Předplatné v GeForce Now si teď kvůli koronaviru nekoupíte

Předplatné v GeForce Now si kvůli koronaviru nekoupíte

Služba je v Evropě beznadějně "vyprodaná". I další herní platformy čelí mimořádnému zájmu

Zdroj: Nvidia/Vortex
19. 3. 2020

Když jsme v posledních týdnech psali o GeForce Now, tak nejčastěji v souvislosti s tím, že nějaký vydavatel si přál, aby jeho hry byly z knihovny cloudové streamovací služby vyjmuty. Pokud byste si ale mysleli, že se kvůli tomu Nvidia potýká s nezájmem zákazníků, anebo dokonce o stávající předplatitele přichází, jak někteří naznačovali, mýlili byste se. GeForce Now je naopak zřejmě i s ohledem na aktuální situaci tak populární a vytížená, že placené členství je momentálně například u nás nedostupné. Jinými slovy, počet předplatitelů narazil na svůj pomyslný strop.

Placené členství je pro nové zákazníky momentálně nedostupné v Evropě a Severní Amerika bude zřejmě brzy následovat.

Takzvané Founders členství, které nabízí prémiové služby, přednostní přístup k relaci, RTX efekty a vázalo se na něj i atraktivní 90denní zaváděcí období, je momentálně v Evropě vyprodané. Hlásí to oficiální web i příspěvek na oficiálním fóru. “Jak si dokážete představit, zažíváme zásadní nárůst hráčů v GeForce Now i dobu hraní,” vzkázala Nvidia s tím, že placené členství je pro nové zákazníky momentálně nedostupné v Evropě a Severní Amerika bude zřejmě brzy následovat.

Nvidia pracuje na tom, aby navýšila kapacitu přidáním dalších serverů v data centrech. Až to podmínky umožní, prodej Founders členství se opět rozeběhne. Zaregistrovat se bezplatně do služby je ale stále možné a požádat o upozornění, až bude předplatné znovu k dispozici. Aktuální situace, jakkoli nešťastná, dobře demonstruje, jaký se v podobných službách skrývá potenciál. Pochopitelně vysoká poptávka po GeForce Now jde ruku v ruce s tím, že spousta lidí v Evropě je doma a nemá třeba k dispozici jiné rozptýlení kvůli zavřeným obchodům a zrušeným kulturním akcím.

Podle statistik Arsenal.gg a StreamElements, vzrostla o 10 až 15 procent sledovanost na Twitchi i YouTube.

Nejde pochopitelně o jedinou herní službu, která čelí neobvykle velkému zájmu, který prověří infrastrukturu mnoha vývojářů, vydavatelů výrobců konzolí. Lidé tráví hraním podle řady statistik mnohem více času na všech platformách, což s sebou nese lámání rekordů, ale i některé výpadky a přetížení sítí. Ruku v ruce s tím jde i větší zájem o sledování videí s herní tématikou. Podle statistik Arsenal.gg a StreamElements, vzrostla o 10 až 15 procent sledovanost na Twitchi i YouTube, napsal magazín GamesIndustry.biz.

Kupříkladu v Itálii, kde jsou vzhledem k vážnosti situace jedny z nejpřísnějších podmínek izolace a karantény, herní obsah streamovaný živě zaznamenal nárůst o 66 procent ve smyslu odsledovaných hodin. Můžeme tak jen doufat, že v této nelehké době pomohou tato skvělá čísla hernímu průmyslu udržet se nad vodou, protože pro jednotlivé vývojáře jde rovněž o velice problematické období.

V neděli bylo na Steamu v jednu chvíli on-line přes 20 milionů uživatelů a skoro 6,5 milionu z nich hrálo.

Nedávný rekord Steamu v počtu souběžně připojených uživatelů je dalším příkladem, připomíná magazín GameDaily.biz. V neděli bylo v jednu chvíli on-line přes 20 milionů uživatelů a skoro 6,5 milionu z nich hrálo. Tyto statistiky přinesl už začátkem týdne neoficiální, ale důvěryhodný zdroj SteamDB. Předpokládá se, že podobně je na tom ve smyslu vysokého zájmu i konkurenční Epic Games Store.

Zvýšený zájem o hry potrápil tento týden také on-line služby Xboxu i Nintenda. Obě se potýkaly s přetížením a výpadky. Problémy měla kvůli velkému zájmu rovněž komunitní platforma Discord.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru