branding
Epic Games bude i v roce 2020 místem exkluzivních titulů

Epic Games bude i v roce 2020 místem exkluzivních titulů

Největší konkurent Steamu zveřejňuje statistiky za loňský rok. Hry zdarma zůstávají

15. 1. 2020

Minulý týden jsme vám přinesli pohled na to, jak vypadal rok 2019 na Steamu. Nešlo sice o oficiální čísla od Valve, ale údaje z portálu SteamSpy dávají smysl a navíc je lze mezi sebou historicky porovnávat. Mimo jiné z nich tedy vyšlo najevo, že se razantně zpomaluje roční přírůstek her a že už druhým rokem skokově klesají prodeje. Jedním z důvodů může být i nástup Epic Games Store coby nejvážnější konkurence v historii Steamu a zájem o platformu Epicu potvrzují sami provozovatelé. V přehledné infografice uvádí, že od prosince 2018, kdy byl EGS spuštěn, už má obchod 108 milionů zákazníků, kteří za hry utratili v minulém roce bezmála 700 milionů dolarů.

Pokud dění na pozadí herních obchodů nesledujete pravidelně, mohli byste si myslet, že lidé z Epicu s čísly trochu čarovali a přimíchali do výsledků i Fortnite, který je neoddělitelně spojen s aplikací Epic Games Store. Tak tomu ale není, uvážíte-li, že jenom v loňském roce utržil Epic za mikroplatby ve Fortnite 1,8 miliardy dolarů. Je to sice podle údajů SuperData o více než půl miliardy dolarů méně nežli v roce 2018, ale přesto nemůže být řeč o tom, že by byla těmito čísly výroční statistika Epic Games Store ovlivněna. Naopak, provozovatelé obchodu férově uvádí, že byl celkový objem utracených peněz – tedy 680 milionů dolarů – z pouhých 36 procent tvořen nákupem third-party her a právě zde se nabízí do budoucna prostor k postupnému zlepšování, začnou-li mít o platformu zájem další vydavatelé a vývojáři. A nedá se říct, že by na tomto poli nebyli lidé z Epic Games úspěšní – v loňském roce získali pro spolupráci například Remedy, Quantic Dream, Ys Net nebo znovuzrozené Telltale s příslibem časově exkluzivního vydání The Wolf Among Us 2.

„Zajišťování exkluzivních her pro EGS znamená, že můžeme vývojářům znatelně pomoci s financováním jejich produktu a investovat do marketingu s vědomím, že tyto snahy přivedou do našeho obchodu více zákazníků,“ řekl pro portál GameDaily šéf Epic Games Tim Sweeney. Následně potvrdil, že strategii v letošním roce měnit nebudou a chystají na nadcházejících 12 měsíců doslova tunu exkluzivních her, které nebude možné získat na jiných místech. Samozřejmě ale Sweeney nemluví o 100procentní exkluzivitě, přihlédneme-li například k partnerství s Ubisoftem, počítající s tím, že vybrané hry si Ubisoft vydá souběžně i na své platformě uPlay. Z dalších věcí, které se měnit nebudou, je pravidelné uvolňování her zdarma, s čímž chtějí provozovatelé Epic Games Store pokračovat na týdenní bázi i v průběhu celého roku 2020. I na tomto místě se přitom může Epic opřít o aktuální infografiku, která jasně indikuje, že o hry zdarma je velký zájem – v loňském roce jich bylo uvolněno 73 v souhrnné hodnotě necelých 1500 dolarů s tím, že si jich hráči přepočteno na kusy rozebrali více než 200 milionů.

Epic platí každému vývojáři či vydavateli za příležitost, distribuovat jejich hru po dobu jednoho týdne zdarma. Cena podléhá vyjednávání a zajišťuje vývojáři větší výnos a nám příliv zákazníků.

Že celý mechanismus funguje, naznačuje mezi řádky i Sweeney v dalších odpovědí pro GameDaily. Nechává totiž nahlédnout pod pokličku, když logicky uvádí, že získat hru do bezplatného týdenního programu stojí nemalé peníze, přesto se ale všechno vrací v podobě nových zákazníků, ochotných dále utrácet. „Epic platí každému vývojáři či vydavateli za příležitost, distribuovat jejich hru po dobu jednoho týdne zdarma. Cena podléhá vyjednávání a zajišťuje vývojáři větší výnos a nám příliv zákazníků. Některá partnerství byla domluvena tak, aby zvýšila povědomí o daném titulu,“ vysvětlil Sweeney. Dokud tedy bude celý proces oboustranně fungovat, mohou se hráči těšit na další a další hry, které navíc měly v loňském roce podle popisované infografiky průměrné 80procentní hodnocení na portále OpenCritic.

V závěru pak Epic slibuje ještě větší důraz na cross-platformové hraní, k čemuž nabízí vývojářům technologii použitou ve Fortnite. Zahrnuje PC, Mac, PlayStation, Xbox, Switch i mobilní operační systémy a Dauntless od Phoenix Labs je první third-party hrou, která této možnosti využila. V roce 2020 prý bude podle Epicu takových her mnohem víc.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru