Vzpomenete si ještě na hru Ancestors: The Humankind Odyssey od studia Panache? Možná se vám v hlavě rozsvítí, když zmíníme jméno Patrice Désilets. Už? Ano, duchovní otec série Assassin’s Creed založil po svém odchodu z Ubisoftu vlastní studio, a ačkoliv už dlouhé roky mluvil o tom, že by chtěl pracovat na hře 1666: Amsterdam, pustil se s poměrně malým týmem do hry, v níž jste se snažili přežít dostatečně dlouho na to, abyste z kmene primátů udělali první lidské společenství. Nyní se Désiletsovo studio hlásí s informací, že zmiňovaná hra Ancestors překonala další prodejní úspěch a má na svém kontě už 1,5 milionu prodaných kusů.
🧡 1,5 million🧡
We are thrilled to announce that Ancestors: The Humankind Odyssey has achieved a significant milestone, selling over 1.5 million units worldwide. When we started working on Ancestors, our team consisted of just 7 members. Today, we are 50 strong and growing! pic.twitter.com/MaStwiBweC— Ancestors: The Humankind Odyssey (@AncestorsGame) April 3, 2023
„S nadšením vám oznamujeme, že Ancestors: The Humankind Odyssey dosáhlo na důležitý milník – prodali jsme celosvětově 1,5 milionů kusů,“ napsali vývojáři na sociální sítě. Přihodili také vzpomínku, že hra začala vznikat v týmu o pouhých sedmi lidech, ale Panache Digital Games se rozrostlo a dnes zaměstnává 50 vývojářů a neustále hledá další. Jen pro kontext doplňujeme, že předchozí milník v podobě prodeje 1 milionu kusů, pokořila hra v květnu 2021, tedy rok a osm měsíců od svého uvedení. Nepochybně tak jde pro Panache o velký úspěch a je samozřejmě otázkou, co bude dál.
Jak už jsme vás v uplynulých letech informovali, sám Patrice Désilets mluvil o tom, že už má v hlavě myšlenky na pokračování. Pořád se ale vracel ke své vysněné ďábelské hře 1666: Amsterdam, kterou by rád přivedl na světlo světa. Fakt, že se tým dlouhou dobu neozval, by dával tušit, že na něčem velkém a ambiciózním pracuje, faktem ovšem zůstává, že jednoduše nevíme, co mají lidé kolem charismatického vývojáře za lubem. Naposledy přijal pozvání k rozhovoru s redakcí magazínu Games Industry, ale přímo k aktuálně vyvíjenému projektu se řeč nestočila. Désilets nicméně zmínil Amsterdam a naznačil, že ačkoliv se hrou stále počítá, možná nakonec bude jiná, než jak se dříve prezentovalo.
„Víte, čeho se bojím? Aby se z toho nestal můj Don Quijote. Projekt, po kterém sahám celý svůj život, ale nikdy ho pevně nedržím v rukou,“ řekl Désilets trochu tajemně. Doplnil nicméně, že je jiným designérem, než jakým byl před lety, takže i hra bude jiná, a co je podstatné, prý se nebojí do ní pustit. Možná se tak už stalo, ale dokud sami zástupci studia neřeknou jinak, můžeme se pořád o 1666: Amsterdam bavit jen v rovině spekulací a přání. Každopádně vidět tak trochu jiný Assassin od někoho, kdo slavné sérii vdechnul život, by se nám opravdu zamlouvalo.