Studio Bohemia Interactive dnes bez předchozího “varování” vydalo plnou verzi hry Arma Reforger. Titul vstoupil do early accessu loni v květnu a dnes se na Steamu i Xboxu dočkal verze 1.0. Samotní autoři nazývají projekt prvním pohledem do budoucnosti Army na enginu Enfusion. Na vydání plné verze samozřejmě láká nová atmosférická upoutávka. Update: Pokud jde o verzi pro PlayStation 5, je stále v plánu, řekl Vortexu David Hochman ze studia Bohemia Interactive. „Aktuálně však nemáme žádné bližší informace ohledně data jejího vydání,“ dodal.
“S vydáním verze 1.0 si hráči na PC i konzolích Xbox mohou vyzkoušet multiplatformní PvPvE souboje pro více hráčů se zásadním přídavkem vrtulníků a zcela novým systémem zásobování,” lákají vývojáři. Verze 1.0 nicméně podle nich neznamená, že by se na hře přestalo pracovat. Ačkoli obsahuje všechny základní funkce, bude se nadále rozvíjet, na což láká i aktualizovaná roadmapa. Autoři naslouchají fanouškům a ostatně už v programu předběžného přístupu studio přidalo mnoho novinek na základě zpětné vazby od komunity.
“Na Arma Reforger jsme neskutečně hrdí. Na hře jsme usilovně pracovali od nuly a přepracovali jsme každý pixel, každý jednotlivý řádek kódu. Při přípravě nového a zdokonaleného zážitku ze série Arma jsme zúročili veškeré zkušenosti z předchozích titulů,” uvedl vedoucí projektu Ján Dušek. “Arma Reforger představuje úplně nový základ, na kterém můžeme dál stavět, a zároveň je to první ochutnávka budoucnosti série Arma na enginu Enfusion. Vydání této hry sice znamená začátek nové éry, ale rozhodně chystáme ještě spoustu dalších funkcí a vylepšení,” dodal.
Arma Reforger láká na cross-platformu multiplayer a ostrovy Everon a Arland o rozloze 51, respektive 10 kilometrů čtverečních. Samozřejmostí jsou autentické zbraně, vozidla i vrtulníky. Na nových screenshotech se můžete pokochat sovětským vojenským dopravním vrtulníkem Mil Mi-8 i americkým víceúčelovým UH-1H. Bojiště si díky nim užijete z nové perspektivy. “Vrtulníky dávají hře nový taktický rozměr a umožňují větší mobilitu na bojišti. V těchto vymazlených strojích můžete chystat přepady nepřátel, zachraňovat spřátelené jednotky, ale i létat klasické zásobovací mise,” lákají autoři na Steamu.
Vývojáři také od základu přepracovali herní režim Conflict. Točí se kolem nového a vylepšeného systému založeného na zásobách. “K dosažení vítězství už nestačí odrazit nepřítele silou zbraní. Stejně jako v reálných válečných operacích je teď neméně důležité i zajišťování a rozvážení zásob,” varuje Bohemka. Seznam všech novinek najdete na oficiálním webu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Hlavní herní mód Conflict nyní nedává žádný smysl, je to zhruba něco jako Battlefield. Někde se spawnete, něco děláte, ale nemá to žádnou váhu zejména díky tomu, že prakticky cokoliv je bez nějaké námahy. Můžete spawnout 5 obrněných vozidel nebo 5 vrtulníků během půl minuty. To samé v boji, v bázi se neustále spawnují nepřátelé, takže ji neobsadíte ani s 10 lidmi. To co bylo před verzí 1.0 se dalo alespoň trochu hrát.
Ján Dušek ve videu říká věci typu: „dodělali jsme Ground support“. Tedy první milestone z roadmapy. Ano, dodělali ho způsobem, že nedodělané věci bohapustě přesunuli do dalšího milestone. Absurdní PR od Bohemky.
Hra má na Steamu hodnocení 60% a to přesně sedí.
Zda se Reforger objeví i na PlayStationu 5 ??