branding
Doom Eternal

Ani Doom Eternal nepoběží na Stadii tak, jak měl

Slibované nativní 4K rozlišení nebude, 60 FPS ale ano

Zdroj: Bethesda
12. 3. 2020
Název: Doom Eternal Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 20. 3. 2020

Jestliže jste bedlivě sledovali dění okolo streamovací platformy Stadia od Googlu, tak jste možná postřehli i ambiciózní sliby týkající se příchodu chystaného Doom Eternal. Tato akce samozřejmě na Stadii dorazí, z nových informací ale vyplývá, že streamovaná podoba hry nebude odpovídat tomu, co zástupci Google a id Software dříve slíbili a situace celkově podpoří kontroverzní status platformy, která po měsících od spuštění stále nedosahuje nejen kýžených, ale dokonce a ni slibovaných kvalit.

Informace o technických specifikacích hry vyplývají z webových stránek Bethesdy. Tam vydavatel mimo jiné uvádí, kdy bude možné hru začít na jednotlivých distribučních kanálech stahovat, potenciálně důležitější jsou ale nyní specifikace toho, v jakém rozlišení hra poběží na jednotlivých zařízeních. Například na Xbox One X i na PlayStation 4 Pro poběží hra ve 4K rozlišení, ale pouze v dopočítávaném režimu a reálná hodnota bude nižší. V případě Xboxu to bude 1800p a u PS4 Pro půjde o hodnotu 1440p. A právě rozlišení 1800p bude sloužit i jako základ pro Stadii a nepůjde tedy o slibované nativní 4K. To by sice nemuselo být považované za kdovíjakou nevýhodu a rozdíl jistě nebude příliš výrazný, Bethesda a Google se však v tomto ohledu dostali nešťastně pod drobnohled právě tím, že předem slíbili něco jiného.

Nejde přitom pouze o slib ve formě výše zmíněného tweetu, ale i o fakt, že při původním představování Stadie na GDC 2019 dorazil na pódium za tým id Software Marty Stratton. A právě ten přislíbil skutečné 4K. Přitom paradoxně jedna z připomínek Googlu na neexistující podporu nativního 4K u celé řady titulů spočívala v tom, že rozhodnutí o implementaci 4K leží na vývojářích samotných. Právě Doom Eternal přitom platil za jednu z vlajkových lodí Stadie a při představování posloužil i jako ukázka potenciálu. Jenže realita bude jiná a to se samozřejmě hráčům příliš nelíbí. Na reakce některých z nich lze narazit například na Redditu, kde jeden z diskutujících trefně podotýká, že základní rozlišení 1800p je určitě lepší než cokoli menšího, jenže stejně tak je dost na místě i následující komentář: „id software s Google spolupracoval na Stadii téměř pět let a společně sdíleli nadšení, když už ale ani oni nedokážou dosáhnout 4K, tak si myslím, že lidé již nemohou nadále poukazovat na neschopnost vývojářů, ale na hardware.“

Teoreticky je ale možné, že podpora nativního 4K dorazí o něco později, tedy až bude samotná Stadia vyladěnější a infrastruktura na pozadí připravenější, ale to už bychom předjímali a spekulovali. Raději si tedy počkejme na 20. březen a na to, jak se bude hra chovat i jak snese verze pro Stadii srovnání i s ostatními platformami.

Google otevírá další vývojářské studio pro Stadii

Problematický start

Platforma Google Stadia rozhodně nezažila nejhladší start a už od začátku si hráči stěžovali na horší chod her i na menší než původně slibované rozlišení. Ovšem v průběhu následujících měsíců se situace začala postupně vylepšovat a optimistický byl nejen Google, ale i někteří zástupci vývojářů. Na druhou stranu se ale objevily i hlasy opačné, které Google za přístup k platformě kritizovaly. Každopádně jen letos má na Stadii dorazit více než stovka titulů, včetně alespoň desítky exkluzivit, které vznikají například v nově zakládaných studiích.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru