Ačkoli samotné studio CD Projekt RED vyzvalo zákazníky, aby v případě nespokojenosti požádali o vrácení peněz za Cyberpunk 2077, zdá se, že to není tak úplně snadné nebo samozřejmé. Některé žádosti hráčů v případě digitálních kopií údajně zamítají společnosti Sony a Microsoft. Už o víkendu se přitom objevily první zprávy, že někteří zákazníci měli s vrácením hry a peněz s odůvodněním, že nefunguje očekávaným způsobem, úspěch, zatímco jiní nikoli.
Vývojáři slíbili dál pracovat na opravách a vylepšit celkový zážitek, ale kdo nechce čekat, nemusí. Jenže i poté si část hráčů stěžuje, že jejich žádosti na PlayStationu a Xboxu jsou odmítány. V některých případech jim bylo doporučeno, aby počkali na další patche, které problémy opraví a stav Cyberpunku vylepší. Zajímavé přitom je, že se výslovně podpora odvolávala na dva velké updaty, které přijdou až v lednu a v únoru. Jinými slovy byla žádost hráčů zdvořile odmítnuta s tím, ať počkají do nového roku.
Nespokojení zákazníci neměli možnost minimálně v první vlně jak jinak zjistit stav Cyberpunku, pokud si jej sami nevyzkoušeli.
Sony a Microsoft některé z podnětů zjevně zamítají s ohledem na svoji politiku vracení peněz u digitálních verzí. Peníze se totiž obvykle nevrací za titul, který člověk už hrál. Výjimkou v tomto pravidle jsou vadné produkty a další mimořádné situace. Ale teď je otázkou, co to znamená vadný produkt a kdo tuto definici má určit.
Podstatné by samozřejmě mělo být i stanovisko samotných autorů, kteří dali vracení peněz zelenou. Dalším pádným argumentem určitě je, že hra se na konzolích před vydáním dostatečně neprezentovala a vývojáři neposkytli v první várce ani konzolové review kódy. Tudíž nespokojení zákazníci neměli možnost minimálně v první vlně jak jinak zjistit stav Cyberpunku, pokud si jej sami nevyzkoušeli.
Konzolové verze tvořily velkou část z rekordního množství předobjednávek a tento úspěch by rozhodně neměl být vykoupen tím, že má někdo pocit, že dostal něco jiného, než očekával ve smyslu funkčnosti.
Většina hráčů se shoduje v tom, že tento případ je výjimečný a Sony i Microsoft mají respektovat přání vývojářů a spolupracovat na vracení peněz nad rámec standardních pravidel. Ostatně je to něco, co může nakonec ve výsledku prospět všem stranám. Nespokojený zákazník, který snadno získá své peníze nazpět a nebude cítit žádné závazky, se může ochotně vrátit, pokud nabude přesvědčení, že se titul změnil k lepšímu. Jako například u No Man’s Sky, kde se také hodně řešily reklamace krátce po vydání.
Někteří úspěšní žadatelé se zase podělili o zážitky s podporou na telefonu. I když předtím byla jejich žádost automaticky odmítnuta, po hodinovém hovoru prý získali peníze zpátky a digitální verze jim byla přirozeně obratem odstraněna z knihovny. V tuto chvíli ale rozhodně není pravidlem, že každé podobné žádosti je automaticky vyhověno, což je škoda. Nesmíme zapomínat na skutečnost, že konzolové verze tvořily velkou část z rekordního množství předobjednávek a tento úspěch by rozhodně neměl být vykoupen tím, že má někdo pocit, že dostal něco jiného, než očekával ve smyslu funkčnosti.
@XboxSupport Why can’t I get a refund on Cyberpunk 2077?? pic.twitter.com/vbPNRtaw2W
— sabinfire (@sabinfire) December 14, 2020
@_get2sammyb @PlayStation continues to reject psn refund requests for @CyberpunkGame. See chat transcript for today. pic.twitter.com/s9JOJrbxmS
— WaywardAstro (@WaywardAstro) December 14, 2020
After @CDPROJEKTRED told us that PSN would issue a refund for #Cyberpunk, my refund request was denied. What the heck?! @PlayStation @AskPlayStation #cyberpunk2077, #Cyberpunk2077bugs pic.twitter.com/QiuxanjGDC
— Chris Jordan (@chrisjordanfw) December 14, 2020
@xboxuk @Xbox @XboxSupport how can you justify revoking my refund request for cyberpunk 2077. The game is unplayable and I deserve my money back. It’s a disgrace.
— Nothing (@justnothingz) December 13, 2020
@PlayStation @AskPlayStation you guys are complete clowns. @CDPROJEKTRED @CyberpunkGame stated I can get a refund and you guys want to tell me this pic.twitter.com/gynnaMw9E0
— Koda ➐ (@ThatBoiKoda) December 14, 2020
So today’s update, Sony support refused another refund for #Cyberpunk2077. They said even if the devs say refund it, they won’t do it. Lied about the game not being broken and lied about what CDPR stated. Tl:dr you are stuck with a broken game, wait til patched. Some support. pic.twitter.com/MsyI11VCGO
— Mgs2master2 (@mgs2master2) December 14, 2020
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
https://www.playstation.com/en-us/cyberpunk-2077-refunds/
Obě společnosti odpovídají za to co prodávají na storech. Pokud hra obsahuje chyby znemožňující hraní, nebo se dokonce resetuje konzole, asi to nebude chyba zákazníka. A proč ny měl zákazník platit nebo užívat nefunkční věc?