branding
Americká armáda chtěla verbovat za pomoci Call of Duty

Americká armáda chtěla verbovat za pomoci Call of Duty

Nové plány na oslovení generace Z prostřednictvím her a streamů by vyšly na miliony dolarů

3. 12. 2022

Armáda Spojených států amerických se už dlouho a pravidelně potýká s nedostatkem potenciálních zájemců o službu vlasti. I z toho důvodu využívá moderní technologie nejen k výzkumu, ale v posledních letech stále častěji také k oslovování mladých lidí, kteří by mohli rozšířit jejich řady. Jedním z důležitých bodů náboru má přitom být videoherní série Call of Duty, která toho však se skutečným bojem nemá zrovna příliš společného. Informace o zapojení zmíněné značky nicméně vyplývají z dokumentů o armádních výdajích, které se podařilo získat magazínu Vice na základě amerického zákona o svobodném přístupu k informacím (FOIA). V tomto případě se americká armáda hodlala zaměřit na sponzorování esportových aktivit a streamery na platformě Twitch, především pak ty zaměřené na hraní Call of Duty. K partnerství s Activisionem a podpoře Call of Duty League, jež byla důležitým bodem, nakonec nedošlo kvůli soudním sporům, s nimiž se Activision v uplynulých letech potýkal.

Zatímco se hry s vojenskou tematikou těší velké oblibě, zájem o armádu už tak velký není. Z toho důvodu došlo dle dokumentu, který shrnuje období od 1. prosince 2021 do 30. listopadu 2022, k vyhrazení značné sumy peněz ve snaze přilákat za pomoci her nové rekruty z generace Z ve věku 18 až 24 let. Dalším cílem kampaně pak mělo být zapojení většího množství žen, černochů a Hispánců. Tak se mělo stát právě skrze esportové aktivity a oslovování publika herních streamerů nebo některých videoherních společností. Podle rozpisu se počítalo s výdaji v milionech dolarů, ne všechny projekty ale byly realizovány, což se týká zrovna Call of Duty a Warzone. Sponzorství ze strany armády překazily právní problémy Activisionu, jež mimo jiné souvisí i s žalobou kvůli sexuálnímu obtěžování, což má dokazovat interní komunikaci, kterou má mít Vice k dispozici.

Zdroj: Vice

Vedle podpory esportového týmu OpTic Gaming jsou v dokumentu zmíněni i konkrétní streameři Call of Duty, jež měli být součástí propagace – pro streamera s přezdívkou Stonemountain64, který si libuje v napodobování skutečné komunikace vojáků za použití správné terminologie, bylo vyčleněno 150 tisíc dolarů, další prostředky měly být určeny i pro streamera s přezdívkou Zagg a pro streamerku Alex Zedru. Všichni se věnují hraní Warzone a Zedra byla navíc předobrazem operátorky Mary, jež se objevuje v Call of Duty: Modern Warfare, Warzone i Warzone 2.0 a Call of Duty: Mobile. I toto mobilní Call of Duty je zahrnuto na seznamu a mělo mu být vyhrazeno 200 tisíc dolarů. Podle magazínu Vice šlo o reklamy ve hře, za jejich sledování by hráči obdrželi herní měnu nebo jiné bonusy. Jednalo by se samozřejmě o propagaci armády. Zatímco u zapojení samotného Call of Duty víme, že k uskutečnění zmíněných plánů nikdy nedošlo, u dalších bodů, které zahrnují například streamery nebo další sponzorství, to již nelze s jistotou říci.

Esportový tým U.S. Army Esports je využíván na turnajích i k podpoře náboru.

Každopádně to není poprvé, kdy se armáda uchýlila k využití her a už v minulosti se snažila reklamami cílit na hráče, například na herních webech. Samotný esportový tým U.S. Army Esports funguje od roku 2018 a je využíván na turnajích i k podpoře náboru, přičemž se nezaměřuje pouze na hry s vojenskou tematikou, ale například i na Overwatch, League of Legends nebo Magic The Gathering. Kromě sponzorování esportového turnaje Call of Duty League nicméně v dokumentu nalezneme i plány na spolupráci s Twitchem a konkrétně pak jejich HBCU, tedy snaze zapojit do esportu více černošských univerzit a studentů. Zajímavé nicméně je, že je po boku Call of Duty League zmíněna i streamovací služba Paramount+, která letos přinesla seriál Halo. Právě tato platforma měla posloužit jako ideální prostor pro další reklamu, což platí i o wrestlingové společnosti WWE, pro niž byly rovněž vyhrazeny peníze na reklamu.

Kromě Twitche, který uvedl, že ve zmíněném období neobdržel žádné finance za streamy nebo HBCU, se zatím žádná ze zmíněných společností nevyjádřila. Vyjádřila se však samotná armáda, která magazínu Vice zaslala krátké prohlášení: „Důležitá je zapamatovatelnost a obliba reklamy, protože obojí je průmyslově uznávaným měřítkem účinnosti nakupované reklamy a sponzoringu. Cíl armádního marketingu v oblasti sponzoringu je podobný jako u všech našich nákupů reklamy, tedy oslovit konkrétní trh a podpořit tak nábor do armády.“ Pro potřeby armádního marketingu je podle vyjádření nezbytné, aby se s mladými armáda setkávala v jejich prostoru, tedy online.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru