Na obzoru je nová historická hra a vypadá docela zajímavě. Vývojáři ze studia Giantscraft představili akční RPG Ecumene Aztec, v němž se coby udatný bojovník postavíme dobyvatelům z Evropy. Autoři lákají na dynamický soubojový systém, přičemž si máme vybrat ze tří válečnických tříd – jaguár, orel a had. Abychom ale odrazili vetřelce, musíme si podle autorů postupně osvojit všechny schopnosti, které máme k dispozici. Konfrontovat své protivníky přitom nemusíme jen otevřeně, ale budeme také líčit pasti a klást nejrůznější překážky. A když ani to nebude stačit, můžeme se o pomoc obrátit na samotné bohy, kteří nám zprostředkují potřebnou výhodu. Musíme ale obětovat vlastní krev. Inu, nic není zadarmo.
Výhoda je ale na naší straně v podobě prostředí, které dobře známe a kde jsme vyrostli.
Studio klade důraz na průzkum a objevování světa. Budeme se pohybovat ve městě i v džungli. Vývojáři přitom lákají na responsivní systém šplhání, takže není divu, že někteří už nyní přirovnávají hru místy k sérii Assassin’s Creed. Ostatně i tady se máme plížit a útočit ze stínu, schovávat se před nepřáteli a přechytračit chamtivé konkvistadory.
Ale tak už o chodí, když přijdou návštěvníci z „jiného světa“, které nejprve mylně považujete za bohy a oni vás přitom, jak se nakonec ukáže, přijdou jen zotročit a okrást. Teď je musíme zastavit a osvobodit své druhy. Tedy alespoň ty, které už nájezdníci mezitím nepřipravili o život. Výhoda je ale na naší straně v podobě prostředí, které dobře známe a kde jsme vyrostli. Tedy my ne, ale hlavní hrdina ano.
Důležitou roli má hrát také příběh, ale moc toho o něm zatím nevíme. Naším hlavním úkolem bude samozřejmě odrazit útočníky. Ecumene Aztec má vyjít někdy v roce 2025. Dočkat bychom se podle aktuálních plánů měli dočkat někdy ve druhém čtvrtletí. Zatím autoři výslovně slibují jen verzi pro PC, ale podporu konzolí nevylučují, je podle nich možná.