Připomínat, v jakém stavu se momentálně nachází společnost Ubisoft, by bylo nošením dříví do lesa. Stav není uspokojivý, francouzský gigant v nedávné minulosti propouštěl zaměstnance, rušil vyvíjené projekty, odkládal hry a čelí setrvalému poklesu ceny akcií i spekulacím o možném prodeji či odchodu z burzy. Přesto ale stále Ubisoft sedí na hromadě slavných značek s velkým potenciálem, které se však nemusely delší dobu dočkat pokračování, jako například Splinter Cell. Nová hra, remake prvního titulu z roku 2002, byla oznámena už před třemi lety, ale v poslední době a zejména pak v souvislosti s propouštěním v torontské pobočce Ubisoftu, začali hráči pochybovat nad tím, jestli se titul stále vyvíjí a zda nebyl pozastaven či dokonce zrušen. Pozitivní informaci nyní přináší zpravidla velmi dobře informovaný magazín Insider Gaming a jeho redaktor Mike Straw, podle kterého se na Splinter Cellu stále pracuje a tuto zprávu doplňuje o několik drobných detailů.
EXCLUSIVE – Update on Splinter Cell Remake's Development https://t.co/OArwyvYCMn
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) October 10, 2024
„Remake Splinter Cellu se v Ubisoftu hýbe kupředu, a to navzdory spekulacím, že byla hra potichu zrušena,“ uvádí Straw vcelku jednoznačně s odvoláním na zdroje obeznámené situací kolem hry. Přidává také, že hra vzniká pod kódovým označením North a pohánět ji má engine Snowdrop, na kterém běží například Star Wars Outlaws, XDefiant nebo Avatar: Frontiers of Pandora. Jde o technologii, kterou vyvinulo studio Massive Entertainment pro The Division, od roku 2016 ale byla využívána i jinými studii uvnitř Ubisoftu.
Nad rámec opakování některých předchozích informací, které najdete ve článcích v našem archivu, pak Straw dodává, že podle jeho zdrojů by titul mohl dorazit v roce 2026, s ohledem na situaci v Ubisoftu ale v podstatě i na okolnosti vývoje videoher jako takové, však nelze termín brát jako závazný.