Japonská společnost Konami se na začátku letošního roku zapsala do seznamu herních subjektů, které projevily zájem o NFT. Na rozdíl od Ubisoftu, který touto formou prodává přídavky do Ghost Recon: Breakpoint nebo 22cans, kteří pro změnu poskytují prostřednictvím NFT budoucí parcely pro herní dílny a továrny, chtěli lidé z Konami vzdát hold sérii Castlevania. Bez ohledu na to, že 35. výročí připadlo na loňský rok, do aukce šlo 14 artworků a první vlna emitace skončila v noci na dnešek. Pro Konami to ve výsledku znamenalo příjem ve výši přesahující 3 miliony korun, když se každé jedno NFT prodalo za průměrnou cenu kolem 257 000 Kč.
Kolekce nazvaná Konami Memorial NFT tak nepochybně otevřela cestu budoucím akcím podobného formátu, prostřednictvím kterých si může Konami výhledově přijít na docela slušné peníze. Uvážíme-li, že jde defacto o screenshoty či krátká videa z jednotlivých her, kterých lze připravit v krátkém čase obrovské množství. Ostatně, zástupci společnosti už zkraje ledna potvrdili, že Konami bude hledat další možnosti a naznačili, že se obdobným způsobem zaměří i na další hry v portfoliu.
Nejdražší NFT z této kolekce – stylizovaná mapa Drákulova hradu z prvního dílu – bylo vydraženo za necelých 570 000 korun.
Aukce proběhla na jednom z největších prodejních portálů NFT OpenSea, který si z každé transakce odvádí poplatek ve výši 2,5 procent. Tímto způsobem se proto Konami mohlo dostat až ke 157 000 dolarů s tím, že další peníze budou Konami náležet z každého dalšího prodeje vydražených NFT. Poplatek se může vyšplhat až na hranici 10 procent prodejní ceny, což je s přibývajícím časem a předpokladem, že hodnota NFT bude růst, další zajímavá částka v podstatě za nic. A potenciál tu je, uvážíme-li, že nejdražší NFT z této kolekce – stylizovaná mapa Drákulova hradu z prvního dílu – bylo vydraženo za necelých 570 000 korun, resp. 8 Etherů. Druhým nejdražším tokenem bylo 3minutové video se záběry z několika dílů série – prodáno za více než 5 Etherů a artwork ze Circle of Moon za téměř shodnou částku.
Tolik k tomu, jak se dá s NFT v segmentu her naložit a že skutečně nemusí jít jen o fádní kosmetické add-ony, jak prozatím předvádí Ubisoft. Otázkou samozřejmě zůstává, jak dlouho si mohou tokeny v podobě artworků či videí z her udržet svou hodnotu a zda jde o vhodný způsob investice vlastních prostředků. Na každý pád je ale jasné, že to budou herní společnosti zkoušet nejrůznějšími způsoby a že půjde o další velký trend, který tu s námi nějakou dobu bude.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.