Společnost Ubisoft dnes blíže představila nový Assassin’s Creed Shadows, který hráče vezme do historického Japonska. V mnoha ohledech se naplnily dřívější spekulace a neoficiální zprávy. Hra míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series a vyjde 15. listopadu. Dorazí ale také na Mac a službu Amazon Luna.
Hlavními hrdiny jsou černý samuraj a japonská dívka, která ovládá umění nindžů. Užijeme si propletené příběhy Jasukeho a Naoe, jejichž životy se osudově protnou. Dvojici hratelných postav jsme si užili už například v Assassin’s Creed Syndicate, tehdy šlo ale o sourozence. Vypravíme se do Japonska 16. století a narazíme samozřejmě jako už tradičně na řadu skutečných historických postav.
Každý hrdina nabídne trochu jiný styl boje s vlastním progresem, skilly, zbraněmi a statistikami. Naoe se zaměří spíš na plížení a stealth, zatímco Jasuke bude dominovat v síle a otevřené konfrontaci. Autoři slibují, že budeme mít na výběr různé způsoby, jak mise vyřešit. Naoe spoléhá na plížení, infiltraci, stíny a skrývání. Umí rozptýlit nepřátele, používat vrhací nože kunai nebo kouřové bombičky. Spoléhá se i na hák a parkourové schopnosti v kombinaci se skrytou čepelí. Jasuke si naopak troufne i na přesilu nepřátel a bude moci využívat rozličné zbraně v boji na blízko i na dálku.
Autoři slibují rozlehlý otevřený svět s různorodou krajinou, počasím i ročními obdobími. Navštívíme města, přístavy, hrady, svatyně i venkov. Feudální Japonsko tu prý ožije jako nikdy předtím díky nejnovější verzi enginu Anvil a výkonu současných konzolích a PC. Vybudujeme vlastní síť špehů, můžeme najmout spojence a vytvořit si vlastní domov, který upravíme k obrazu svému.
Primárně má vývoj nového projektu na starost studio Ubisoft Quebec. Standardní edice se bude prodávat za 80 eur na konzolích a za 70 eur na PC a Macu. Za předobjednávku dostanete speciální quest. V nabídce jsou také gold, ultimátní a sběratelská edice obsahující další obvyklé bonusy včetně season passu, který láká na dvě rozšíření, a třídenního prioritního přístupu. Gameplay videa se dočkáme v červnu.
Souběžně s prvním trailerem zveřejnili vývojáři z Ubisoftu také úvodní vývojářský deníček, ve kterém představují hlavní hrdiny hry a některé další detaily. Jak už víte, protagonisty budou samuraj Jasuke a dívka Naoe, která ovládá umění nindžů, též zvané šinobi. Game director Charles Benoit ve videu uvedl, že chtěli dát hráčům možnost užít si oba dosti odlišné přístupy a věděli, že je nemohou otisknout do jediné postavy. Jedním z důvodů byl také fakt, že samurajové a nindžové pochází z odlišných sociálních tříd, takže by jakékoliv spojování nedávalo žádný smysl.
Brooke Davies, která ze své pozice režisérky narativní části Assassin’s Creed Shadows otevřela ve své části téma Jasukeho – samuraje, který však nepochází z Japonska, ale má africké kořeny. K téhle netradiční historickými prameny podložené postavě se stavěli dle slov Davies velmi zodpovědně, a ačkoliv o Jasukem není známo mnoho, vývojáři vycházeli z toho, že se do Japonska dostal v roce 1579, a právě v této chvíli hra začíná. Davies načrtnula, že Jasuke si vytvořil vztah s řadou vlivných osobností této doby, včetně Nobunagy Ody, ale také s představiteli Portugalska či Jezuity. Jedním z hnacích motorů, proč pro příběh nového dílu Assassin’s Creed využít právě Jasukeho, pak byl prostý fakt, že on sám prozkoumával Japonsko a hráči tak mohou na tuto cestu vyrazit společně s ním.
Druhou hratelnou postavou je zmiňovaná Naoe, která pochází z provincie Iga, vzdálené horské části Japonska, jež je rovněž místem zrodu nindžů či mistrů umění šinobi, chcete-li. Konflikt pak vznikne přímo mezi Naoe a Odou, který do provincie zamíří se svým vojskem s cílem zbavit se nindžů a tím pádem i hrozby pro svůj rod a své snahy v rámci válek, které v té době zmítaly Japonsko. Důležitou roli by pak v příběhu Naoe měla sehrát další historická postava – legendární bojovník šinobi Nagato Fudžibajaši a současně i Naoin otec. To by mělo vysvětlit, proč má schopnosti nindžů, případně proč v už tak mladém věku zastává tak vznešené hodnoty a nese s sebou určitou část moudrosti předanou jí otcem.
Aby bylo všechno zcela zřejmé, Benoit ještě podtrhnul, že zatímco hra za Jasukeho bude orientována na souboj, přístup Naoe bude přirozeně čerpat z kradmého přístupu a útoku ze zálohy. Jasuke bude moci podle slov game directora bojovat hned s několika nepřáteli najednou, bude se moci probourávat dveřmi do domů a místností nebo prolamovat nepřátelskou zbroj. Naoe naproti Jasukemu bude moci využít skrytou čepel, její výstroj ji dovolí pohybovat se neslyšně a obecně by mělo hraní v jejím podání více připomínat „assassínský“ přístup. Oba protagonisty by pak mělo odlišovat i jejich myšlení, přístup k životu, ale i řešení problémů. Oba mají být inteligentní, Naoe ale má z pochopitelných důvodů spíše skrývat své emoce, zatímco Jasukemu by mělo přejít do krve chování samurajů, určitá hrdost, ale také disciplína a odhodlání. Vývojáři si pohrávali s myšlenkou, jakým by musel být člověkem, aby zvládl tak náročný přerod a hlavně službu u Nobunagy Ody, což by se nakonec mělo ve hře naplno projevit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Celkem nadšený jsem byl i z Mirage. Jakože návrat ke kořenům (Protože miluji původní AC.) a tak. Ale nakonec vcelku zklamání. Stejný engine jako Valhalla nenadchnul, nerozbilo se ani nádobí ve stánku, když jsem po něm skákal…
Shadows má mít nový/lepší engine, pokročilou zničitelnost prostředí, nebude svázán starou generací konzolí, počasí prý ovlivní hratelnost atd. Možnost dvou postav a přepínání mezi nimi nahrává také znovuhratelnosti… Rozdílné herní styly obou postav… No všechno zní a vypadá slibně.
Nicméně GoT nastavil laťku hódně vysoko (Už aby byla dvojka mimochodem!).
Uvidíme…
BTW: docela si pomatuju, když vyšla Tsushima spousta woke journos na západě kňourala že prý to není dobré, aby západní studio dělalo hru zasazenou do japonska, prý nějaký kulturál apropriation či jiný neo-marxistický blábol, no japonci tushimu milovali, byla to snad třetí západní hra v historii co dostala od famitsu 40/40. Jsem docela zvědav, jestli woke journo budou kritizovat i ubisoft, když jim storku píše ultra woke bílá karen, ale asi eee co?
Ps: Jestli jste hry nehrál a byl to problém, je to v pořádku. Každý to máme jinak…