Vývojáři ze studia Frictional Games se začátkem letošního února ozvali se vzkazem, že musí odložit očekávané pokračování série Amnesia s podtitulem The Bunker. Šlo o první odklad, konkrétně z března na polovinu května, který se delší dobu tvářil rovněž jako poslední. V noci ze středy na čtvrtek ale vývojáři přispěchali s další podobnou zprávou a datum vydání opět odsunuli. Tentokrát už ale nejde o nic drastického a hráči budou muset čekat jen o týden déle. Důvod zřejmě dokážete odhadnout – studio Frictional Games potřebuje ještě několik dní na to, aby mohlo v klidu vše dokončit a připravit k vydání.
— frictionalgames (@frictionalgames) April 12, 2023
„Ahoj, všichni, odsouváme vydání Amnesia: The Bunker o jeden týden, hra tedy nově dorazí 23. května,“ napsali bez větších okolků vývojáři na sociální sítě. Uvedli, že jim tenhle posun dá trochu víc času na odladění celé hry a zajistí, že před vydáním bude všechno perfektní. „Vážíme si vaší trpělivosti a doufáme, že se těšíte, až si budete moci Amnesii zahrát. Čekání se vyplatí,“ dodali pak zástupci Frictional Games. Za nás pouze potvrzujeme, že kromě PC verze – distribuované souběžně přes Steam, Epic Games Store i GOG, dorazí hra také na obě generace Xboxu a PlayStation 4. Ano, verzi pro PS5 vývojáři nezmínili ani během oznámení, ani v nejnovějším videu níže.
Co se týče příběhu, zasazení a zpracování, Amnesia: The Bunker se bude od předchozích dílů lišit. Vývojáři na konci loňského roku uvedli, že se hráči mohou těšit na nový druh hororové survival adventury, která bude nově více spoléhat na sandboxové prvky. Hra nabídne částečně otevřený herní svět, možnost rozhodnout se o dalším postupu a hráč bude mít jediný úkol – přežít. K tomu povede cesta skrze revolver a hlučnou svítilnu na dynamo, což odpovídá dobovému zasazení. Nová Amnesia totiž vypráví příběh francouzského vojáka Herniho Clémenta, kterého tíží hrůzné události ze zákopů a bunkrů první světové války. A právě z jednoho z bunkrů se bude muset dostat, což prý nebude vůbec snadné. Opakované hraní pak má podpořit neskriptované prostředí, ve kterém se budou nejrůznější hrozby i další události měnit s každým průchodem.