Pamatujete si na dubnové vydání našeho vidcastu s pořadovým číslem 28? Jako hosta jsme v něm uvítali Járu Plachého z Amanity, který v náznacích promlouval o tajném hororovém projektu, na kterém momentálně pracuje. No a o něm… si dneska povídat nebudeme. Přesto mají informace o dospělejším a možná i trochu strašidelném projektu, vznikajícím v Amanitě, svůj význam – právě v tuto chvíli totiž české studio odhaluje úplně novou hru, se kterou činí i důležitý první krok mimo žánr klikacích adventur.
Nebudu vás déle trápit a napínat, nová hra od Amanity nese jméno Creaks, a jak jsem říkal před chvilkou, nejde o tradiční point-and-click adventuru, jak jsme byli zvyklí u Chuchla, Samorosta, Botaniculy nebo Machinária. Creaks je totiž 2D plošinovkou, ve které se ujmeme role zatím nepojmenovaného hrdiny, který se vydává na strašidelnou pouť skrze dům plný hrůz. Motivací je, alespoň podle prvního krátkého teaseru, snaha zjistit, proč zhaslo světlo v pokoji a zdá se, že právě se světlem budou spojeny i základní prvky hratelnosti. Jak je v sestřihu vidět, hlavní hrdina rozsvěcuje světla, která pravděpodobně budou zahánět robo-bubáky, případně jim zamezí, aby přes světlo prošli. To s sebou jistě přinese řadu hádanek a komplikovaných situací, které budete muset vyřešit ve stylu her jako Inside nebo Mark of the Ninja. Déle komentovat necelou minutu záběrů ale určitě nebudeme, zvlášť, když vývojáři plánují v nadcházejících týdnech odhalit víc a kdo ví, třeba dojde i na možnost vyzkoušet si hratelnou ukázku.
V souvislosti s oznámením hry jsme ale neváhali a zapátrali po dalších informacích, které zasazují Creaks do kontextu a nejedna z nich vás určitě potěší. V první řadě se sluší říct, že se o vývoj stará nově ustavený tým uvnitř Amanity, který vede Radim Jurda. Pro něj i pro většinu klíčových členů týmů se jedná o vůbec první projekt pod hlavičkou slavného českého studia, určitě si ale nemyslete, že by Creaks byli jen nějakou narychlo splácanou záležitostí. Podle našich informací se na hře pracuje přibližně 6 let, i když značnou část téhle doby ležela coby koncept v Radimově hlavě. Co se Creaks nedá upřít už v teaseru, je velmi pohledný vizuální styl, který ve smyslu uměleckého zážitku doprovodí hudba skotského skladatele Joa Ečesna, který spolupracuje s Tomášem „Floexem“ Dvořákem a fanouškům může být znám pod svou přezdívkou Hidden Orchestra. Po technické stránce se Creaks spoléhají na engine Unity, na kterém by měly nově běžet všechny budoucí hry Amanity. To nejlepší na celé zprávě ale je, že by hra měla být k dispozici už v příštím roce, a to na PC i na konzolích. A tohle množné číslo zahrnuje vedle PS4 a Xboxu One také Nintendo Switch s tím, že by lidé z Amanity rádi vydali Creaks na všechny platformy souběžně.
Stejně jako v případě všech českých projektů i na Creaks se moc těšíme, držíme vývojářům palce, ať se všechno podaří, jak má a rozhodně nepohrdneme možností si tuhle hru vyzkoušet co nejdřív. Ostatně, na rozdíl od zbylé tvorby Amanity má Creaks velký potenciál oslovit sortu tradičních hráčů plošinovek opravdu ve velkém a to by bylo jedině dobře.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.