Výborná plošinovka Astro’s Playroom, která je součástí konzole PlayStation 5, by se mohla dočkat pokračování nebo rozšíření. Nic ale není rozhodnuto. Hra od studia SIE Japan Studio, respektive ASOBI Teamu, navazuje na tituly The Playroom, The Playroom VR a především skvělou VR plošinovku Astro Bot Rescue Mission z roku 2018. Nicolas Doucet, který vede tuto divizi, prohlásil v rozhovoru pro magazín Edge, že existuje spousta věcí, které chtějí zkusit a udělat s ovladačem DualSense, ale hodně bude záležet na popularitě Astra. Nicméně tady vše nasvědčuje tomu, že hra se těší mimořádné oblibě nejen u kritiky, ale také u hráčů.
Protože dělají mnoho prototypů, může se z nich některý ukázat dost dobrý na to, aby se z něj stala plnohodnotná hra. Pak by se ASOBI Team mohl vydat úplně jinou cestou.
ASOBI Team by podle Douceta mohl vytvořit pokračování, ale i úplně něco jiného na základě některého z mnoha prototypů. Každopádně ale chtějí stavět na novém gamepadu a jeho funkcích. Doucet prozradil, že odezva médií byla velmi pozitivní a vývojáři z toho mají obrovskou radost. Nakonec ale záleží především na zpětné vazbě od zákazníků. Je podle něj důležité počkat i na reakce úplně nových hráčů nebo svátečních hráčů. Nepochybně tak bude nutné, aby se nová konzole dostal do rukou více lidem.
Pokud však podle Douceta bude hrdina oblíbený a pokud se ukáže, že se u hry lidé opravdu baví, rozšíření nebo pokračování by mohlo přijít na řadu. Současně ale připomněl, že jeho tým vždy chce přicházet s novými nápady, které se odrážejí od dostupné technologie. A protože dělají mnoho prototypů, může se z nich některý ukázat dost dobrý na to, aby se z něj stala plnohodnotná hra. Pak by se ASOBI Team mohl vydat úplně jinou cestou.
V nedávném příspěvku na PlayStation Blogu Nicolas Doucet napsal, že Astro se brzy vrátí s dalšími novinkami, a podle některých hráčů tak naznačil, že jeho autoři ještě něco chystají. Stejně tak dobře se ale tato zmínka může týkat něčeho méně grandiózního, než je DLC nebo pokračování. Jedna z trofejí Astro’s Playroom, konkrétně za platinová, také hráčům vzkazovala, že se uvidíme u dalšího dobrodružství. Ale znáte to, přání otcem myšlenky.
Už dříve jsme psali, že Nicolas Doucet v rozhovoru pro prestižní japonský magazín Famitsu prohlásil, že hra Astro’s Playroom byla vyvíjena ve spolupráci s hardwarovým týmem. Úkolem titulu je seznámit hráče, ale také vývojáře s haptickou odezvou nebo adaptivními triggery. Vývojáři neustále posílali inženýrům zodpovědným za ovladač své připomínky. Podle Douceta to byla zábava a je to poměrně neobvyklá praxe. Ale právě to může vést k novinkám v hratelnosti.
Vývojáři se pravidelně setkávali s hardwarovým týmem a vyměňovali si postřehy.
Během vývoje Astra se změnil tvar gamepadu, ale adaptivní triggery a haptická odezva byla jeho součástí do prvních prototypů. “Po dokončení vývoje Astro Bot Rescue Mission všichni v týmu chtěli znovu pracovat na nové technologii,” uvedl Doucet. Vývojáři se pravidelně setkávali s hardwarovým týmem a vyměňovali si postřehy. Jak autoři hry testovali možnosti ovladače DualSense, byli schopní sami poskytnout lepší zpětnou vazbu k jeho fungování a nastavení.
Tyto informace pak sdíleli nejen s hardwarovým týmem, ale také dalšími first party studii Sony. DualSense se tak neustále zlepšoval. Šlo o poměrně dlouhý proces, který trval minimálně rok a půl, možná až dva roky, odhadl Nicolas Doucet.