Jedním z největších problémů multiplayeru Call of Duty není nedostatek obsahu, některými hráči kritizovaná repetitivnost nebo nerealistické zpracování zbraní, nýbrž množství cheaterů. Kombinace kreativity těch, kdo vytváří podpůrný software a popularity hry mnohdy vede ke zcela nehratelným zápasům, proti čemuž se vývojáři série přirozeně snaží bojovat, jak nejaktivněji umí. Nejnovější iniciativa nese název Ricochet a jde o systém, který má být v boji proti nepoctivým hráčům průlomový. Opakovaně jsme o něm na Vortexu psali, ale aktivita jeho autorů nepolevuje a v nejnovějším blogu popisují další způsoby zacházení s cheatery, včetně populárních legrácek, které mají – mimo jiné – sloužit k naštvání těch, kdo jednoduše neumí prohrávat.
Největší novinka spadá přesně do ranku nečekaných omezení, která si většina cheaterů v Call of Duty vyslouží za své chování. Už dřív jsme psali o tom, že nepoctivý hráč uděluje jen snížené poškození, díky kterému zásahy od něj ostatní hráči snadno identifikují. Došlo také na úplné zneviditelnění poctivých hráčů z pohledu cheatera, který se tak stává velmi snadnou kořistí a – opět – jeho chování lze velice snadno rozpoznat a hlavně nahlásit. Nejnovější taškařicí je nicméně odebrání všech zbraní, včetně pěstí, takže nepoctiví hráči nemohou dělat nic jiného, než se rozvzpomenout na tělocvik a snažit se před projektily ostatních alespoň uskakovat. „Neočekáváme, že se na internetu objeví záplava klipů s tímto omezením, ale viděli jsme jej v akci a reakce cheaterů byly k nezaplacení,“ říkají pak trochu škodolibě autoři Ricochetu.
Autoři Ricochetu proto hráče prosí, aby se nespokojili jen s tím, že cheatera zneuctí, ale aby o případu dali vývojářům vědět díky nástrojům přímo ve hře.
V citovaném blogovém příspěvku nicméně mluví o tom, že tohle všechno nedělají jen proto, aby se nepoctivým hráčům pomstili nebo je před ostatními zesměšnili. Pro fungování celého systému je nesmírně důležité sbírat data od cheaterů, rozpoznat jejich techniky a na základě toho vytušit, jakým způsobem opět ohnuli kód hry, aby mohli v zápasech podvádět. Autoři Ricochetu proto hráče prosí, aby se nespokojili jen s tím, že cheatera zneuctí, ale aby o případu dali vývojářům vědět díky nástrojům přímo ve hře. Jedině tak lze přesně zacílit veškeré úsilí a neustále se dotahovat na možnosti dalších a dalších cheatů. Jak totiž vývojáři Ricochetu vysvětlují, jejich systém funguje například jako antivirový software – hrozbě nejde příliš předcházet, ale je nutné na ní co nejrychleji a nejúčinněji reagovat, což se podle dosavadních výsledků údajně daří. Ostatně, za necelé dva uplynulé měsíce se Ricochet zasloužil o dalších 180 000 banů a úsilí nepolevuje.
Dobrou zprávou je, že přicházející Modern Warfare II a druhá generace Warzonu už může těžit z ročních zkušeností Ricochetu a nasbíraných dat, takže ačkoliv to zcela určitě neznamená, že už nikdo ve hře nepotká žádného cheatera, zážitek by mohl být celkově příjemnější a nemělo by – doufejme – docházet k žádným masivním vlnám cheaterů a vstupování do atmosféry zápasů a zábavy, kterou hráči v Call of Duty hledají.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jsem hodne rad ze konecne se alespon neco deje z temihle prasaty.
Doufam ze takoveto anticheaty budou jenom pribyvat a zdokonalovat se, az vsechny tyhle prasce boduou zabanovane az do konce zivota ve vsech MP hrach