Společnost Analogue se proslavila svými retro konzolemi po celém světě. Její systémy jsou atypické v tom, že se na rozdíl od konkurence nesnaží vměstnat do nějaké nové malé krabičky desítky starších titulů v digititální podobě, ale namísto toho se zaměřila na stávající majitele starých platforem a her. Ti totiž mohou využít své původní tituly na cartridgích a přitom si užít některé ze zajímavých výhod, které přináší moderní technologie. Na trh už výrobce poslal třeba vlastní verzi konzolí SNES nebo Mega Drive, která je navíc kompatibilní s hrami pro Master System.
Nyní představil další atraktivní novinku, jež by se mohla stát tím nejpříjemnějším způsobem, jak si zahrát staré tituly z Game Boye. A nejen něj. Analogue Pocket je multifunkční přenosné herní zařízení, které je kompatibilní s bezmála třemi tisícovkami her pro původní Game Boy, Game Boy Color a Game Boy Advance. Díky dodatečným adaptérům je navíc možné rozšířit podporu i na Game Gear, Neo Geo Pocket Color nebo Atari Lynx. Tato rozšíření se ale budou prodávat samostatně a zatím neznáme jejich cenu. Má se ale držet při zemi. Podle výrobce je ale cílem podporovat nakonec všechny staré handheldy.
Taber vysvětlil, že nechtěli použít žádnou lacinou širokoúhlou obrazovku, jaké používají výrobci levných zařízení z Číny. Prostě čekali na ten správný vhodný displej.
Kapesní konzole Pocket se pyšní prvotřídním 3,5” LCD s rozlišením 1600×1440 bodů. To je desetinásobek původního displeje Game Boye, který nabídl rozlišení 160 × 144 pixelů. Má to být ta nejpokročilejší obrazovka na poli handheldů. Společnost Analogue chtěla vždy vytvořit přenosný herní systém, prozradil její zakladatel Christopher Taber magazínu Polygon. Právě kvůli displeji se ale na výsledek čekalo tak dlouho. Taber vysvětlil, že nechtěli použít žádnou lacinou širokoúhlou obrazovku, jaké používají výrobci levných zařízení z Číny. Prostě čekali na ten správný vhodný displej. Pak teprve mohli projekt posunout dál.
Handheld disponuje dobíjecí lithium ion baterií, všechna tlačítka lze volitelně mapovat, má stereo reproduktory, vstup na microSD kartu i port na klasický sluchátkový jack. Baterie se dobíjí přes USB-C. Pocket navíc nemá sloužit jen ke hraní, ale i k tvorbě hudby s pomocí nástroje Nanoloop. Díky všem těmto vymoženostem má Pocket představovat ten nejlepší způsob, jak se můžete ponořit do kapesní videoherní historie.
Už tak šikovné zařízení půjde navíc rozšířit o dok s HDMI výstupem. Díky němu můžete hrát hry kompatibilní s Pocketem na televizi či monitoru. K ovládání pak použijete buď bezdrátový gamepad připojený přes Bluetooth, anebo kabelový ovladač strčený do USB. Dok má dva porty a jeho cena zatím není známá, ale podle Tabera s ní budou lidé spokojení.
Pocket oficiální cestou nepřehrává ROMky, ale jen klasické cartridge, i když starší zařízení výrobce to uměla díky neoficiálním zásahům. Nejde také o softwarovou emulaci, ale napodobení originálu na hardwarové úrovni. Zařízení navíc bude možné využít k dalším projektům, takže se nepochybně dočkáme i nějakých nových her či portů, které dokáží využít předností Pocketu naplno.
“Neudělali bychom ho, pokud by měl mít kompromisy a nesplňoval to, co chceme, aby představoval. Pro mě je Pocket dokonalý.”
Pocket přijde na trh v roce 2020 za cenu 199 dolarů, tedy v přepočtu asi 4600 korun, ale k tomu je samozřejmě nutné připočíst daň. Pokud chcete mít jistotu, že se na vás dostane mezi prvními, můžete se už teď nezávazně zapsat mezi potenciální zájemce.
O firmě Analogue se říká, že dělá ty nejlepší retro konzole a tohle by mohl být ten nejluxusnější způsob, jak si zahrát staré kapesní klasiky. Když byl Christopher Taber tázán, co by změnil nebo přidal, kdyby neexistovala žádná omezení, případně měl kouzelnou hůlku, odpověděl, že nic. Je to podle něj přesně to, co chtěli udělat. “Neudělali bychom ho, pokud by měl mít kompromisy a nesplňoval to, co chceme, aby představoval. Pro mě je Pocket dokonalý,” dodal Taber.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.