Jak se dalo očekávat, včerejším představením hry Assassin’s Creed Valhalla příval novinky na konto vikinského dobrodružství neskočil, ale naopak odstartoval. V dalších hodinách k nám tak proudily nové podrobnosti, z nichž ty nejzajímavější musíme prostě shrnout v dalším textu, jakkoli začíná působit náš obsah poněkud monotématicky.
Pro řadu českých a slovenských fanoušků je jednou z nejzásadnějších zpráv, že nejnovější díl assassinské ságy nenabídne české titulky. Informaci přinesl jako první Michal Burian z magazínu Indian a Vortexu ji potvrdil i zástupce českého distributora. Lukáš Hruška ze společnosti ConQuest entertainment však zatím podle svých slov nemá stran lokalizace podrobnosti k dalším hrám od Ubisoftu. Proslýchá se však, že bez češtiny se budeme muset obejít i v jiných hrách, u nichž jsme dříve s překladem počítali. Zprávu o chybějící lokalizaci u Valhally komunikoval na svém Twitteru rovněž překladatel Filip Ženíšek.
Fanoušci se také pídili po informaci, kdy po cinematic traileru uvidíme hru přímo v akci, respektive alespoň v enginu. Odpověď přinesl Ubisoft spolu s Microsoftem. První gameplay trailer bude mít premiéru ve čtvrtek 7. května. Objeví se společně s dalšími hrami v Inside Xbox, který bude prezentovat tituly pro Xbox Series X. Tento program bude vyhrazen hrám, na kterých nedělá přímo Microsoft, vysvětlil Aaron Greenberg na Twitteru. First party hry redmondský gigant představí v létě.
Assassin’s Creed Valhalla bude podporovat službu Xbox Smart Delivery podobně jako třeba Cyberpunk 2077. To znamená, že ten, kdo si koupí hru na Xbox One, bude mít zdarma přístup k vylepšené verzi pro Xbox Series X. U first party her od Microsoftu půjde o samozřejmost, u ostatních vývojářů a vydavatelů jde o dobrovolnou funkci. Záleží jen na nich, zda se ji rozhodnou podporovat. Uvidíme, zda nějaký podobný cross-buy formát představí i Sony u PlayStationu 5.
Když už je řeč o novém Xboxu, na něm hra poběží v rozlišení 4K a s podporou HDR. Informace o rozlišení a frameratu na dalších platformách zatím nejsou k dispozici. Fanoušci doufají v 60 snímků za sekundu, ale je rozumné držet zatím očekávání na uzdě.
A teď už spíš ke hře samotné. Ať už bude váš hlavní hrdina Eivor muž, anebo žena, obě pohlaví budou kanonická. Informaci na Twitteru uvedl narrative director Darby McDevitt ze studia Ubisoft Montreal. Zatím nicméně nevysvětlil, jak toho autoři dosáhli. Šlo by podle něj o spoiler. Naznačil jen, že to pochopíme, až si titul zahrajeme. Zajímavé bude také zjistit, jak se s touto skutečností popasuje chystaný román, který má doprovodit hru do prodeje.
Ani v novém dílu nebude podobně jako v Origins a Odyssey chybět pohled z ptačí perspektivy díky okřídlenému společníkovi. Naším zvířecím pomocníkem bude tentokrát krkavec. Bude jej možné využít pro průzkum okolního terénu. Má mít ale současně řadu nových schopností. V článku magazínu Eurogamer k tomu například padlo, že vývojáři chtějí hráče odměňovat za jejich zvědavost a povzbudit je k průzkumu světa. Proto také musí být zajímavý a atraktivní. Vikingové ostatně byli také průzkumníky, takže to do celého konceptu skvěle zapadá.
Namísto toho, abychom prozkoumávali jedno teritorium po druhém bez motivace vrátit se zpět, teď bude struktura díky vlastnímu sídlu jiná.
Hra se má méně spoléhat na tradiční systém číselného levelování a místo toho má dát větší prostor vybraným skillům a zbraním. Podobně mají být nepřátelé rovněž definování svými skilly. Prohlásil to creative director Ashraf Ismail třeba v rozhovoru pro Game Informer. Teoreticky to tak může znamenat, že nás nebudou s pomocí levelů autoři na začátku tak silně omezovat v tom, kam se po mapě můžeme vydat a kam nikoli. Navíc by nepřátelé z logiky věci nemuseli dorovnávat úroveň hráče a “levelovat” spolu s hrdinou, což se také řadě fanoušků nelíbilo. Matematika bude samozřejmě v pozadí stále hrát podstatnou roli, ale zřejmě nemá výsledek působit tak mechanicky.
Z rozhovorů vyplývá, že mnohem důležitější roli než kdy dřív bude hrát už včera zmíněná správa a stavba vlastní osady. Uvidíme, jak moc se bude lišit od renovací a možností koupit či opravit některé nemovitosti, což známe ze starších dílů. V naší vesnici máme doslova žít, činit tu klíčová rozhodnutí, pravidelně se sem vracet a vyrážet odsud na výpravy. Lead producer Julien Laferrière prozradil magazínu Eurogamer, že to mělo zcela proměnit styl hry. Namísto toho, abychom prozkoumávali jedno teritorium po druhém bez motivace vrátit se zpět, teď bude struktura díky vlastnímu sídlu jiná. A pravdou je, že když si odmyslíme plejádu úkolů, v posledních dvou dílech skutečně člověk neměl s ohledem na rozsah světa a příběh mnoho důvodů vracet se do „rodného kraje“.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Relevantni by byla argumentace proti piratstvi ci cekani na slevu, protoze to nikam nepovede. Jak uz tu mnohokrat zaznelo, hrat v materstine bude vzdycky prijemnejsi, nez v jakemkoli jinem jazyce a o tom to cele je.Po desitkach let prehlizeni, kdyz pominu par vyjimek potvrzujicich pravidlo, jako byla treba Viva Pinata, se pred cca 5-6 lety konecne zacalo blyskat na lepsi casy, dokonce si i vybavuju par marketingovych pruzkumu, cca 8 – 10 let zpet, kde otazka na prednost nakupu lokalizonave hry padla. A ted, kdyz se vse zas zacina obracet k horsimu, tak Vam podobni, misto toho, aby solidarne podporily lokalizaci, zacnou nesmyslne proti ni bojovat. Tak by me zajimalo, proc vlastne? Co Vas k tomu vede? Dela Vam dobre povysovani se nad nekoho, kdo neumi Anglicky/Nemecky/Spanelsky? Ale pritom klidne plyne ovladat 7 jinych jazyku a to vcetne par mrtvych. Nebo jste oportunista, co vyhledava roztrzky, protoze potrebuje jit proti ostatnim? Nudite se doma a zabijite timhle bojem s vetrnymi mlyny cas, takze jste jen obycejnej troll?
A nejde o jakykoliv „originalni“ jazyk. Zde snad kazdy chape, ze anglictina je globalni standard. Kdyby vyslo nejake dobre JRPG, ktere by bylo pouze japonsky, tak samozrejme, ze bychom si stezovali, ze neni prelozene. Ale do anglictiny, ne cestiny. Avsak v kazdem pripade by to vzdy bylo pravo vydavatele, jaky trh chce oslovit a do ceho chce dat sve penize.
Odpoved pro Herbicida na „argument ‚Anglicky by mel umet kazdy‘ je nesmysl.“ – Ano, takto polovicaty a nedokonceny argument je nesmysl. Cely ma znit „anglicky by se mel naucit kazdy, kdo chce konzumovat globalni produkci, aby si nemusel stezovat, ze mu nejakou hru, knihu, film, web a pod. neprelozili do jeho minoritniho jazyka.“
To je, jako kdyby nekdo fandil filmu tim, ze by temer vyhradne sledoval takove ty periodicky vydavane prumyslove blockbustery od Marvelu a DC. Tech jsou taky mraky, ale dobry jsou asi 2 a ve vysledku stejne na „opravdove“ filmy nemaji 🙂
Asi jako bych řekl nepište slovensky na fórum na stránce s .cz
Blbost žejo?
Jenom doufám, že se lidi ozvou a ubisoft tam pak tu češtinu později dodá (v lepším případě), nebo doufám že to nějaká skupina přeloží (v horším případě, ale bude to na dlouho a rok čekat na češtinu mě zrovna moc netankuje).
Musí se mnohem víc lidí ozvat a zaspamovat ubi fórum, pokud tam napíše 5 lidí a šlus, tak na nás hodí bobek.
Ubisoft držel vysokou la´tku u lokalizací, ale jak se k němu choval český trh?
komentáře plný nenávisti, kravin, lidi co to nehráli to pomlouvali a stahovali hodnocení kde se dalo. herní novináři nevynechali možnost, v podcastech nebo i jinde, jak doslova někteří i řvali na Ubisoft, jak strašné ty hry jsou (na games a podobně, často velice vulgárně). Jan Modrák napsal komentář do Score, kde taky shazoval styl Ubisoftích her, že už to nechce, nicméně ten byl ještě slušnej (ale tedy to vypadalo, že je viděl už jenom z rychlíku). Tohle bylo pořád a dokola a často i dost vulgární. Opakované nadávky na Ubisoft, přičemž když se tihle lidé rozepsali, kritizovali cosi co už několik let nebyla pravda a ve hrách se ani nevyskytovalo.
Ovšem když něco bylo zdarma, nebo ve vysoké slevě, tak se spousta lidí mohl přetrhnout.
Dobře vím, jak na mne normálně v diskuzích řvali i novináři a komentující, že tím že kupuji hry za plnou cenu a i v předprodeji, tak ničím herní trh. Ano a pak spousta lidí jde a koupí si klíč na černém trhu, nebo po pěti letech od vydání ve velké slevě.
Přitom nákupem hr za plnou podporujete i české zaměstnance nebo překladatele a i nepřímo i český trh.
Máte hrát, máte kupovat co máte rádi a ne nadávat, být toxičtí a shazovat tvůrce. Sleduji Vortex a občas i přispívám právě proto, že jsou dnes jediní slušní, a snaží se být vyvážení. Mají pěkně vyargumentované recenze – i ty kritické. Ale ostatní? Hejty a neprofesionální stěžování hernícho recenzenta, že je to veliké.
To ještě nezmiňuji nenávist na youtube, zejména u oblíbených českých youtuberů.
A ne, budou se tito bránit, že mají právo na názor a kritiku, ale to s tím nemá nic společného. Je to prostě jen kopání malých dětí a je jedno, že je jim často přes třicet.
Ubisoft tak po letech poslal toxickou (a leckdy i pěkně rasistickou a netolerantní) vyčůranou českou komunitu někam hluboko. Můžeme si za to ale sami, že jsme ty, co tu řvali a nadávali prostě někam neposlali (oni místo toho dostávali lajky) a ostatním vážným zájemcům o hry prostě neřekli, jak ta hra skutečně vypadá a že je dobrá. Takhle to ale vypadá, když prostě obsazují různý místa pomlouvači a hejtři a necháte je i hodnotit hru… pak to odradí i případný normální zájemce co se ve hrách tolik nevyznají a tvůrce nakonec prostě z trhu odejde. A ne, není to kvalitou hry, dobře si pamatuju jaké nesmysly a dojmopojmy se např. o Odyssey nesly internety.
Prostě dříve nebo později ta reakce přijít musela a nyní, když svět čeká velká ekonomické krize se to projevilo – a bude projevovat všude.
Takže normální a vážní slušní hráči, vezmeme do rukou slovníky a jdeme se učit anglicky. Mně je taky už přes 40 let, ale tak angličtina se nám bude ještě hodit. A co se týká českého trhu, třeba za jedno nebo dvě století dospěje.
Po češtině se mi bude stýskat, byla vždy velmi kvalitní, ale hru koupím. A ne, nebudu tu psát, že anglicky dnes umí každý, ale rozhodně nechci bojkovat Ubisoft. Protože logika: nebude tam čeština, moje peníze nedostanou, to tomu fakt pomůže. Stejně tak jako psat na forum ubisoftu zprávy typu „f*ck off ubisoft“… Taky se mi nelíbí vyjadřování některých diskutujících (ne zde na Vortexu, ale jinde) k panu Ženíškovi, že nekope za nás hráče… Myslím, že by si dotycni měli přečíst jeho tweety, v kterých se k lokalizaci vyjadřoval…
Každopádně za mne je to ted tak ze AC kupovat za plnou cenu bez lokalizace nehodlám a uvidim zda vůbec někdy ve slevě. Za sebe uz jsem bral hako plivnuti na hráče ze lidem co si koupili division 2 za 2600 kc nakakali a nedali jim zdarma to rozšířeni New york. A to ani tehdy kdyz samotná hra šla do slevy po 3 měsících po vydání.
Chápu, že ekonomicky není tak rentabilní lokalizovat hry pro nás (10 mil obyvatel) jako pro ostatní větší státy.
Ale pojďme se na to podívat z jiného úhlu pohledu. CŘ je členem EU. Je evropský trh pro vydavatele malým trhem (446 mil. obyvatel)? No to určitě není.
Dokážu si představit, že by EU mohla přijmout jistá opatření (zákon) pro ochranu spotřebitelů menších členů v tomto herním odvětví.
Pravidla by mohla být následující. 1. Pokud bude chtít vydavatel vydat svůj titul na evropském trhu, musel by tento titul opatřit lokalizací všech států EU.
2. Titul nebude opatřen žádnou lokalizací a bude vydán pouze v anglickém jazyce. Za mě by byl tento postup spravedlivý. Buď lokalizace pro všechny v EU nebo pro nikoho.
Co proto udělat. Celá herní komunita v ČR by měla začít lobovat u českých poslanců v evropském parlamentu, aby se začali touto otázkou zabývat.
Neboť dnes končí s lokalizací Ubisoft, následovat ho může Playstation a za chvíli bude český trh bez lokalizací.
“Či jakémkoliv jiném jazyce” – tím myslíš i tuny textu v českém jazyce? Hrát hru v AJ je jako koupit si v restauraci jídlo, které si musím uvařit? To by jsi raději chcipl hlady? Já teda ne. To si raději to jidlo i v te restauraci uvařim.
To je ale asi jedno. Nikoho tady nebudu přesvědčovat aby se učil cizi jazyk. Je spousta her bez lokalizace, kde jazyk není potřeba. Jen mě už proste štve jak lidi opakovaně brečí, že není dostatek lokalizovaných her.
Pokud chcete řešit politiku, tak můžete napsat argumenty k čemu všemu je EU dobrá.
a už vidíš jak všechny cz hry budou vycházet ve všech jazykách EU? zkus s tímhe nápadem navšítit nějaký tuzemský vývojáře … ti tě poženou 🙂