branding
GeForce Now opouští další velké firmy

GeForce Now opouští další velké firmy

Hry od Microsoftu, Warneru nebo třeba Codemasters už si ve službě od Nvidie nezahrajete

Zdroj: Nvidia/Warner Bros./Vortex
21. 4. 2020

Zdá se, že exodus her, vývojářů a vydavatelů z cloudové streamovací služby GeForce Now navzdory snahám a dřívějším slibům provozovatele stále nekončí. Společnost Nvidia na svém blogu oznámila, že v pátek 24. dubna z její knihovny zmizí tituly od firem Warner Bros. Interactive Entertainment, Xbox Game Studios, Codemasters a Klei Entertainment. Znovu přitom dodala, že doufá, že se tyto hry v budoucnu zase vrátí. Jedná se přitom o společnosti, které donedávna používala na obranu, když jí někdo vyčítal nedokáže garantovat stabilní podporu.

Přízeň naopak GeForce Now zachovávají společnosti jako Ubisoft, Epic Games, Bungie nebo Bandai Namco. Nvidia tvrdí, že 30 ze 40 nejhranějších her na Steamu podporuje GeForce Now, navzdory tomu, že někteří vydavatelé stále váhají, pokud jde o strategii, jak se postavit ke cloudovým streamovacím platformám. Provozovatelé podle svých slov pracují na tom, aby do služby umístili dalších více než 1500 her.

Všechny hry ze sérií Assassin’s Creed a Far Cry

Asi největší loajalitu Nvidii prokazuje Ubisoft, který tradičně rád zkouší různé věci i novinky na poli technologií a podporuje rovněž konkurenční Stadii od Googlu, která však funguje na odlišném principu. GeForce Now se nově chlubí tím, že v seznamu podporovaných titulů najdeme všechny počiny ze sérií Assassin’s Creed a Far Cry. A dalších her od Ubisoftu se máme dočkat v nadcházejících týdnech.

Nvidia usiluje o to, aby bylo možné ve spolupráci s provozovateli digitálních obchodů uvádět hry na GeForce Now ve stejnou chvíli, kdy vyjdou v klasické verzi, což je chvályhodné. To má v budoucnu učinit knihovnu stabilnější a pomoci ji rychleji rozšiřovat. Nvidia navázala podle svých slov spolupráci se stovkami vydavatelů a chlubí se, že jsou mezi nimi autoři těch nejpopulárnějších a nejlepších kousků.

V minulosti už službu opustily společnosti Activision Blizzard, Bethesda nebo 2K

O zájem hráčů se zjevně GeForce Now obávat momentálně nemusí. Jak jsme psali už v březnu, předplatné si kvůli koronaviru nekoupíte. Služba byla vyprodaná a tento stav trvá doposud. Na druhé straně nelze opomenout ani to, že od přechodu do plné verze se knihovna nejen rozrůstala, ale mnohé velké firmy Nvidii naopak opustily. Patří mezi ně například giganti jako Activision Blizzard, Bethesda nebo 2K. Ti všichni si buď podporu rozmysleli, nebo chtěli vyjednat nové smlouvy. Spekulovalo se také o tom, zda vydavatelé nechtějí nějaké podíly ze zisků plynoucí z předplatného.

Později se navíc ukázalo, že Nvidia umístila do služby GeForce Now některé tituly bez souhlasu jejich vývojářů. Ozvali se například autoři hry The Long Dark ze studia Hinterland. Zlobili se, že se jich provozovatel nezeptal, a nechali svůj titul z knihovny odstranit. Spekulovalo se, zda šlo o nešťastnou výjimku, anebo existuje víc podobných případů. Později se bohužel ukázalo, že se to týká i dalších menších a nezávislých vývojářů. Patřili mezi ně autoři FTL a Into the Breach ze studia Subset Games nebo Matt Makes Games, kteří mají na kontě Celeste. Na rozdíl od Hinterland Studio se ale rozhodli své hry ve službě ponechat.

GeForce Now opouští další velké firmy

Jak GeForce Now funguje a v čem je problém

GeForce Now funguje jinak než Stadia nebo PlayStation Now, protože spoléhá výhradně na tituly, které už člověk vlastní na jiné platformě, jako je Steam nebo Epic Games Store. Nvidia prostřednictvím služby žádné hry neprodává. Nicméně v GeForce Now přesto nenajdeme celou svou knihovnu z ostatních distribučních kanálů, firma musí vydavatele žádat minimálně o souhlas. A ten je možná v některých případech podmiňován podílem ze zisku, který plyne z předplatného.

Tento bod hráče velmi polarizuje. Řada uživatelů se totiž na rozdíl od vývojářů domnívá, že GeForce Now “prodává” vzdálený hardware podobně, jako by si jinak člověk kupoval počítač nebo jednotlivé komponenty. A ani u nich samozřejmě nemůže autor hry rozhodnout o tom, zda na daném stroji chce být, či nikoli. Respektive teoreticky tak může činit (ne)podporou jednotlivých výrobců, ale byl by sám proti sobě. Pochopitelně ani v tomto smyslu nemá vývojář žádný podíl z výdělku výrobců hardwaru.

Je to komplikovaný problém a i z vašich ohlasů dobře víme, že hráče rozděluje, protože nemá úplně jednoznačný precedent. Důvody k obavám a lítosti mají především platící zákazníci, kterým opakované případy dokazují, jak je seznam podporovaných titulů v prostředí podobné on-line služby vrtkavý. Nvidia proto už dříve připustila, že tyto změny souvisí s přechodem od testovací fáze do plného a komerčního provozu. Vydavatelé ale podle ní brzy pochopí, jaká je skutečná hodnota GeForce Now. Nvidia také opakovaně ujišťovala, že po překlenutí této přechodné fáze už by měly hry z nabídky mizet jen výjimečně a naopak by se katalog měl pravidelně rozrůstat o nové tituly.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru