Cross-platform multiplayer napříč hlavními herními platformami je konečně realitou. Dokonce už pár měsíců. Přesto byste na PS4 momentálně našli jen dva tituly, které si můžete zahrát s fanoušky na dalších konzolích a PC, mohou se tedy pochlubit plnou podporou. Jde o hry Fortnite a Rocket League. Ani v jednom případě není těžké domyslet si, proč patří mezi pionýry. Fortnite od Epicu je megahit, který cross-platform na PS4 odstartoval. Rocket League od studia Psyonix se zase zasloužil o popularizaci této iniciativy dávno předtím, než ji Sony povolila. Jeho autoři nejhlasitěji lobovali za otevřený multiplayer napříč zařízeními a už před velmi dlouhou dobou říkali, že mají funkční řešení a spuštění služby je jen otázkou byrokracie na straně výrobců konzolí.
Částečné podpoře se pak na PlayStationu těší celá řada dalších her, mezi nimiž najdete mnoho takových, které fungují na PS4 i PC, ale problém je právě ve spojení táborů PlayStationu a Xboxu, respektive Switche. Všeobecně se má za to, že se blýská na lepší časy a vše je jen otázkou času. Hned dvě velká studia se ale v posledních dnech nechala slyšet, že Sony na tomto poli není dostatečně aktivní. Nejprve se ozvali vývojáři multiplayerového hitu War Thunder ze studia Gaijin Entertainment. Věci podle nich postupují příliš pomalu. Rocket League se dočkal plné cross-platform podpory v polovině ledna. Další hrou na řadě má být free-to-play akční RPG Dauntless od studia Phoenix Labs inspirované Monster Hunterem. To má ale vyjít až v dubnu.
Gaijin se na tuto možnost dotazoval opakovaně. Nicméně povolení se od Sony nedočkal. Po technické stránce je přitom podle autorů na tento krok připravený.
Spousta dalších vývojářů a jejich počinů ale na zelenou od Sony stále čeká. A jsou to přitom hry, které s výjimkou PlayStationu počítají se všemi hlavními herními zařízeními a těší se i značné popularitě. Tým Gaijin si tak neváhal na Twitteru přisadit a veřejně se Sony zeptat, kdy pustí do programu cross-platformu další hráče. Šéf studia přitom už před několika měsíci varoval, že všechny tituly se nemusí dočkat stejné příležitosti a péče. A zdá se, že měl pravdu. Gaijin začíná být situací frustrovaný. O to víc, že omezený cross-platform War Thunder nabízel od svého brzkého uvedení na PlayStationu 4. Lidé na PC mohou hrát s lidmi na PS4, nebo Xboxu One. Konzolisté se ale vzájemně nespojí. Podle vyjádření, které získal magazín Wccftech, je problém o to smutnější, že Gaijin se na tuto možnost dotazoval opakovaně. Nicméně povolení se od Sony nedočkal. Po technické stránce je přitom podle autorů na tento krok připravený a byl tak navržený od samého začátku.
Následně se ozvalo i studio Hi-Rez, které se stará třeba o hru Paladins. A znovu se tak stalo prostřednictvím Twitteru. I jeho tituly nabízí cross-platform multiplayer na všech platformách s výjimkou PS4. Šéf studia Stew Chisam vyzval Sony, aby strhla tu zeď v narážce na slavný projev amerického prezidenta Ronalda Reagana v Berlíně v červnu 1987. Video s proslulým citátem “Pane Gorbačove, strhněte tu zeď!” přiložil Chisam ke svému tweetu. A doplnil, že tituly Paladins, Smite i Realm Royale jsou připravené, stačí jim jen dát zelenou. Navíc podle něj cross-platform vylepší kvalitu zápasů a zážitek ze hry. Po spojení komunity na Xboxu a Switchi se například čekací doba zkrátila o 30 procent a hráči mají z širší uživatelské základny i další benefity.
Tomuto trendu japonský gigant odolával příliš dlouho a měl vyslyšet zákazníky dříve.
Sony cross-platform program oficiálně po dlouhých odkladech a náznacích oznámila loni na podzim. Už tehdy ale ústy Shawna Laydena současně upozornila, že to nebude jednoduchý proces a nemusí jít vše jako po másle. Layden rovněž připustil, že tomuto trendu japonský gigant odolával příliš dlouho a měl vyslyšet zákazníky dříve.
Proč podle vás tak trvá dát věci do pohybu? Je Sony až příliš vybíravá tam, kde Nintendo a Microsoft podávají autorů ochotně pomocnou ruku? A pomůže podobný tlak na Sony celý proces uspíšit? Podělte se o své názory v komentářích.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Protože pro ně čím víc platforem tím víc peněz 😊
Pro hráče toho moc nedělají jen jim stačí reklama a jméno přitom všichni vědí že Xbox je lepší.. jenže když mají všichni PS…
Podle mě bude PS5 tak na úrovni teď Xboxu one X.
Nebo že by konečně nový konkurent v podobě úplně nové konzole nové generace a a to bez Sony či Microsoftu?
Sony si teď možná chrání prodeje PS4, ale je dost dobře možné, že si tímto svým postojem pohnojí status nadcházející PS5, především pokud M$ zareaguje vhodnou reklamní kampaní. Exkluzivity jsou sice krásná věc, ale doba se mění, PUBG, Fortnite a Apex nám ukazují, o kolik víc se dere dopředu multiplayer, esportové ligy nám už dokonce rostou i ve Farming Simulátoru a v takovém světě může být dost nebezpečné rozhodnutí provozovat víceméně uzavřenou platformu.
Crossplatform samozřejmě od hráčů chtěnej je, to je vidět všude, má to samý plusy, jen pro tu Sony je to risk, tak se cukaj. Čeho se tady borcí v jinejch komentářích s otevřenym mulťákem bojí, nechápu…se bojíte, že od Xboxářů dostanete nebo? 😀
PS: Konzoli PS4 mám taky velmi rád, exkluzivitky maj parádní a ten dotykovej Dualshock má taky něco do sebe. Jen nechápu tady ten vibe, že si prostě musím vybrat jen jeden tým a za ten kopat, snad to vše dopadne dobře a to společné vystoupení hlav Nintenda, Xboxu i Playstationu na Game Awards nebylo jen nějaký divadlo 🙂
Hlavně nevím, jestli má cross-platform nějakou váhu pro hráče, já jsem se ještě s nikým nesetkal, který by si na to ztěžoval.
Plus – nebylo by třeba super, kdyby se v tvé oblíbené hře mohl utkat tým PS4 a tým XOne? To by se tyhle komunity taky konečně mohly utkat reálně a né jen v nekonečných diskuzích na fb…