Assassin’s Creed. Stalo se tak na akci EGLX 2019 (Enthusiast Gaming Live Expo) v kanadském Torontu. Autora Assassin’s Creedu jsme vyzpovídali loni v dubnu na akci Redboot Develop Blue v chorvatském Dubrovníku. Zde nám mimo jiné prozradil, že slavnou ságu nehrál od třetího dílu.