Letošní udílení cen The Game Awards překonalo historický rekord v počtu spuštěných živých streamů. Na hlavní kanále celé akce v součtu se všemi restreamy, zaznamenali organizátoři v čele s Geoffem Keighleym neuvěřitelných 85 milionů spojení na přibližně 30 platformách. Číslo pochopitelně nereflektuje možnost, že jeden stream sledovalo více lidí a významně ho zvětšuje počet odpojení a připojení unikátních diváků, kteří jednoduše nesledovali celý přenos od začátku do konce, ale odcházeli a přicházeli v průběhu daných 4 hodin. Jen pro kontext dodáváme, že se loni počítadlo zastavilo na čísle 83 milionů streamů, což přináší i odpověď, zda je zvolený formát divácky úspěšný, či nikoliv.
Thank you for watching and supporting #TheGameAwards
This year’s show delivered a record 85 million livestreams across more than 30 platforms, as well as record social and voting engagement. pic.twitter.com/zsvgwpSD83
— The Game Awards (@thegameawards) December 20, 2021
Podle tiskové zprávy stanovila akce také rekord ve smyslu interakcí na sociálních sítích, když zaznamenala přes 1,6 milionů tweetů během přenosu. Už osmý rok v řadě se The Game Awards rovněž staly nejvíce trendujícím tématem na zmiňované sociální síti. Pokud jde o počet souběžně sledujících unikátních diváků, organizátoři Game Awards číslo neposkytli, zveřejnili ale, že ve špičce sledovalo letošní přenos 3,35 milionů diváků na Twitchi a na YouTube zaznamenala akce 1,75 odsledovaných hodin v kumulativním součtu. Důvod, proč se Geoff Keighley nepochlubil počtem maxima souběžně připojených diváků, může spočívat v tom, že jednoduše nemusel být vyšší než loni. Před rokem se 83 milionů streamů na 40 platformách přetavilo v 8,3 milionů souběžně sledujících lidí, celá akce ale byla letos přibližně o půl hodiny delší, takže bylo možné některé ze statistik překonat i bez vyššího počtu diváků. Abychom číslům učinili za dost, doplňujeme také, že organizátoři zaznamenali 23,2 milionů hlasů od diváků, opět ale jde o kumulativní součet, nikoliv absolutní číslo hlasujících.
Všechna dostupná čísla, byť impozantní, lze ale interpretovat také úplně opačně, a to při pohledu na historickou tabulku prvního údaje, tedy počtu livestreamů. Poprvé v historii udílení Game Awards je meziroční nárůst zanedbatelný a činí jen jednotky procent, nikoliv desítky, jako tomu bylo v minulosti. Největší nárůst přišel mezi lety 2016 a 2017, když činil dvojnásobek počtu livestreamů. A mezi roky 2019 a 2020 skočilo toto číslo z hodnoty 45,2 milionů na 83. Úspěch loňského přenosu byl připisován pandemii a skutečnosti, že se hry díky opatřením proti šíření koronaviru staly oblíbenou kratochvílí většího procenta lidí než obvykle. Akce konaná v letošním roce ale zřejmě naráží na strop zájmu a teprve příští udílení naznačí, jestli je možné ještě někam stoupat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.