Nedlouho po nepříliš zdařilém uvedení hry Cyberpunk 2077 čelili vývojáři z CD Projektu obrovské vlně kritiky ze strany hráčů i médií. Ještě závažnější ale byly stížnosti investorů, kteří obraceli všechna vyjádření CD Projektu v roce před vydáním zmiňovaného titulu i krátce po něm a usoudili, že vedení společnosti o problémech vědělo, jenže ignorovalo signály o rozsahu a závažnosti všech chyb. Na základě toho polský investor Mikołaj Orzechowski a jeho americký protějšek Andrew Trampe usoudili, že se CD Projekt vědomě dopustil podvodu a neoprávněně se obohatil na prodeji hry, jejíž kvalita byla přinejmenším diskutabilní. I z toho důvodu podali celkově již čtyři investoři na CD Projekt žalobu, která podle nejnovějších informací byla sloučena do jedné a je dále vedena jako hromadná.
Vyjádření je podle očekávání strohé a navazuje na předchozí, v němž CD Projekt mluvil o aktivní obraně proti všem podobným nařčením.
„V souvislosti s aktuálními zprávami č. 68/2020 ze dne 25. prosince 2020 a 04/2021 z 15. ledna 2021 společnost CD Projekt o informuje, že podle informací získaných od advokátní kanceláře zabývající se žalobami je soudce sloučil do jedné a určil hlavního žalobce,“ zní včerejší stanovisko CD Projektu. Vyjádření je podle očekávání strohé a navazuje na předchozí, v němž CD Projekt mluvil o aktivní obraně proti všem podobným nařčením, která polská společnost odmítá. Na druhé straně jsou ale investoři přesvědčení, že vedení CD Projektu otevřeně lhalo a dokonce se i přiznalo k tomu, že se problémům dostatečně nevěnovalo.
Problematické je v tomto ohledu vyjádření finančního ředitele Marcina Nielubowicze, který během mítinku s investory po vydání hry uvedl, že nestrávili s řešením problémů dostatek času. A podobně závadně zní investorům i výrok CEO společnosti Marcina Iwińského, který doslova věřil tomu, že množství chyb bude tak nízké, že si jich hráči ani nevšimnou. Realitu ale mají hráči nepochybně v živé paměti a neutěšený stav podtrhují nejen přetrvávající nedostatky, ale také holý fakt, že se hra stále nevrátila do distribuce na PlayStation Storu. Emoce v poslední době rozvířil i stream vedoucího designéra questů v Cyberpunku 2077 Pawła Saska, který sice přiznal, že v mnoha ohledech byly plány studia až příliš ambiciózní, ale dodal, že za celý problém mohou z části také hráči a novináři, kteří nerozumí, jak náročný je herní vývoj a jak složité bylo dát Cyberpunk 2077 dohromady.