Studio Amanita Design přichází po delší době s oznámením nového titulu. Není žádným tajemstvím, že uznávané české studio Jakuba Dvorského v tuto chvíli pracuje na třech projektech, nicméně jeden z nich konečně dospěl do fáze, aby se představil veřejnosti. Dalším přírůstkem do rozmanitého portfolia tak bude Phonopolis, hra skládající se z papírových modelů, o níž vývojáři už minimálně jednou v náznacích mluvili.
— Amanita Design (@Amanita_Design) May 16, 2022
Phonopolis bylo možné zahlédnout v dokumentu New Game, který v roce 2017 natočil Aleš Brunclík. Objevují se v něm studia Keen Software House se Space Engineers, Dreadlocks se hrou Ghost Theory, po které se však slehla zem, a v neposlední řadě právě Amanita Design. Velká část se sice soustředila na vývoj Samorostu 3, ale došlo i na Phonopolis a několik krátkých záběrů. Tehdy ještě bezejmenný tým ve složení Eva Marková, Petr Filipovič a Ota Dostál nechal nahlédnout pod pokličku vývoje a současně jsme se dozvěděli i onu zásadní zprávu, že si je pod svá křídla vzala právě Amanita.
„Zkusíme to s těma phonopolisářema,“ zazní v dokumentu z úst Jakuba Dvorského. „Dneska tady byli, tak jsem jim řekl, že to vypadá nadějně a že do toho jdeme,“ dodal pak na začátku cesty, která se podobně jako v případě opěvovaných Creaks natáhla už na pěknou řádku roků. Ostatně, od uvedení dokumentu uběhlo pět let, po kterých bylo kolem hry víceméně ticho. Mlčení prolomila až přednáška Michala Berlingera, který na Anifilmu 2021 hovořil o animaci ve hrách od Amanity a současně naznačoval další projekty i jak se na nich pracuje.
A byl to znovu Anifilm, kde se o Phonopolis mluvilo znovu. Tentokrát už konkrétněji a přímo z úst Jakuba Dvorského, který otevřeně mluvil o blížícím se oznámení. Společně s PR manažerem a producentem Lukášem Kuncem v rámci své přednášky Indie Menu doporučovali tituly, které stojí za zahrání, a přirozeně došlo i na otázku, co momentálně vzniká v Amanitě. Při té příležitosti jsme měli možnost Jakuba trochu vyzpovídat a dozvědět se víc detailů. „Zatím to není tak, že bychom chtěli oznamovat datum vydání, spíš oznámíme samotný vývoj. Hra se sice připravuje dlouho, ale ještě to nějaký čas bude trvat,“ řekl zakladatel studia. „Když jsme projekt přebírali pod Amanitu, tak jsme vlastně hodili všechno do koše. Zůstal tým, zůstal nápad, zůstalo výtvarno. Ale veškerý herní design, všechno, co bylo do té doby uděláno, to šlo do kýblu. Tehdy se začínalo znovu,“ odpověděl pak Dvorský na otázku, co za dlouhým vývoje vlastně stojí.
„Ten tým je strašně pečlivý, oni jsou neskuteční perfekcionisté, ještě větší, než je zvykem. Ale stojí to za to.“
I když došlo k rozšíření týmu, aby se přípravy hry zrychlily, stále je podle Dvorského projekt na tým o hrstce lidí příliš velký. Ačkoli se tedy má Phonopolis v průběhu tohoto týdne konečně ukázat, hráči by neměli mít stran data vydání příliš velká očekávání. „To, co je hratelné, ještě rozhodně není ve finální kvalitě, a tudíž se to ani nevyplatí moc ukazovat. Je zkrátka ještě brzy,“ vysvětlil Dvorský a dodal, že si termín vydání ani netroufá naznačovat. Dobrou zprávou podle něj ale je, že Phonopolis vypadá podle jeho slov skvěle a je z projektu nadšený. „Tým je strašně pečlivý, všichni jsou neskuteční perfekcionisté, ještě větší, než je zvykem. Ale stojí to za to,“ dodal Dvorský.
Kromě nadšení ze hry samotné neskrýval ani radost z toho, že budou moci hru konečně představit. „My se na to oznámení taky těšíme, alespoň se už objeví nějaké ohlasy a reakce. Ono to člověka nakopne, když na něčem dělá takhle dlouho v tichosti. Ono to už může začít být demotivující a zkrátka chce něco ukázat,“ říká zakladatel Amanity. Ani další projekty ale prý nejsou vysloveně tajné, jen jsou tak vzdálené, že o nich studio ještě vůbec nechce mluvit. Vyvolalo by to jen otázky a lidé by se ptali, kdy budou hry hotové, což je něco, čemu se chce Dvorský vyhnout. Odpovědí by totiž bylo – ještě pár let a možná i víc než pár let.
Na Phonopolis samotný si tedy ještě počkáme, nicméně oznámení samotné je skutečně za dveřmi, což už sami vývojáři z Amanity naznačují na sociálních sítích. Uvidíme tedy, co pěkného nám ze hry nyní ukáží a jak se bude projekt případně lišit od toho, jak vypadal v pohybu v roce 2017.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Moc se těším.