Vývojáři z Cold Iron Studios po několika letech zákulisních příprav konečně oficiálně oznámili a představili novou hru s vetřelci – Aliens: Fireteam. Jedná se o kooperativní third person akci, která míří na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series a vyjde už letos v létě. Jde o debut studia Cold Iron, které sídlí v Kalifornii a tvoří ho veteráni MMO Star Trek Online nebo City of Heroes. Tým má podle posledních informací přibližně 40 zaměstnanců a od loňského roku patří společnosti Daybreak Game Company.
Hráči na sebe v Aliens: Fireteam vezmou roli mariňáků z lodi Endeavor, kteří zareagují na tísňové volání z kolonie LV-895 a pustí se do boje proti vetřelcům. Hra ja zasazena z hlediska příběhu 23 let po původní trilogii. Proti nám se postaví víc než 20 druhů nepřátel včetně 11 mutací a vývojových stupňů xenomorfa od facehuggera až po pretoriána. Každý má vlastní inteligenci a taktiku. Hráči mají pro změnu na výběr z pěti unikátních tříd – Gunner, Demolisher, Technician, Doc a Recon. Mají vlastní speciality a přes 30 různých zbraní na výběr. Příběh nabídne čtveřici různých kampaní po třech misích, z nichž každá zabere přibližně 40 minut. S pomocí karet lze dále měnit každou misi a její průběh.
Vývojáři z Cold Iron se dle vyjádření zakladatelů studia Craiga Zinkieviche a Matta Highison upnuli ke konkrétním scénám z filmových Vetřelců Jamese Camerona. Nejsilněji na ně zapůsobil moment, kdy se vetřelci propadnou ze stropu na skupinku mariňáků, kteří po nich začnou střílet hlava nehlava. „K téhle scéně jsme se neustále vraceli a porovnávali, zda jí zůstáváme se hrou věrní. Takhle [hra] musela vypadat,“ říká Zinkievich. I proto klade Aliens: Fireteam důraz na survival element a neustálou snahu přežít v boji proti zdánlivě odnikud se objevujícím xenomofrům. „Všechno se pokazí. O tom to celé je, když vyzkoušíte všechno a nic nefunguje. Je to o téhle výzvě a naději, že ji překonáte,“ dodává CEO Cold Iron.
Na prezentaci pro vybrané novináře nabídli vývojáři krátkou ukázku, kterou však nenechali nikoho zahrát. Redaktoři GameSpotu nicméně popisují, že sledovali trojici mariňáků, která se snažila přežít do chvíle, než jim za zády konečně přijel výtah. Do té doby museli nejen přesně střílet, ale také se na místě opevnit a pomoci si v boji automatickými střílnami. Situaci by pak hráčům měla ztěžovat umělá inteligence xenomorofů, která má napodobit chování ve smečce s aktivní snahou o obejití mariňáků, případně odlákání pozornosti a napadení zezadu.
Co se týče zbraní, v úvodu zmíněná třicítka zahrnuje například pušku M41, M56 Smart Gun, pochopitelně i pulzní pušku a spoustu dalších. Přežití týmu bude záviset také na vybrané třídě, do které můžete naskočit coby úplně čerstvý mariňák, nebo jako některá z již známých postav. Svého mariňáka budete moci také dále vylepšovat a odemykat si nové schopnosti, které vám logicky dají v dalších bojích více možností. I vzhledem k historii Cold Iron, která je spjatá s žánrem MMO, se prý můžeme těšit na propracovaný systém vývoje, který zahrnuje i perky a kosmetická vylepšení. Na své zbraně pak budete moci postupně navěsit až 80 různých attachementů, čímž by měla být zaručena dostatečná variabilita a prostor pro mnoho herních stylů.
Pokud hledáte výzvu, Aliens: Fireteam nabídnou nad rámec záplavy vetřelců také pět úrovní obtížnosti, pohrávajících si se silou obou znepřátelených týmů. Se vzrůstající náročností ale můžete také přijít o některé důležité suroviny, může být aktivována střelba do vlastních řad, stejně jako agresivita kyseliny, která koluje v tělech xenomorfů. Pokud by vám ani to nestačilo a vaši mariňáci byli postrachem celého vesmíru, je možné do hry zapojit i speciální karty, které přidávají zápasům nejrůznější mutátory a individuální pravidla. Při aktivaci některých z nich se například vetřelci stanou imunní vůči střelám do těla, takže je nutné trefovat je do hlav. Jiná karta zase způsobí, že se vám častěji zaseknou zbraně, což může mít v rychle se vyvíjející akci fatální následky.
Cold Iron zatím tají podrobnosti o příběhu a jak plánují rozvinout existující vesmír. Toto období ale dosud pokrývají hlavně knihy a komiksy. Z hlediska filmové ságy se budeme necházet mezi filmy Vetřelec³ a Vetřelec: Vzkříšení. Pro mnoho fanoušku jde proto o neprobádané “území”, což nepochybně skýtá spoustu zajímavých příležitostí. Potenciální problém může nicméně představovat rozporuplná kvalita her podle této značky. Posledním velkým titulem byl povedený survival horor Alien: Isolation z roku 2014 od britského studia Creative Assembly. Předtím ale naprosto propadla first person akce Aliens: Colonial Marines od Gearboxu a Segy.
Vývojáři proto pochopitelně neskrývají své obavy, jak fanoušci hru přijmou, jsou však odhodlaní okouzlit je svým nadšením pro zvolené téma. Byly prý okamžiky, kdy se cítili jako po dlouhém flámu a ptali se sami sebe, zda dokážou doručit očekávanou kvalitu, vždycky si ale uvědomili, že jsou obrovskými fanoušky Vetřelců a všechno, co dělají, je v souladu s touto sérií. „Je to hra, kterou bychom si sami chtěli zahrát,“ říká Matt Highison a naznačuje, že jim vlastní zápal práci ulehčuje.
Spuštěn už je oficiální web. Více podrobností o pozadí vývoje a o tom, co oznámení předcházelo, najdete v našich starších článcích.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Si pamatuji dobře Isolation a v něm to první setkání s vetřelcem, když zabije toho plešouna, jak jdete přivolat ten tranzit a čekáte a čekáte a serete magi v kostkách! Nebo když jdete do hnízda ho zničit, tak to před hnízdem vždy save a měsíc pschycké přípravy a jde se na věc :-)! Navíc mi to celé přijde, že je koncept postavený jen na tom survival modu „přežít úl“, takže se bude jednat jen o akci a ten hororový prvek, bude na vedlejší koleji!
Kurva jak já bych strašně rád Isolation 2! Tohle asi nebude úplně můj šálek kávy!
PS: A ti workin Joe na jedný fotce, cool:)