V roce 2022 byl na Gamescomu během Opening Night Live představen nový projekt Wyrdsong od tehdy drobného studia Something Wicked Games, za nímž však stál dlouholetý veterán Bethesdy Jeff Gardiner, jehož doplňovali další dlouholetí vývojáři se zkušenostmi z vývoje The Elder Scrolls, Falloutu, The Outer Worlds a řady dalších RPG. Tehdy vývojáři lákali na otevřený svět a lore, zasazení do středověkého Portugalska, templářský řád, možnost psát příběh dle sebe a svobodu, zároveň však upřesňovali, že je vývoj teprve na začátku a že spoustu věcí teprve tvoří, řeší nebo jednoduše prototypují. Už tehdy však bylo jasné, že plány vývojářů jsou ambiciózní, ale nyní je jasné, že výsledek nebude takový, jaký si vysnili. Koncept se proměnil a hru výrazně zmenšil, rovněž se scuknul i samotný vývojářský tým, ale nadále funguje a snaží se Wyrdsong v nové podobě dokončit. Ačkoli projekt není mrtev, Gardiner přiznává, že mají velké problémy.
Jelikož vývojáři sami při oznámení uvedli, že jsou teprve v rané fázi vývoje, nebylo zase tak moc překvapivé, že se po něm odmlčeli a ozývali se jen sporadicky. Poslední článek na oficiálním blogu nicméně pochází z října 2023, kdy se k týmu připojil Will Shen, někdejší design director z Bethesdy, který tak rozšířil řady zkušených vývojářů. V březnu 2024 se ovšem začaly objevovat zprávy, že studio podobně jako mnohá další výrazně propouští, přičemž v tomto případě šlo o velkou část zaměstnanců. Gardiner nyní pro magazín PC Gamer vysvětlil, že to bylo náročné, snahou však bylo udržet vývoj Wyrdsongu a zajistit více času na sehnání více financí. Původně do rozjezdu studia v roce 2022 investovala společnost NetEase, a to částkou 13,2 milionu dolarů, což ovšem nestačilo, ale další investory se už nepodařilo sehnat. Zbytek vývojářů v této fázi pracoval na zmenšení původní vize, jelikož například právě na otevřený svět jednoduše neměli prostředky a teď už ani lidi.
Nakonec vznikl druhý a podstatně menší prototyp Wyrdsongu, dle vývojářů pochopitelně však nadále zajímavý. Vývojáři se zbavili otevřeného světa a nahradili jej zónami, kromě toho přidali i roguelite prvek, který se má navíc hodit k tématům hry, jimiž jsou život a smrt a zabývání se tím, co se stane v případě smrti. Spousta věcí už však byla vytvořena a stálo za nimi velké množství práce i zdrojů, proto samozřejmě nebylo žádoucí, aby se všechno zahodilo. „Vzali jsme vše, co jsme vytvořili, a přepracovali to,“ vysvětluje Gardiner s tím, že si byli dobře vědomi toho, že jejich hodiny tikají. Zároveň podotkl, že se tak trochu vrátil do dob svého působení v Bethesdě, když dával dohromady DLC Oblivion a Fallout 3 z již hotových věcí, jelikož nebylo možné všechno vytvářet od základů, ale osobně to označil za zajímavou a kreativní hádanku.
Zdroj: Something Wicked Games
Bohužel ani navzdory méně rozsáhlému konceptu se studiu stále nepodařilo sehnat další finance a tým se opět zmenšil. Zároveň však přišel i o některé z veteránů. Spoluzakladatel Charles Staples, jenž byl creative directorem The Outer Worlds a vedoucím level designerem Fallout: New Vegas, se nedávno připojil k Disney, již zmiňovaný Will Shen, naposledy vedoucí quest designér u Starfieldu, se pro změnu přidal jako hlavní designér ke studiu Unknown Worlds Entertainment, vývojářům Subnauticy. Aktuální vývojářský tým funguje v základní sestavě a Gardiner se dle vlastních slov snaží zajistit další finance, investice nebo možnost vydání hry, zatímco se snaží tuto nelehkou situaci překonat a hru dokončit a uvést na trh. Gardiner si je nicméně dobře vědom rizika, že to nakonec nemusí navzdory veškerému vynaloženému úsilí dopadnout dobře.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.