branding
Alan Wake II si na sebe ještě nevydělal

Alan Wake II si na sebe ještě nevydělal

Remaky Maxe Paynea jdou do produkce. Tencent v mezičase zvyšuje svůj podíl v Remedy

Zdroj: Remedy
30. 4. 2024

Společnost Remedy zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2024, tedy konkrétně z období od ledna do března. Zpráva, která je v první řadě určena investorům, přináší hned několik zajímavých bodů i pro hráče a shrnuje, jak se slavnému finskému studiu i jeho hrám daří. V tomto ohledu je zřejmě nejkřiklavější zprávou, že tržby z prodeje druhého dílu série Alan Wake dosud nestačily na to, aby pokryly vývojové a marketingové náklady, Remedy ale věří, že se tak již brzy stane a projekt bude ziskový. V dalších bodech se pak řeč stočila k připravovaným remakům prvních dvou dílů série Max Payne a došlo také na potvrzení, že čínský Tencent zvýšil v Remedy svůj podíl.

Alan Wake II

Začněme situací kolem Alana Wakea II, který vyšel už na konci října loňského roku. Ačkoliv si hra odnášela z recenzí velmi vysoká hodnocení, mnoho těch, kdo příběhem spisovatele a policistky Sagy Anderson prošlo, se shodlo na tom, že jednoduše nejde o hru pro masy. Bez ohledu na její AAA potenciál a sílu značky, z níž po dlouhých 13 letech druhý díl vzešel. Odrazilo se to pak na posledních známých číslech shrnujících počet prodaných kusů – v únoru jsme se dozvěděli, že si Alan Wake II našel cestu k 1,3 milionům zákazníků – a dozvuky nízkých prodejů se objevují i v aktuální finanční zprávě. Remedy z toho ale nečiní nikterak pesimistický závěr a naopak ve zprávě poukazuje na to, že se hra i nadále prodává za vysokou cenu – na PC za 1324 korun, na PS5 za 1429 a na Xboxu dokonce za 1599 korun – a že se začátkem roku 2024 již podařilo značnou část nákladů vyrovnat. Tým navíc pracuje na dalším stahovatelném obsahu, který by měl základní hru a její prodeje podpořit.

Max Payne a Kestrel

Co se týče připravovaných remaků začátku série Max Payne, vývojáři jednak zmiňují, že meziročně vzrostly v prvním čtvrtletí roku náklady spojené s vývojem, kam vývoj nových verzí prvních dvou dílů zmíněné série patří. A jednak dodali, že obě hry už pomalu končí předprodukční fázi a ve druhém čtvrtletí letošního roku už přejdou do plné produkce. Zatím ale vývojáři nepřidali nic bližšího, takže není na místě ani spekulovat, kdy by práce mohla být hotová a obě hry tím připravené k vydání. Doplňující informaci pak měli lidé z Remedy také k projektu Kestrel, který vzniká ve spolupráci s Tencentem, u něhož i nadále platí fáze konceptu. Konkrétněji Remedy dodává, že vývojářský tým pracuje na ladění konceptu, což může naznačovat, že ne všechno šlo podle plánu a byly nutné úpravy.

Tencent téměř na 15 procentech

Poslední zajímavost se točí kolem zmíněného Tencentu, který už dříve vstoupil coby podílník do struktury Remedy. V roce 2021 získal 3,8 procent akcií a na konci roku 2022 zvýšil svůj podíl na 5,01 procent. V tiskové zprávě Remedy se nicméně uvádí, že na konci letošního dubna překonal Tencent v procentuálním počtu držených akcií 10 procent a krátce na to vyšlo najevo, že celkový podíl za 2 005 716 akcií činí 14,8 procent. Tím se dostává rovněž k hlasovacím právům, což je pro čínského giganta novinka a teprve uvidíme, jak do procesů zasáhne.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru